Toon posts:

Freenas gebruikers eigen map

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 10:32
Ik wil het volgende bereiken 4 gebruikers die alleen een eigen map krijgen waar de andere 3 gebruikers geen toegang tot moeten krijgen.

Situatie nu: 4 gebruikers met wachtwoord en via SMB. Als ik dan een netwerkverbinding maak voor een gebruiker op de pc van de gebruiker dan kom ik in de gebruikersmap uit maar via omhoog in windows verkenner kan ik naar Freenas en dan zie ik de andere gebruikers mappen waarop ik dan kan dubbelklikken en dan is de inhoud zichtbaar en te openen. En dat is nou net niet de bedoeling.
Gasttoegang heb ik al uitgezet.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan inrichten?
Groet Theo

...

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Ik weet wel hoe je het in je samba configureert, maar dat is via de commandline. Dat is vast niet wat je zoekt? Dan krijg je namelijk dit. De basis:
code:
1
2
[data]
    path = /data/users/%U

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 10:32
Nee zegt me niets.
CurlyMo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:58:
Ik weet wel hoe je het in je samba configureert, maar dat is via de commandline. Dat is vast niet wat je zoekt? Dan krijg je namelijk dit. De basis:
code:
1
2
[data]
    path = /data/users/%U

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Je kunt een dataset eigen permissies geven, zo kan je aangeven welke gebruiker waar bij moet kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met chmod kan je rechten aanpassen. zoeken bij google naar 'freenas share rights' geeft ook wat tips.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee