Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timvancann
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07-2020
Thuis heb ik behoorlijk veel geautomatiseerd met Home Assistant en met behulp van de Unifi integration kan ik op basis van events op het netwerk (denk aan verbinding maken/verbreken, poe power usage, network up/down) andere dingen triggeren. Heel gaaf.

Een grote maar: dit kan ik op dit moment alleen met WiFi apparaten. Ik zou dit ook graag willen doen met bekabelde apparaten (waar ik er best veel van heb).

Onderstaand plaatje geeft mijn huidige network topology aan (versimpeld). De reden waarom bekabelde apparaten niet in Unifi toegankelijk wordt hierdoor duidelijk; er is namelijk geen Unifi switch of USG. En de Edgerouter communiceert niet met Unifi controller software.

Mijn vraag, heel concreet: Is het mogelijk om alleen de switch in de meterkast te vervangen met een Unifi 8 poorts switch? (ik snap dat ik dan vanaf de edgerouter eerst naar de switch moet alvorens de kabels richting de patchbox gaan) Worden dan alle bekabelde apparaten ook zichtbaar in de Unifi controller, of zou ik daarvoor overal de switches moeten vervangen door een Unifi switch (duur grapje).

Ik ben ontzettend tevreden over de Edgerouter, dus die ga ik zeker niet vervangen :).

Alle reacties

• Dest_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:14
Hey,

ik maak sinds kort ook gebruik van Home Assistant en heb mijn Unifi controller ook gekoppeld. Ik heb een 24 poorts unifi switch in mijn netwerk. Elke toestel waarvan het verkeer de switch passeert wordt zichtbaar in de Unifi controller software. En deze wordt dan ook weer zichtbaar in Home Assistant.

Kort antwoord op jouw vraag: ja

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dest_ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:48:
...
Kort antwoord op jouw vraag: ja
Niet dus. Als TS alleen de switch in de meterkast vervangt, loopt niet al het verkeer door die switch.
TS moet ook de aansluitingen van de patchbox via de unifi switch laten lopen

En dan vind ik het nog steeds een overpriced oplossing voor iets wat je met een uurtje scripten ook wel kunt bereiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

Lancer

What the......

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Dest_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:14
@Brahiewahiewa dit was de vraag van de TS:
Mijn vraag, heel concreet: Is het mogelijk om alleen de switch in de meterkast te vervangen met een Unifi 8 poorts switch? (ik snap dat ik dan vanaf de edgerouter eerst naar de switch moet alvorens de kabels richting de patchbox gaan)
TS was dus van plan om Edgerouter naar Switch te patchen en dan van daar naar zijn patch pannel. In dat geval loopt al het verkeer van interne netwerk naar Edgerouter via de switch en blijft het antwoord op zijn vraag ja.

Of dit de beste oplossing is voor wat de TS wil bereiken laat ik in het midden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee