Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Familiebedrijf online krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chesterling
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18-06 11:02
Hallo beste online vrienden

Ik heb eigenlijk een klein (lees groot) vraagje voor iemand die er iets meer van kent, ben recent in mijn familie bedrijf begonnen. Het probleem hier is, er is absoluut niets in orde ivm met emails, website, servers etc...

Nu heb ik al wat online opzoekwerk zitten doen, maar kom er niet echt uit. De domein naam die ik wil gebruiken is al sinds een jaar of 10, 20 aangekocht en werd jaarlijks een vijftigtal euro voor betaald. Om dit domein staat helaas niets online en lukt ook niet echt om contact te zoeken met dit bedrijf hiervoor. Had een simpele website gemaakt op wix, maar heb al gehoord dat dit niet echt kosten efficient is op de lange termijn.

Dus vroeg mij af wat de beste optie was om een website te maken (laten maken), wil het gerust zelf doen indien mogelijk. Wat ik graag had gehad is een website (die om de zo veel tijd zelf wat aanpassing kan op maken) , is niet echt een website die zoveel bezoekers zou krijgen. Had ook graag een 10 tal emails gemaakt die @bedrijfsnaam.be hadden en ook een pagina op de website waar ingelogd kan worden door werknemers om bijvoorbeeld een agenda op te zetten of iets van mededelingen. Zoals ik al zei, indien mogelijk wil ik dit allemaal zelf wat uitdokteren en maken ookal heb ik hier niet echt superveel kennis van maar aan de hand van wat guidance misschien wel mogelijk. Indien dit absoluut niet zelf te doen zou zijn ergens waar dit voor een goede prijs gedaan kan worden.

Had ook graag wat advies gehad ivm met een interne server, wat hier de beste (lees beste prijs kwaliteit) optie is, iets waardoor je met alle aanwezige computers (een vijftal) aan al de bestanden kan en eventueel ook van een smartphone of een tablet? Heb hier geen idee van hoe dit alles werkt, had graag wat guidance of advies gehad.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Chesterling op 06-06-2020 09:01)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:35

Qwerty-273

Meukposter

Het is de vraag wat je eigenlijk nodig hebt, kan je volledig cloud gaan? Kies dan voor een M365 business pakket (basic of standaard) waarbij je dan voor een standaard website terecht kan bij GoDaddy of Wix of elke andere domein / webhosting boer (bijvoorbeeld TransIP).

De M365 services bieden e-mail, bestandsopslag, licenties voor Office, en je kan er overal bij zolang je internet hebt. Dus ook toegang van een telefoon of tablet kan je makkelijk voor elkaar krijgen.

Als je zelf een eigen server op wilt (laten) zetten, dan zal je ook moeten investeren in een manier om daar mobiel bij te kunnen op een veilige manier. Juist met een klein bedrijf wil je daar liever niet dagelijks/wekelijks mee bezig willen zijn om dat in de gaten te houden. Dat wil je liever uitbesteden als onderdeel van de services die je af gaat nemen.

(buiten Microsoft kan je ook bij Google terecht bij hun G Suite. Een overzicht van een recente vergelijking tussen de twee is hier te vinden. Amazon of Alibaba hebben ook cloud services, maar dat is meer specifiek op bepaalde technologie en niet een "compleet bedrijf pakket")

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-06 20:07
Ik zou beginnen met Office/Microsoft 365 voor e-mails, bestanden ed. Let daarbij uiteraard goed op de databeveiliging, zeker bij persoonsgegevens.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:19
Zou je niet best een lokaal IT bedrijf inschakelen?
Wat jij wil is een fulltime job, niet wat goedbedoeld advies.

Begin eerst eens met je wensen in een lastenboek te schrijven en zoek iemand die al iets gelijkaardig gedaan heeft, en niet een hobbyist die het op zondagmorgen wel even komt fixen.
Denk dan ook aan het biudget dat je er voor wil en kan uit trekken.

Over wat voor een zaak gaat het hier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Als het een middel/groot bedrijf is gewoon een vakkundige ZZP'r inhuren.
Of iemand aanemen die dit voor je kan onderhouden.
Veel bedrijven denken dat websites statisch zijn en ze zijn allesbehalve dat.
Een interne vakman kan je veel zorgen schelen en inkomen genereren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:43
Chesterling schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:39:
Nu heb ik al wat online opzoekwerk zitten doen, maar kom er niet echt uit. De domein naam die ik wil gebruiken is al sinds een jaar of 10, 20 aangekocht en werd jaarlijks een vijftigtal euro voor betaald. Om dit domein staat helaas niets online en lukt ook niet echt om contact te zoeken met dit bedrijf hiervoor. Had een simpele website gemaakt op wix, maar heb al gehoord dat dit niet echt kosten efficient is op de lange termijn.
Wat mij hier compleet onduidelijk is, wie heeft de domeinnaam gekocht. Krijg het idee jullie, omdat je het over 50 eu per jaar hebt. Maar gezien je niemand kan bereiken is het wellicht door iemand anders gekocht? Snap het niet..

Dus vroeg mij af wat de beste optie was om een website te maken (laten maken), wil het gerust zelf doen indien mogelijk. Wat ik graag had gehad is een website (die om de zo veel tijd zelf wat aanpassing kan op maken) , is niet echt een website die zoveel bezoekers zou krijgen. Had ook graag een 10 tal emails gemaakt die @bedrijfsnaam.be hadden
Simpele site laten maken, afhankelijk van hoeveel paginas en wat je al hebt kan voor 1000 tot 2000 euro als je een hobbyist kent. Ligt aan toe bedrijf of dit volstaat. Email adressen krijg je standaard bij de hosting.
Houd rekening met maandelijkse kosten voor de hosting, kan voor minder dan 10eu per maand.

en ook een pagina op de website waar ingelogd kan worden door werknemers om bijvoorbeeld een agenda op te zetten of iets van mededelingen.
Dat gaat voorbij hobby werk denk ik een maakt site stuk duurder. Logischer om dit via office te doen (agenda en mail).

Had ook graag wat advies gehad ivm met een interne server, wat hier de beste (lees beste prijs kwaliteit) optie is, iets waardoor je met alle aanwezige computers (een vijftal) aan al de bestanden kan en eventueel ook van een smartphone of een tablet? Heb hier geen idee van hoe dit alles werkt, had graag wat guidance of advies gehad.
Hier heb je een klein IT bedrijf voor nodig denk ik om goed in te richten. Je klinkt erg zoekend, dus ben bang dat als je dit zelf gaat doen met wat uitzoekwerk je er na een tijd achter komt dat je compleet de verkeerde keuze hebt gemaakt en het weg gegooid geld is.

Voor betaald een simpele site kan je eventueel een PM sturen, mijn vrouw bouwt af en toe wat voor kennissen. Maar dit is dan dus zonder inlog gedeelte, wel eventueel zelf simpel aan te passen en met gastenboek oid.

Inlog gedeelte waar bepaalde info/bestanden achter staan is wel simpel mogelijk.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Chesterling
Tommie12 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:45:
Zou je niet best een lokaal IT bedrijf inschakelen?
Wat jij wil is een fulltime job, niet wat goedbedoeld advies.

Begin eerst eens met je wensen in een lastenboek te schrijven en zoek iemand die al iets gelijkaardig gedaan heeft, en niet een hobbyist die het op zondagmorgen wel even komt fixen.
Denk dan ook aan het biudget dat je er voor wil en kan uit trekken.

Over wat voor een zaak gaat het hier?
Is een bouw firma, dus mag een relatief simpele website zijn, wou gewoon weten of het realistisch is wat ik in gedachten had... en of het eventueel zelf mogelijk is om te maken

• Chesterling
Bad Brains schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:47:
Als het een middel/groot bedrijf is gewoon een vakkundige ZZP'r inhuren.
Of iemand aanemen die dit voor je kan onderhouden.
Veel bedrijven denken dat websites statisch zijn en ze zijn allesbehalve dat.
Een interne vakman kan je veel zorgen schelen en inkomen genereren.
Is een bedrijf met een 25 tal werknemers, het grootste deel arbeiders die geen email adres hebben... dus niet echt praktisch om hier iemand voor aan te nemen....

De website is niet echt voor commerciële doeleinden, meer informatief

• Chesterling
[quote]Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:09:
[...]

Wat mij hier compleet onduidelijk is, wie heeft de domeinnaam gekocht. Krijg het idee jullie, omdat je het over 50 eu per jaar hebt. Maar gezien je niemand kan bereiken is het wellicht door iemand anders gekocht? Snap het niet..

De 50 euro is voor het vrijhouden van het domein denk ik, maar er is geen website gelinkt aan het domein. Weet niet of dit duidelijk omschreven is?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:35

Qwerty-273

Meukposter

Het is de vraag wat je eigenlijk nodig hebt, kan je volledig cloud gaan? Kies dan voor een M365 business pakket (basic of standaard) waarbij je dan voor een standaard website terecht kan bij GoDaddy of Wix of elke andere domein / webhosting boer (bijvoorbeeld TransIP).

De M365 services bieden e-mail, bestandsopslag, licenties voor Office, en je kan er overal bij zolang je internet hebt. Dus ook toegang van een telefoon of tablet kan je makkelijk voor elkaar krijgen.

Als je zelf een eigen server op wilt (laten) zetten, dan zal je ook moeten investeren in een manier om daar mobiel bij te kunnen op een veilige manier. Juist met een klein bedrijf wil je daar liever niet dagelijks/wekelijks mee bezig willen zijn om dat in de gaten te houden. Dat wil je liever uitbesteden als onderdeel van de services die je af gaat nemen.

(buiten Microsoft kan je ook bij Google terecht bij hun G Suite. Een overzicht van een recente vergelijking tussen de twee is hier te vinden. Amazon of Alibaba hebben ook cloud services, maar dat is meer specifiek op bepaalde technologie en niet een "compleet bedrijf pakket")

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:43
Chesterling schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:08:
[quote]Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:09:
[...]

De 50 euro is voor het vrijhouden van het domein denk ik, maar er is geen website gelinkt aan het domein. Weet niet of dit duidelijk omschreven is?
Snap dat je niets vind als je de domeinnaam invult. Maar gezien je 50,- per maand betaald is de meest logische manier contact opnemen met waar dat geld heen gaat?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:37
Als je zelf beetje handig bent kan je best een statische website in Wordpress maken (pak gewoon een gratis default template). Ik begrijp uit je verhaal dat de website meer valt in de categorie reclamefolder/visitekaartje, dus gewoon simpel iets met wat voorbeelden van gedane projecten en wat contactgegevens. Kan je in paar uur best wel zelf in elkaar knutselen, hosting zal echt niet meer dan 10-20 euro per maand hoeven te kosten dan (traffic zal ook erg beperkt zijn). Uiteraard zorgen voor goede beveiliging (https, plug-ins up-to-date houden), maar aangezien er geen belangrijke database aan hangt (met persoonsgegevens) is dat prima zelf te doen.
En dan iets van O365 of G Suit (met iets als sharepoint/onedrive) voor de e-mail, administratie, bestandsbeheer, etc.

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 11:07

Aganim

I have a cunning plan..

Cyriel85 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:26:
[...]

Snap dat je niets vind als je de domeinnaam invult. Maar gezien je 50,- per maand betaald is de meest logische manier contact opnemen met waar dat geld heen gaat?
50 euro per jaar. Wat ik overigens nog vrij fors vind voor een domeinnaam, tenzij het een exotische tld is uiteraard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:12
Zoek een lokale partij die een Wordpress site voor je kan maken. Dan kun je daarna zelf de inhoud via de Wordpress editor up-to-date houden en eventueel ook anderen toegang geven.

Qua mail krijg je bij vrijwel alle hosting partijen (voor je domein en site) mail adressen die je zelf kun aanmaken. Als je ook iets met Outlook en agenda delen wil, neem dan een Office365 abonnement erbij en koppel je domein voor mail daaraan (of stuur mail door naar je Office365 adressen).

Ik zou geen interne server opzetten voor bestandsdeling. Neem een zakelijk Dropbox account en je kan rechten toepassen voor toegang. Je kunt dan ook gelijk vanaf andere plekken bij je bestanden en dat werkt uiteraard ook op mobiel en tablet.

• Chesterling
Aganim schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:48:
[...]

50 euro per jaar. Wat ik overigens nog vrij fors vind voor een domeinnaam, tenzij het een exotische tld is uiteraard.
Wel, hier heb ik ook een klein probleempje, deze domeinnaam is volgens mij eind jaren 90 "aangekocht", dit gewoon om hem vrij te houden zodat niemand anders er mee gaat lopen. Is gewoon achternaam . be , dus super straight forward. Maar het bedrijf waar dit aangekocht is, is al meermaals overgenomen.

Heb hier al een paar keer naar gebeld maar kom altijd bij dezelfde receptioniste terecht die niet echt veel meer weet, en waar ik niet veel wijzer van zal worden. Had altijd gezegd dat ik er me eens serieus ging mee bezig houden wanneer ik alles op een rijtje had zoals ik wou...

Er komt elk jaar een factuur van rond de 50 euro, en ik neem aan dat we dit betalen omdat we de domeinnaam niet willen verliezen. haha

• Chesterling
leto001 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:56:
Zoek een lokale partij die een Wordpress site voor je kan maken. Dan kun je daarna zelf de inhoud via de Wordpress editor up-to-date houden en eventueel ook anderen toegang geven.

Qua mail krijg je bij vrijwel alle hosting partijen (voor je domein en site) mail adressen die je zelf kun aanmaken. Als je ook iets met Outlook en agenda delen wil, neem dan een Office365 abonnement erbij en koppel je domein voor mail daaraan (of stuur mail door naar je Office365 adressen).

Ik zou geen interne server opzetten voor bestandsdeling. Neem een zakelijk Dropbox account en je kan rechten toepassen voor toegang. Je kunt dan ook gelijk vanaf andere plekken bij je bestanden en dat werkt uiteraard ook op mobiel en tablet.
De reden dat ik aan een server dacht ipv iets als dropbox (wat voor mij wat een bijklank heeft van online klungelen) is dat ik graag had dat iedereen aan dezelfde bestanden kon van zijn eigen computer. Bijvoorbeeld een calculator, ingenieur of receptioniste.... en zaken kan toevoegen per project map, bijvoorbeeld foto's of plannen...

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Email lekker in de cloud stoppen met Office365, ik heb dit zelf ook voor mijn bedrijf en werkt erg goed.
Files heb ik ook op Office365 in de cloud staan, dat is voor mij genoeg opslag.
Website heb ik met wordpress gemaakt en ook dit bevalt mij erg goed.

Zoals ik het lees kan jij hier beter iemand voor aannemen dan zelf klooien, als het eenmaal goed staat is er erg weinig onderhoud nodig wat je dan wel weer zelf kan doen.

[Voor 33% gewijzigd door Fable op 06-06-2020 09:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:12
Chesterling schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:59:
De reden dat ik aan een server dacht ipv iets als dropbox (wat voor mij wat een bijklank heeft van online klungelen) is dat ik graag had dat iedereen aan dezelfde bestanden kon van zijn eigen computer. Bijvoorbeeld een calculator, ingenieur of receptioniste.... en zaken kan toevoegen per project map, bijvoorbeeld foto's of plannen...
Dat kan dus precies met Dropbox, de zakelijke variant is echt anders dan wat je privé kent. Je kunt per map toegang regelen en met de Dropbox app op je computer lijken die mappen alsof ze lokaal op je computer staan. Ik gebruik dit zelf ook in mijn bedrijf (6 man) en bij mijn vrouw gebruiken ze het ook (> 400 man).

Denk eerder dat zelf een server beheren een beetje klungelen wordt. Als je heel graag zelf iets wil zou ik nog eerder een Nas overwegen, bijvoorbeeld een Synology.

[Voor 9% gewijzigd door leto001 op 06-06-2020 09:18]

• Chesterling
leto001 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Dat kan dus precies met Dropbox, de zakelijke variant is echt anders dan wat je privé kent. Je kunt per map toegang regelen en met de Dropbox app op je computer lijken die mappen alsof ze lokaal op je computer staan. Ik gebruik dit zelf ook in mijn bedrijf (6 man) en bij mijn vrouw gebruiken ze het ook (> 400 man).
Oké thanks, zal het eens bekijken

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-06 18:27
Chesterling schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:56:
Er komt elk jaar een factuur van rond de 50 euro, en ik neem aan dat we dit betalen omdat we de domeinnaam niet willen verliezen. haha
Dit klinkt inderdaad alsof de domeinnaam van jullie is en jullie elk jaar een registar betalen om het domein niet te laten vervallen. (huur domeinnaam is per jaar)

Voer die domeinnaam eens hier in: https://www.whois.com/whois
Dan krijg je meer informatie waar die bestaat.
Dat een domeinnaam bestaat betekend niet dat er een website aan hangt, maar de DNS zou moeten werken.

Betreffende de website: Hoe vaak gaat de informatie veranderen?
Als dat maar heel zelden is raad is een beheersysteem af, het is veel goedkoper (en veiliger!) om af en toe een IT'er te betalen om de site bij te werken.
Dan er maandelijks!! tijd ingestoken moet worden om de boel veilig te houden.

[Voor 19% gewijzigd door hackerhater op 06-06-2020 10:23]

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20:52
Als je email e.d. gaat gebruiken in Office365 zou ik geen dropbox gebruiken, maar eerder kijken naar Sharepoint Online

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Chesterling
[quote]hackerhater schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Dit klinkt inderdaad alsof de domeinnaam van jullie is en jullie elk jaar een registar betalen om het domein niet te laten vervallen. (huur domeinnaam is per jaar)

Dat een domeinnaam bestaat betekend niet dat er een website aan hangt, maar de DNS zou moeten werken.

tigron.be is waar ik uit kom :) website bestaat al sinds 2000 volgens jou link :)

Ik neem aan als ik een IT'er onder de arm neem gewoon om een website te maken, dat hij er wel raad mee weet om dit te regelen zodat deze hierop kan komen...

Zou idd niet zo veel upgedate moeten worden, dacht zelf om misschien een link naar een social media kanaal (facebook) te hebben zodat die er automatisch updates op plaatst.. of bijvoorbeeld openstaande vacatures op posten... anders zie ik niet echt in waarom die zou moeten aangepast worden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:49
Via DNS.be kun je vrij veel als je registrant bent van een BE domein. Als je wilt kun je mij ook ff een PB sturen, dan help ik je.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als je 't echt heel erg simpel wil houden zonder al teveel poespas dan kan je gewoon terecht bij grotendeels gratis of goedkope online diensten:
  • Ga naar Github.com en zet je account op, maak een private online repository voor een pure frontend website. Zorg ervoor dat je een webpagina opzet die je mooi vindt, met de juiste informatie over je bedrijf erop, en klaar.
  • Amazon Amplify. Verbind Amazon met je Github account en hij suggereert automatisch je bouwproces (voor je website).
  • Host je domein bij Amazon (lekker makkelijk) of bij Google (inclusief Gmail spamfilter, handig). Je hebt sowieso eindeloze hoeveelheden e-mailadressen bij allebei. Ik zou Google aanraden vanwege hun spamfilter en bijpassende authenticatie voor alle andere diensten (Google Docs, Calendar, etc.)
En klaar. Zo heb ik mijn eigen website ook opgezet. Heerlijk simpel (maar ik ben een professionele web developer) en het kost me letterlijk $0.61 Dollarcent per maand.

Dus wat je nodig hebt:
  • Een creditcard.
  • Een simpele HTML pagina met wat plaatjes erop.
  • De skills om in te zien dat dit enorm uitdagend klinkt maar stiekem erg makkelijk is :D
  • En verrassend leuk zodra alles draait.
Als je hier niet zelf uitkomt kan je uiteraard een ICTer inzetten om dit op te zetten voor je. Zoek iemand op die het nodige weet van DevOps, AWS, en 't liefst ook weet hoe HTML werkt. Meer heb je niet nodig.

Voor alle andere zaken: Gebruik ten aller tijde gewoon alles op Google, dus Google docs, Gmail, Calendar, Sheets, et cetera. Google Drive biedt ook data opslag in de cloud aan.

De Microsoft omgeving kan ik ook aanraden zoals anderen al deden. Persoonlijk staat die op de 3e plek qua voorkeuren maar dat heeft vooral te maken met de Microsoft software die niet altijd prettig werkt op een Mac. Op een Windows computer werkt het eigenlijk meer dan prima.

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-06 18:27
Chesterling schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:15:

tigron.be is waar ik uit kom :) website bestaat al sinds 2000 volgens jou link :)

Ik neem aan als ik een IT'er onder de arm neem gewoon om een website te maken, dat hij er wel raad mee weet om dit te regelen zodat deze hierop kan komen...

Zou idd niet zo veel upgedate moeten worden, dacht zelf om misschien een link naar een social media kanaal (facebook) te hebben zodat die er automatisch updates op plaatst.. of bijvoorbeeld openstaande vacatures op posten... anders zie ik niet echt in waarom die zou moeten aangepast worden
Dat kan een IT'er inderdaad.
Als trigron.be de registar is moet je eens contact met hun op nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:27

Yucon

*broem*

Als je zelf gaat knutselen is het wel een goed gebruik geen halve websites online te zetten. Dus eerst afmaken tot een toonbaar geheel en dan pas online zetten. "hier wordt gewerkt" was misschien acceptabel in de tijd dat de domeinnaam gekocht werd maar tegenwoordig kan dat echt niet meer.

Wordpress klinkt als een goede oplossing. Als je daarmee aan de slag gaat lijkt het me ook wel een goed idee om het op je eigen lokale pc te installeren om en er zo eens mee te leren spelen. Dan weet je iets beter wat je doet voor je aan de echte site begint. Eventueel hebben veel hosters ook ingebouwde site builders die er ook wel wat op lijken. Daarmee zul je ook wel een eind komen.

[Voor 15% gewijzigd door Yucon op 07-06-2020 09:48]

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Gewoon installeren via softaculous, thema kiezen, paginas maken met de editor, menu links maken naar die paginas, beetje finetunen en klaar. In een halve dag kun je als leek een site opzetten
Yucon schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:47:
Als je zelf gaat knutselen is het wel een goed gebruik geen halve websites online te zetten. Dus eerst afmaken tot een toonbaar geheel en dan pas online zetten. "hier wordt gewerkt" was misschien acceptabel in de tijd dat de domeinnaam gekocht werd maar tegenwoordig kan dat echt niet meer.
Beetje overdreven vind ik. Het is een familie bedrijf met waarschijnlijk in de eerste maanden 5 bezoekers per dag waarvan 4 robots.
Wordpress klinkt als een goede oplossing. Als je daarmee aan de slag gaat lijkt het me ook wel een goed idee om het op je eigen lokale pc te installeren om en er zo eens mee te leren spelen. Dan weet je iets beter wat je doet voor je aan de echte site begint. Eventueel hebben veel hosters ook ingebouwde site builders die er ook wel wat op lijken. Daarmee zul je ook wel een eind komen.
Lokaal installeren is nergens voor nodig en maakt het hele proces alleen maar nodeloos complex, je kunt prima in een subdomein klooien. Daarnaast gewoon goede backups maken (via softaculous bijvoorbeeld). Eventueel een kopie website opzetten op een subdomein oid om nieuwe plugins eerst even te testen (let op dat deze kopie website niet geindexeerd wordt door google door dit te verbieden in robots.txt).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True