Toon posts:

512 of 256@CAS2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb even een vraagje. In de prijswatch is 512 MB en 256@CAS2 op het moment even duur.
Wat kan ik nou beter kopen? En die 512 MB is dat ook CAS2 of moet je maar afwachten wat je krijgt?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09

Convoy

g44p

ligt eraan, wil je gaan overklokken zou ik voor cas2 gaan, ga je niet overklokken zou ik gewoon 512 nemen

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik zou zelf voor de Cas 2 gaan. 256 MB is al aardig wat, en Cas2 tegenover Cas 3 scheelt behoorlijk wat snelheid.

Het hangt er eigenlijk vanaf wat voor toepassingen je wilt gaan draaien

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Snelheidsverschil tussen CAS3 en CAS2 kan oplopen tot meer dan 10%, afhankelijk van je toepassing.

512 MB @ CAS3 is pas sneller dan 256 MB @ CAS2 wanneer je echt heel veel geheugen gebruikt (het zwaardere server werk, of héél bruut photoshoppen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Het verschil tussen CL2 en 3 wordt in het algemeen behoorlijk overschat; denk meer aan 1 tot 3% gemiddeld gesproken (heb er eens een behoorlijk diepgaand en ontnuchterend onderzoek over gelezen)
Een ander punt is dat die goedkope 512MB DIMM's veelal lamentabel van kwaliteit zijn; ze werken lang niet altijd even goed met alle moederborden (vandaar de lage prijs). Veel ram is leuk, maar werkend en stabiel ram is iets waar je echt wat aan hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Welk besturingssysteem heb je? Daar hangt het zwaar vanaf.
Eigenlijk moet je ff bij de plaatselijke bookstore de PCM van deze maand (september) inkijken, daar staat een heel artikel over geheugenhoeveelheden in. De valkuilen enzo.
Pagina: 1