Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

schoorsteen verwijderen (buiten het huis) advies gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:08

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
ik heb een schoorsteen die 2 verdiepingen (buiten het huis) loopt dus 5m aan huis en dan 2,5m los.
eerst wilden we nog een Hout/pellet cv installatie voor de winter
Zowel binnen als op het terras is het een "Sta" in de weg , net uit het midden aan de achterzijde v.h huis.

O en de schoorsteen staat bij de schuifpui deur .. (10cm huis inwaards) begint de "haard" .. dus als je de haard aan zou zetten en je moet naar buiten is alle warmte in 1x weg ..(voordeur staat in directe lijn met de schuifpui) ..
Het staat eigenlijk in de weg van mijn PV installatie ..hierdoor heb ik ongeveer 3 a 4 panelen "verlies" ..

Zou er enige reden zijn om de schoorsteen te behouden / haard te behouden ? moet ik een enorme waarde vermindering zien bijvoorbeeld ? of verhoog ik juist de waarde ?

Grove schatting steiger huur 400,- en wat arbeid om hem af te breken .. de stenen wil ik deels hergebruiken om de wand "recht" te trekken .. inpandig is er wel een structureel (ondersteunings) element maar dit zou ik niet weghalen
ik schat dat ik (nu) 600 tot 1000,- kwijt zou zijn op werkspot ..? en hoe zorg ik dat ik zeker weet dat de "aannemer" verzekerd is ... (steen tegen nieuwe PV installatie is mijn angst) ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

Beste antwoord (via vso op 05-06-2020 21:26)

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:55
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Ik vind het niet erg om zelf de stenen af te bikken (lees zelf wat werk te verrichten) .. en ik heb nog wat dakpannen van de voorkant (plaatsing velux zolder raam) .. allen heb nog nooit gemetseld en ben het ook niet van plan te leren.

Maar begrijp ik goed dat de PV schade voor mij is ? bedoel je dat ?

Wat zou jij een redelijke prijs schatten zoals @Breezers 2 a 3 k ? is het dan wellicht handiger de hele gevel te laten voegen ??

@Breezers tja het binnenwerk is toch geen ramp (en mag achterwegen gelaten worden, omdat ik daar tzt toch complete verbouwing doe .van de beneden verdieping)

In deze gaat het me dus om is het wijsheid of weggegooid geld .. ? 2 a 3k is nog te overzien .. voegen over de hele achtergevel meepakken en opnieuw impregneren is ook stukje onderhoud .. het zelfde geld voor de dak goot die is nu nog plastic .. en staat ook op de nominatie om vervangen worden .. dus die pak ik dan ook meteen mee.

Hhmm laten zitten zou ook geen issue zijn ..maar voor 1 a 2k weghalen (extra kosten) .. tja ..
Als je zelf een degelijke steiger kan huren/opbouwen, goed zekeren (2 man advies), zelf de schoorsteen laag voor laag voorzichtig afbreekt tot onder de dakrand en afvoert in een puincontainer, dan kom je wel een eind als je ook het dak en de goot nog kan (laten) herstellen voor een redelijk bedrag zodat je de panelen kan leggen.

Maar die gevel ga je zelf echt niet goed krijgen als er gestookt is (roetschade) het compleet uithakken is niet iets wat je zelf moet doen en opnieuw inmetselen kost je veel geld en blijft altijd lelijk.

Tja, keuze qua smaak en geld moet je toch zelf maken uiteindelijk.

Ps: je kan ook na het afbreken een kleine afvoer aan de buitenkant aanbrengen en binnen een sierhaard aanbrengen ? Je behoudt wel de “sfeer” van een haard binnen, je hebt je 3 PV panelen, geen “lelijke gevel”, geen extra kosten, en als je ooit wilt verkopen kan de volgende eigenaar alsnog een schoorsteen opmetselen als deze dit wilt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-07 22:25
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:50:
ik heb een schoorsteen die 2 verdiepingen (buiten het huis) loopt dus 5m aan huis en dan 2,5m los.
eerst wilden we nog een Hout/pellet cv installatie voor de winter
Zowel binnen als op het terras is het een "Sta" in de weg , net uit het midden aan de achterzijde v.h huis.

[Afbeelding]

O en de schoorsteen staat bij de schuifpui deur .. (10cm huis inwaards) begint de "haard" .. dus als je de haard aan zou zetten en je moet naar buiten is alle warmte in 1x weg ..(voordeur staat in directe lijn met de schuifpui) ..
Het staat eigenlijk in de weg van mijn PV installatie ..hierdoor heb ik ongeveer 3 a 4 panelen "verlies" ..

Zou er enige reden zijn om de schoorsteen te behouden / haard te behouden ? moet ik een enorme waarde vermindering zien bijvoorbeeld ? of verhoog ik juist de waarde ?

