Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste ITX case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FlorisPcc
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-05 17:43
Ik zoek een? Een mooie ITX case
Wat wil je ermee bereiken? Een mooie ITX case met goede airflow en die er ook nog mooi uitziet

Wat is je budget? 80 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Rond de 80 liefst het minst mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Nee
Wil je een specifiek merk of type? Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken. Ryzen 5 2600, GTX 1070. Rond dat. Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Beste antwoord (via FlorisPcc op 07-06-2020 07:59)

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-06 05:39
Ik heb zelf verschillende ITX behuizingen gehad.

- Sharkoon QB one (best veel opties qua inbouw)
- Sugo SG13 (ik had een STX voeding met een Noctua LS12 maar met een stock koeler past een ATX voeding denk ik ook wel), eventueel een mooie RGB fan voorin ziet er wel grappig uit denk ik?
- Thermaltake Core V1 (makkelijk inbouwen, verder mwoah)
- Node 202 (meer console style, lastig om te koelen naar mijn zin)
- Raven SVZ02 (idem dito als de Node 202 en lelijker in mijn ogen)
- Coolermaster Elite 110 (APU build dus weinig te zeggen over dedicated GPU in die behuizing)

Heb ook nog een behuizing van NZXT en Fractal Design gehad maar die waren allebei mATX maar durf wel te stellen dat de ITX broertjes ook geschikt zullen zijn.

De vraag is dus vooral, wat wil je en waarom wil je ITX? Want sommige ITX behuizingen zijn alsnog behoorlijk groot. Geen probleem? Pak een Nano van Fractal of de H210 van NZXT.

Wil je een kleinere behuizing (met als gevolg gepiel met inbouwen) neem de Sugo SG13 mesh. Beste behuizing in mijn ogen uit dat rijtje.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:16
https://tweakers.net/behu...MQWZaYo2QVrWRoYaEUW1tbCwA

841 mogelijkheden, mini-ITX en onder de € 100.

Een filtertje voor “mooi” is er niet, dat is nogal subjectief.

Daarom wordt je ook gevraagd om zelf met voorbeelden te komen wat je zelf al hebt gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:02
@White Feather Ik denk dat je beter een filter kunt gebruiken waarbij je geen ATX en micro ATX meeneemt.
Gelijk even filter op grafische kaart lengte 255 (dan zou je een mini 1070 hebben, is je kaart langer dan even verder schuiven).
Heb je ook nog een CPU koeler waar rekening mee gehouden moet worden?

https://tweakers.net/behu...GN1cqkezjvH5pOeo4n0WW11hM

Dan ga je van de populairste (die je mooi vindt) eens reviews opzoeken om te kijken of de koeling voldoet.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:16
mitsumark schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:57:
@White Feather Ik denk dat je beter een filter kunt gebruiken waarbij je geen ATX en micro ATX meeneemt.
Gelijk even filter op grafische kaart lengte 255 (dan zou je een mini 1070 hebben, is je kaart langer dan even verder schuiven).

Dan ga je van de populairste (die je mooi vindt) eens reviews opzoeken om te kijken of de koeling voldoet.
Je hebt gelijk. Was meer om een richting aan te geven.
Bovendien weten we een aantal dingen niet, zoals al aangegeven lengte gpu en precieze koeler en aantal ssd’s en hdd.

Dus kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• FlorisPcc
Ik zou het liefst een mooi glazen panel willen met een kleurtje of rgb.

• FlorisPcc
mitsumark schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:57:

Ik ga de gewone stock AMD cooler gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Dagion

- Sugo SG13 (ik had een STX voeding met een Noctua LS12 maar met een stock koeler past een ATX voeding denk ik ook wel), eventueel een mooie RGB fan voorin ziet er wel grappig uit denk ik?
- Coolermaster Elite 110 (APU build dus weinig te zeggen over dedicated GPU in die behuizing)

Heb ook nog een behuizing van NZXT en Fractal Design gehad maar die waren allebei mATX maar durf wel te stellen dat de ITX broertjes ook geschikt zullen zijn.

De vraag is dus vooral, wat wil je en waarom wil je ITX? Want sommige ITX behuizingen zijn alsnog behoorlijk groot. Geen probleem? Pak een Nano van Fractal of de H210 van NZXT.

Wil je een kleinere behuizing (met als gevolg gepiel met inbouwen) neem de Sugo SG13 mesh. Beste behuizing in mijn ogen uit dat rijtje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlorisPcc
Dagion schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:32:

Bedankt :)
Ik heb m'n keuze gemaakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
FlorisPcc schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:00:
[...]

Bedankt :)
Ik heb m'n keuze gemaakt
Misschien wel interessant om te laten weten waar je uiteindelijk voor hebt gekozen en wat je afwegingen waren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlorisPcc
Dagion schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:22:
[...]

Misschien wel interessant om te laten weten waar je uiteindelijk voor hebt gekozen en wat je afwegingen waren :)
Nadat ik mijn 2de scherm van m'n bureau heb afgehaald had ik nog wat extra ruimte over, en omdat ik waarschijnlijk mijn gtx 1070 ga omwisselen naar een GTX 1060 (ik doe niet super grafische intense games) had ik nog wat geld over, dus ga ik waarschijnlijk kiezen voor de
NZXT h210 (vind het zelf een mooie case plus ik kan er ook nog wat rgb fans in doen!).
Bedankt allemaal!!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True