Toon posts:

Internet deling met games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb even een vraagje. Ik heb hier op het moment een klein netwerkje bestaande uit 5 pc's. Ik heb internet gedeeld m.b.v. WinProxy. Dit werkt allemaal goed met surfen, maar zodra ik bijvoorbeeld Unreal Tournament ga spelen hebben we een ping van ongeveer 3000. Dan is het dus echt onspeelbaar. Is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld door een ander progje dan WinProxy te gebruiken? Of is 5 pc's gewoon te veel?

Ik heb een 512 Mbit kabelverbinding en een 5-poorts 10 Mbit hub (dit is nodig i.v.m mijn kabelmodem). }:O

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Games vereisen een snelle verwerking van de data. Als je alles door een proxy laat doen is dat denk ik te langzaam voor wat je wil.
Probeer het eens met Sygate. Dat is NAT gebaseerd zodat je server niet steeds zelf de verbinding hoeft te leggen, maar dat de clients het direct doen.
De hub is voor dit soort toepassingen ruim voldoende! (Staan je NIC's wel op half duplex btw..??)

Wees consequent, maar niet altijd

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Nou als je @Home hebt dan is je Upload snelheid max iets van 16 Kb/sec... dus 16 delen door 5 is 3.2 Kb/sec per PC en dat is voor UT iets te weinig geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb een paar NICs op automodus staan en een paar op full duplex. Is dit erg dan?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Anders kun je in je UnrealTournament.ini de clientspeed aanpassen. Deze staat voor LAN op 10000 of 20000. Als je wilt werken met 5 PC's dan kun je beter terug naar 16k/5=3200
De performance gaat voor alle PC's iets omlaag, maar de bandbreedte wordt dan wel eerlijk verdeeld. Eerlijk = eerlijk. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:50 schreef systeemkast.nl het volgende:
nee ik heb een paar NICs op automodus staan en een paar op full duplex. Is dit erg dan?
Nou, je HUB ondersteunt geen full duplex, dus dan moet je onnodig data verzenden en dat duurt wat langer.. vraag me alleen af of dit de aart van je probleem is.
Zet ze toch maar op halfduplex!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:34 schreef Akropolis het volgende:
Nou als je @Home hebt dan is je Upload snelheid max iets van 16 Kb/sec... dus 16 delen door 5 is 3.2 Kb/sec per PC en dat is voor UT iets te weinig geloof ik...
Ik neem aan dat als je gaat gamen je niet op 5 pc's tegelijk gaat uploaden?

Lijkt me niet slim in ieder geval..

Verwijderd

waarom winproxy... we spelen met 4 pc's firearms (hl mod) en downloaden tegelijkertijd met 180 k en dat gaat prima... hiervoor gebruiken we een dedicated linux-bak (debian router, dus met 2 netwerkkaarten)
wat ik begrijp dat je 5 pc's direct op kabel zijn aangesloten (via hub) en niet achter de winproxy staan (gezien het 10mb moet zijn neem ik aan dat je de kabelmodem en je 5 pc's in de hub stopt, als dit zo is is dat niet echt handig want dan sta je een beetje open....en het kan de nodige conflicten geven :P )
Als je geen verstand hebt van linux is Freesco een leuke optie en voor de beginners in linux zou ik Mandrake aanraden....

Verwijderd

overigens kan het ook zijn dat je slechts een maximaal aantal connecties naar een server mag maken van 1 ip.... (je moet wel natten op je winproxy-bak anders gaat het helemaal niet werken....:P)
mIRC laat bijvoorbeeld max 2 connecties toe van 1 IP

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Op dinsdag 07 augustus 2001 17:13 schreef Meph het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als je gaat gamen je niet op 5 pc's tegelijk gaat uploaden?

Lijkt me niet slim in ieder geval..
Jah inderdaad als je alleen over het netwerk speel heeft dit er niks mee te maken maar als je met z'n 5en tegelijk op Inet gaat spelen ja danne....
Pagina: 1