Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 01:17
Mijn vraag:

Ik heb laatst per ongeluk sap over mijn oude toetsenbord heen gegoten, en deze is dus officieel overleden.
Nu heb ik de opvolger van mijn oude toetsenbord gevonden, maar deze bevat helaas geen pootjes/voetjes om het toetsenbord aan de achterkant hoger te maken. Het gaat hier namelijk om een ergonomic buisness model, en ben er achter gekomen dat de pootjes/voetjes aan de achterkant van dergelijke modellen wel vaker missen, omdat er toch aanbevolen word om de pootjes ingeklapt te laten omdat dat beter voor je polsen zou zijn als je blind typt.

Toch ben ik op zoek naar een manier om het toetsenbord ietsje te verhogen. Ik heb al geprobeerd een plankje er onder te zetten, maar dat plankje was te hoog, dus ging mijn toetsenbord aan de onderkant heen en weer, omdat er een ronding aan de voorkant van mijn toetsenbord zit.

Dit zit er overigens bij mijn oude toetsenbord ook, maar daar zitten kleine rubberen plakkertjes die ervoor zorgen blijkbaar dat zolang het toetsenbord niet te veel wordt verhoogd deze niet heen en weer beweegt.

Nu vroeg ik me dus af of er dingen bestaan die je onder je toetsenbord kan doen om deze dus aan de achterkant hoger te maken, zoals bijvoorbeeld de akoestische kegeltjes die je onder je subwoofer kan zetten om de bas minder door te laten dreunen. Maar die kegeltjes zelf zijn veel te hoog.

Dus bestaan er mogelijkheden om mn toetsenbord te verhogen aan de achterkant als de voetjes zelf ontbreken. En de rubberen dingen die daarvoor nodig zijn aan de voorkant, samen met de voetjes zelf als ze bestaan, waar kan ik die halen.

Of moet ik wellicht zelf mn eigen creatieve geest erop los laten en wellicht met dubbelzeidig plakband wat dingen gaan proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dit is het toetsenbord wat ik gebruik:

pricewatch: Microsoft Ergonomic Keyboard

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Plankje er onder gelegd, wat tijdschriften, dat soort dingen, maar keer op keer ging het toetsenbord heen en weer. Later kwam ik er dus achter dat ik van die rubberen dingen aan de voorkant er onder moet leggen en het toetsenbord echt maar een klein beetje hoger maken, maar die rubberen dingetjes, waar kan ik die halen bijvoorbeeld? Of moet ik ze van mn oude toetsenbord af slopen en weer terug plakken op de nieuwe?

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19

ResuCigam

BOFH

maramsp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:57:
Plankje er onder gelegd, wat tijdschriften, dat soort dingen, maar keer op keer ging het toetsenbord heen en weer.
Volgens mij blijf je dat houden omdat de voorkant niet recht is en waarschijnlijk is dat meteen de reden dat er geen voetjes opzitten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Ik had eerst dit keyboard:

pricewatch: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (Qwerty US)

Is ook niet recht aan de voorkant, en daar zaten wel voetjes op.

Dat het keyboard niet heen en weer ging was denk ik te danken aan de best wel grote rubberen plakkertjes die aan de voorkant onder dat keyboard zaten, en dat de achterkant niet te hoog werd gelift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Een plat toetsenbord is beter voor je polsen dan een toetsenbord dat helt.
Als je je polsen graag heel wil houden, is het geen slecht idee juist de pootjes ingeklapt te laten en te wennen aan een plat liggend toetsenbord.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
unezra schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:14:
Een plat toetsenbord is beter voor je polsen dan een toetsenbord dat helt.
Als je je polsen graag heel wil houden, is het geen slecht idee juist de pootjes ingeklapt te laten en te wennen aan een plat liggend toetsenbord.
Dat had ik ook gelezen, en begin er nu zo langzamerhand wel aan te wennen.

Toch zou ik graag ook de mogelijkheid hebben om alsnog de achterkant te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

maramsp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:17:
[...]
Dat had ik ook gelezen, en begin er nu zo langzamerhand wel aan te wennen.

Toch zou ik graag ook de mogelijkheid hebben om alsnog de achterkant te verhogen
Maar waarom wil je dat, als je daarmee de kans op RSI flink vergroot?

Mocht je het écht willen:
Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/34495/41
https://www.gamma.nl/asso...-mm-wit-8-stuks/p/B429832

[ Voor 19% gewijzigd door unezra op 06-06-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
unezra schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Maar waarom wil je dat, als je daarmee de kans op RSI flink vergroot?

Mocht je het écht willen:
[Afbeelding]
https://www.gamma.nl/asso...-mm-wit-8-stuks/p/B429832
Hmm is idd een optie. Alleen zit je er dan dus nog mee dat aan de voorkant mn toetsenbord dan niet moet gaan wiebelen, dus zou ik rubberen plaatjes moeten hebben om dat tegen te gaan net als dat de natural ergonomic 4000 had. Maar goed, rubberen plaatjes zijn makkelijker aan te komen.

Maar stel dat ik die dingen bij de gamma haal. Zijn die er ook weer af te halen als je merkt dat het toch niet is wat ik wil dat het is, of dat ik inderdaad merk dat de RSI klachten komen opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

maramsp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:27:
[...]
Hmm is idd een optie. Alleen zit je er dan dus nog mee dat aan de voorkant mn toetsenbord dan niet moet gaan wiebelen, dus zou ik rubberen plaatjes moeten hebben om dat tegen te gaan net als dat de natural ergonomic 4000 had. Maar goed, rubberen plaatjes zijn makkelijker aan te komen.

Maar stel dat ik die dingen bij de gamma haal. Zijn die er ook weer af te halen als je merkt dat het toch niet is wat ik wil dat het is, of dat ik inderdaad merk dat de RSI klachten komen opzetten?
Again, de kans op RSI is groter als je je toetsenbord schuin zet. Waarom wil je dat opzoeken?

Hmm, maar met dát specifieke toetsenbord (sorry, zie nu pas dat je een ergo keyboard hebt en geen reguliere rechte ramplank), heb je denk ik geen optie dan je toetsenbord gewoon plat laten liggen.

Dat toetsenbord heeft een holling, juist om RSI te voorkomen. Die snap ik. Dat er geen pootjes onder zitten is om te voorkomen dat je polsen in een hoek terecht komen die je peesbandjes overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19
Van die Ergonomic 4000 is het eigenlijk de bedoeling dat je de pootjes aan de achterkant niet gebruikt, en de ondersteuning aan de voorkant neerzet, zodat het toetsenbord achterover helt. Dat is (zeker met de vorm van het toetsenbord) een van de beste manieren om RSI te voorkomen. Ik weet dat de Sculpt hetzelfde heeft, van dit toetsenbord weet ik het niet zeker, maar als je die mogelijkheid hebt, gebruik die dan, in plaats van de achterkant hoger te zetten... Kind of defeats the purpose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Ja inderdaad. Heb even wat research verder gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat ik er zo maar aan moet wennen om de tikplank helemaal niet te liften, niet aan de voorkant en de achterkant.

En als ik het dan wel zou willen, dan alleen aan de voorkant.

Heb wat artikels gelezen in zowel het Engels als het Nederlands, en ik wil natuurlijk geen RSI, dus maar besloten het zo te laten als dat het nu is.

Wel wil ik benadrukken dat dit microsoft ergonomic keyboard het beste keyboard is wat ik tot op heden onder mijn handen mocht hebben.

Heb hiervoor 2x een natural ergomic 4000 gehad, daarvoor een logitech wave, nog een ander wave keyboard, en voor de rest gewone standaard keyboarden.

Toen ik over ging naar het 4000 keyboard was het wennen met die split layout, maar ondertussen wil ik echt niets anders.

Toen ik sap over mn oude 4000 keyboard had gegooid, moest ik ff tijdelijk met een normaal toetsenbord doen, en man wat verlangde ik er naar om weer zo'n split toetsenbord onder mn handen te hebben en dat dus degene die ik besteld had werd geleverd.

Ik dacht dat ik een 4000 had besteld, maar kwam er achter dat dat dus deze ergonomic for buisness was, pas na de betaling.

Toen later las ik dat dit eigenlijk gewoon de opvolger van de 4000 was, was ik opgelucht, dit kon alleen maar goed gaan.

En hoezeer ik ook prefereer om met de achterkant omhoog te typen, wil ik gewoon geen RSI, dus wat ik al zei, besloten om het zo te laten als dat het nu is.

Bedankt voor de reacties, en misschien typ ik nog wel even een review over dit ergonomic keyboard for buisness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19
Als je reviewt, zet je daar dan ook in of die aan de voorkant kan liften? Ik kan dat zo snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Poltergeist schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:07:
Als je reviewt, zet je daar dan ook in of die aan de voorkant kan liften? Ik kan dat zo snel niet vinden...
Weet nog altijd niet of ik een review ga schrijven. Heb al wel iets getyped in Wordpad, maar nog lang niet genoeg voor een volle review.

Wellicht dat ik er nog mee verder ga.

Toetsenbord is aan de voorkant wel te liften ja, met een opzet stuk :)

En wat betreft mijn eigen vraag. Ben er ondertussen helemaal aan gewend dat het toetsenbord gewoon plat ligt, dus ik laat het hierbij.

Heb het wel geprobeerd met die dingetjes van de bouwmarkt, maar toetsenbord ging toen weer wiebelen, dus besloten om het zo te laten als dat het nu is :)
Pagina: 1