Toon posts:

Van ryzen 3 3200G naar ryzen3 3300x!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Agim
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-01 20:47
Gebruik nu een Ryzen 3 3200G en zou graag naar een Ryzen 3 3300x willen gaan,nu is mijn vraag kan ik de Cpu gewoon veranderen en niets te hoeven aanpassen in Bios/Settings?

Zou mijn pc gewoon werken ?

Asrock b450 pro4 MB,16G ram 3000mhz,RX570 van Asus (4gb),Windows 10 Home.

Grtzz.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 11:44
Zou wel ff het meest recente bios op het bord zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:33
En een videokaart installeren, want de 3200G heeft geintegreerde graphics en de 3300x niet.
Maar die heb je al, mogelijk is dit handige informatie voor mensen die zelfde upgrade overwegen en nog geen videokaart bezitten.

En een bios upgrade die de 3300x support kijk even op de site van de fabrikant van het moederbord.

[Voor 35% gewijzigd door djmuggs op 06-06-2020 09:15]

Tesla Model 3 LR AWD

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:16
Geef dan 30 euro extra uit voor de 3600:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Je moederbord zou de laatste processors moeten kunnen ondersteunen:
https://www.asrock.com/mb/AMD/B450%20Pro4/#CPU
Je moet dan wel de juiste bios gebruiken: P3.20 of nieuwer.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:49
Wat hierboven wordt gezegd, de upgrade die je wilt doen Is nihil (10 a 15%)
Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe Ryzen, of investeren in andere dingen waar je pc sneller van wordt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Bad Brains schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:16:
Wat hierboven wordt gezegd, de upgrade die je wilt doen Is nihil (10 a 15%)
Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe Ryzen, of investeren in andere dingen waar je pc sneller van wordt.
Vergeet niet dat de 3200G een 2 CCX ontwerp is met Zen+ cores, geen SMT heeft en lagere kloksnelheden.

Afhankelijk van wat je met het systeem wilt doen is de upgrade naar de 3300X best een optie.
Wil je alleen gamen, dan is de 3300X een prima koop. Zen2 cores, hogere klok, SMT support en 1 CCX.

De 3300X kan prima tot aan een 5700XT of RTX2070 meekomen met een 3600.

I reject your reality and substitute my own

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chrisborst schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:14:
Geef dan 30 euro extra uit voor de 3600:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Je moederbord zou de laatste processors moeten kunnen ondersteunen:
https://www.asrock.com/mb/AMD/B450%20Pro4/#CPU
Je moet dan wel de laatste bios gebruiken: P3.20
Die versie is van mei 2019, je moet P4.10 hebben van maart 2020. TS speelt met een RX570, dus is een Ryzen 3600 niet direct nodig.

@Agim Ik zou er wel een aftermarket koeler bij kopen als je die nog niet gebruikt.
RAM in bankje 2en4 vanaf CPU, en clockspeed omhoog naar 2933.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:16
Hackus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Die versie is van mei 2019, je moet P4.10 hebben van maar 2020. TS speelt met een RX570, dus is een Ryzen 3600 niet direct nodig.

@Agim Ik zou er wel een aftermarket koeler bij kopen als je die nog niet gebruikt.
RAM in bankje 2en4 vanaf CPU, en clockspeed omhoog naar 2933.
TS heeft wellicht niet direct een 3600 nodig, maar gezien het prijsverschil zou het zonde zijn om die niet te kopen. Wellicht wil TS in de toekomst een snellere videokaart kopen, dan ben je een stuk minder afhankelijk van je CPU.
En aangezien TS al zo snel wil upgraden is het ook wel verstandig. :P

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 18:15
Voor die 3 tientjes zou ik echt de 3600 niet laten liggen. De nieuwe consoles staan om de hoek, dus ik verwacht wel een sprong in benodigde rekenkracht op je pc daardoor.
Anders staat hier over een half jaar een topic over het upgraden van je 3300X. (En laat onnodige ! uit je titel)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik (Jr) gebruikt nog een i7-7700K met RTX2080S en dat gaat prima. een 3300X kun je in prestaties daarmee vergelijken. Iemand die nu een RX570 heeft, gaat echt niet ineens naar krachtige GPu als RTX2080Ti.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso is het argument “maar voor x tientjes heb je wat beters” m.i. redundant. Ja, het klopt. Maar we kunnen natuurlijk niet in de portemonnee kijken van een ander. Die paar tientjes zijn misschien wel niet beschikbaar.

En ach, een 4c/8t processor gaat niet binnen een jaar van een goede game chip naar alleen bruikbaar voor Excel. Voor €120 is dat dan best een goede koop. Mensen die zuur zijn van 6e en 7e generatie i5’jes zijn soms voor wel 200-300 het schip in gegaan, tja, dat kan gebeuren. Gebeurt dat met een chip van net boven de €100 dan is het niet zo’n punt. Slijt hem weer voor €50 over een jaar, heb je voor €6 per maand kunnen spelen. Geen slechte score.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee