Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• potverdikkies
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-01 17:51
Een hele goedenavond/nacht.

Vanmiddag mijn nieuwe videokaart gekregen een MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio.

Probleemloos erin gezet (hiervoor ook de oude drivers verwijderd)

Bij t opstarten kreeg ik geen beeld met de videokaart, eerder een zwart beeld waardoor mijn monitor in slaapstand valt.
Dus moest ik t probleem opzoeken met mijn intel videochip alleen kwam ik er zelf achter dat mijn hele videokaart niet eens gezien word in mijn moederbord (meerdere pcie slots gebruikt (ik gebruik zelf de Gigabyte Aorus Z390 Ultra))
In aparaatbeheer word mijn videokaart ook niet gezien, alleen mijn intel videochip.

Ik heb al een heleboel oplossingen geprobeerd, zoals drivers installeren, dit werkt niet.
Geforce experience zegt dat ik geen eens een nvidia gpu hebt ( komt wss omdat die t dus niet ziet )
Zelfde geld als ik zelf de stuurprogamma op zoek speciaal voor mijn videokaart via geforce van nvidia.

Verder heb ik ook mijn windows opnieuw geinstalleerd bij hopen dat die nvidia zelf geinstalleerd word alleen word dat toch niet gedaan.

Ik begin zelf leeg te raken met oplossingen en hoopte dat 1 van jullie misschien iets weten er over, ik vind t persoonlijk zelf raar hoe mijn bios niet eens mijn videokaart kan vinden in de bios zelf terwijl de bios up-to-date is.

Ik heb het nog niet in een andere computer geprobeerd omdat ik die op t moment niet bij de hand heb.

Kan dit toevallig aan de videokaart zelf liggen, dat ik toevallig een defecte heb opgestuurd gekregen of ligt t toch ergens aan mijn systeem?

Alvast bedankt,
Jaron

Beste antwoord (via potverdikkies op 06-06-2020 10:14)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

potverdikkies schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:55:
[...]

Dit had ik geprobeerd maar toch gaat 1 of reden mijn pc niet aan, en ik had ze bij de goeie PCI-E gedaan
Dat zou gewoon moeten werken, en de PCIe kabels komen van de zelfde rail in de voeding. Wat wanneer je 1 kabel dedicated voor 6-pin gebruikt?

Je zal alle combinaties moeten proberen, ik lees her en der dat de PC niet boot in sommige gevallen, hij boot ook niet wanneer er een 6-pin in een 8-pin connector zit. Maar hij zal altijd moeten werken met 2 kabels.

[Voor 22% gewijzigd door Wim-Bart op 06-06-2020 01:00]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:47
Waar heb je de videokaart gekocht? Nieuw, of tweedehands?

En, gaan de fans van de videokaart wel draaien als je de PC opstart? En de LEDs op de kaart?

Dit klinkt als een defecte videokaart. Alhoewel, met een nieuwe kaart, dit onwaarschijnlijk is.

Edit: Heb je wel de 2 x 8PIN connectors aangesloten?

[Voor 10% gewijzigd door Dutchy007 op 06-06-2020 00:28]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:38
Welke voeding heb je, en heb je wel alle stroomkabels (goed) aangesloten?

The devil is in the details.

• potverdikkies
Heb hem nieuw gekocht bij Azerty.

Fans draaien in de begin wel maar na een paar seconden stoppen ze er mee, en vergeten te vertellen de RGB staat altijd aan sinds je hem op start.

Ik heb de voeding Corsair RM850X. En als t goed is heb ik alle stroomkabels goed aangesloten.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Dutchy007 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:27:
Edit: Heb je wel de 2 x 8PIN connectors aangesloten?
Vergeet de 1 x 6 PIN connector ook niet.

• geforce5_guy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Als ik zo zie heeft hij 2x 8 pins en 1x 6 pins.

In totaal zouden er dus 3 aangesloten moeten zijn.

• potverdikkies
Oke t raarste aan t hele gedoe is dat, ik weet dat er 2x 8 pins in moeten en 1x 6 pin, alleen heb ik niet echt een kabel gekregen dat precies 6xpin heeft.
Ik heb wel meerdere met een PCI-e 6+2 pins heeft, alleen als ik die erbij in (dus alleen die 6 niet die 2 erbij) doe dan start mijn hele pc niet meer op.

Geen idee hoe ik dit moet oplossen en eigk geen idee waarom ik hier niet meteen er over begon sinds t logische antwoord is dat de videokaart te weinig power krijgt.

Mijn excuses, ik verander mijn vraag even in hoe los ik t probleem op voor die 6 pin zonder het probleem dat mijn pc niet opstart.

• geforce5_guy
  • Niet online
Je kan 1 kabel gebruiken voor de 2x 8 pins. en 1 kabel voor de 6 pins. Let er wel op bij de voeding dat je de aansluitingen gebruikt waar PCI-E bij staat.

• Wim-Bart

Wim-Bart

De RM850X heeft twee PCIe kabels met daaraan 2 x 6+2 pins. Het beste is om 1 kabel met 2x 6+2 op 2x8 aan te sluiten en de andere met 1x6 de 6 pins aansluiting.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• potverdikkies
Wim-Bart schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:52:
De RM850X heeft twee PCIe kabels met daaraan 2 x 6+2 pins. Het beste is om 1 kabel met 2x 6+2 op 2x8 aan te sluiten en de andere met 1x6 de 6 pins aansluiting.
Dit had ik geprobeerd maar toch gaat 1 of reden mijn pc niet aan, en ik had ze bij de goeie PCI-E gedaan

[Voor 4% gewijzigd door potverdikkies op 06-06-2020 00:55]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

potverdikkies schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:55:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken, en de PCIe kabels komen van de zelfde rail in de voeding. Wat wanneer je 1 kabel dedicated voor 6-pin gebruikt?

Je zal alle combinaties moeten proberen, ik lees her en der dat de PC niet boot in sommige gevallen, hij boot ook niet wanneer er een 6-pin in een 8-pin connector zit. Maar hij zal altijd moeten werken met 2 kabels.

[Voor 22% gewijzigd door Wim-Bart op 06-06-2020 01:00]

• potverdikkies
Zelfde verhaal.
Of ik doe iets fout of er is iets aan de hand

Ik ga morgen alle opties proberen
Iedergeval bedankt voor t helpen

[Voor 38% gewijzigd door potverdikkies op 06-06-2020 01:03]

• geforce5_guy
  • Niet online
- Controleer nog een keer de kabels. ( let op dat je niet met geweld de kabel er verkeerd in drukt :P )
- Test een andere kabel als je die hebt.

• Wim-Bart

Wim-Bart

potverdikkies schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:00:
Zelfde verhaal.
Of ik doe iets fout of er is iets aan de hand

Ik ga morgen alle opties proberen
Iedergeval bedankt voor t helpen
Systeem zal gewoon moeten starten. Niet per ongeluk een PCIe kabel van een andere powersupply. Aantal RM kabels van Corsair zijn niet uitwisselbaar met andere Corsair voedingen.

Ik lees net dat de kaart ten minste 2x40A op 12V rail wil hebben en dat je op een Corsair RM850 ten minste de 3 PCIe kabels moet gebruiken en niet de combi.

[Voor 15% gewijzigd door Wim-Bart op 06-06-2020 01:15]

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:56

M2M

medicijnman

De Corsair RM850X heeft 3 PCI-Express kabels;

Elke kabel heeft 1 aansluiting voor in de voeding, waarna er twee 6+2 pins stekkers uitkomen.

https://tweakers.net/i/qx...61917.jpeg?f=imagegallery

Nummer 2, 3 en 4 op de bovenste rij dus.

Aangezien de voeding 1 grote 12V rail heeft, is het een kwestie van 2 kabels pakken en inpluggen.

Dan zijn er ook nog 4+4 pins stekkers voor de voeding van de processor. Daar staat CPU op geprint. Die moet je dus niet hebben.

Bij twijfel even foto's schieten welke kabels je gebruikt en hoe je de boel aangesloten hebt.

-_-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• potverdikkies
Een hele goedemorgen probleem is opgelost t was toch dat die de 6pin miste.

Erg stom over t hoofd gezien.

Iedergeval bedankt iedereen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True