Grove schatting steiger huur 400,- en wat arbeid om hem af te breken .. de stenen wil ik deels hergebruiken om de wand "recht" te trekken .. inpandig is er wel een structureel (ondersteunings) element maar dit zou ik niet weghalen
ik schat dat ik (nu) 600 tot 1000,- kwijt zou zijn op werkspot ..? en hoe zorg ik dat ik zeker weet dat de "aannemer" verzekerd is ... (steen tegen nieuwe PV installatie is mijn angst) ..
je kan een aannemer vragen om documentatie van zijn verzekering, dat is niet zo heel vreemd.
maar als die bijvoorbeeld 3 panelen sloopt dan zit dat waarschijnlijk gewoon in het eigen risico. het is meer voor als die toevallig je hele gevel mee trekt met slopen o.i.d.

als je denkt voor 600 tot 1000 helemaal klaar te zijn, dus niet alleen sloop maar ook herbouw van de gevel dan krijg je meneer B. Haas of Piccobello bv.
alleen het hergebruik van de stenen ga je dat al aan kwijt zijn.

zal even een snelle opsomming voor je maken;
sloopwerk buiten incl afvoer materiaal 2000
sloopwerk binnen incl afvoer materiaal 1000
herstel binnen, uitgaande van simpel vlakke afwerking met gipsplaat en stucwerk 1000
herstel buiten met hergebruik bestaande gevelstenen 2000

[Voor 6% gewijzigd door Denniz0229 op 05-06-2020 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
Het maakt geen bal uit, het is meer een cosmetisch verhaal die redelijk wat geld gaat kosten. Het bouwen heeft veel meer geld gekost dan het slopen gaat kosten maar je zult het nooit echt netjes gaan krijgen zonder zichtbare schade.

Meerwaarde/minderwaarde is voor de potentiële koper afhankelijk van wat hij/zij wil hebben.

Het lijkt mij echter sterk dat je dit onder de 3 -5 duizend euro zowel binnen als buiten netjes gaat slopen, reinigen, afbikken, voegen, afvoeren, aanhelen, metselen, stucen, plafond repareren, schilderen, goot herstellen, dakpannen leggen, dakbeschot aanhelen, steigers op-afbouwen etc.

Uit je hele PV verhaal ga het in ieder geval nooit terugverdienen en waarschijnlijk blijf het altijd iets van zien.

Ik zou eerder de schoorsteen afbreken tot onder de dakgoot, dak en goot herstellen maar dan de rest laten zitten, dit krijg je niet meer netjes en de meerwaarde is er ook niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Denniz0229 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:10:
[...]

je kan een aannemer vragen om documentatie van zijn verzekering, dat is niet zo heel vreemd.
maar als die bijvoorbeeld 3 panelen sloopt dan zit dat waarschijnlijk gewoon in het eigen risico. het is meer voor als die toevallig je hele gevel mee trekt met slopen o.i.d.

als je denkt voor 600 tot 1000 helemaal klaar te zijn, dus niet alleen sloop maar ook herbouw van de gevel dan krijg je meneer B. Haas of Piccobello bv.
alleen het hergebruik van de stenen ga je dat al aan kwijt zijn.
Ik vind het niet erg om zelf de stenen af te bikken (lees zelf wat werk te verrichten) .. en ik heb nog wat dakpannen van de voorkant (plaatsing velux zolder raam) .. allen heb nog nooit gemetseld en ben het ook niet van plan te leren.

Wat zou jij een redelijke prijs schatten zoals @Breezers 2 a 3 k ? is het dan wellicht handiger de hele gevel te laten voegen ??

@Breezers tja het binnenwerk is toch geen ramp (en mag achterwegen gelaten worden, omdat ik daar tzt toch complete verbouwing doe .van de beneden verdieping)

In deze gaat het me dus om is het wijsheid of weggegooid geld .. ? 2 a 3k is nog te overzien .. voegen over de hele achtergevel meepakken en opnieuw impregneren is ook stukje onderhoud .. het zelfde geld voor de dak goot die is nu nog plastic .. en staat ook op de nominatie om vervangen worden .. dus die pak ik dan ook meteen mee.

Hhmm laten zitten zou ook geen issue zijn ..maar voor 1 a 2k weghalen (extra kosten) .. tja ..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Breezers
[...]

Als je zelf een degelijke steiger kan huren/opbouwen, goed zekeren (2 man advies), zelf de schoorsteen laag voor laag voorzichtig afbreekt tot onder de dakrand en afvoert in een puincontainer, dan kom je wel een eind als je ook het dak en de goot nog kan (laten) herstellen voor een redelijk bedrag zodat je de panelen kan leggen.

Maar die gevel ga je zelf echt niet goed krijgen als er gestookt is (roetschade) het compleet uithakken is niet iets wat je zelf moet doen en opnieuw inmetselen kost je veel geld en blijft altijd lelijk.

Ps: je kan ook na het afbreken een kleine afvoer aan de buitenkant aanbrengen en binnen een sierhaard aanbrengen ? Je behoudt wel de “sfeer” van een haard binnen, je hebt je 3 PV panelen, geen “lelijke gevel”, geen extra kosten, en als je ooit wilt verkopen kan de volgende eigenaar alsnog een schoorsteen opmetselen als deze dit wilt ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Tja 1 a 2 dagen werk met steigeropbouw (inhuren van opbouwers/afbouwers van de steiger?) .. (vrijdag opbouw maandag afbouw ? ofzo ?

Zou ik dan moeten reken op 400/600 euro ?

gewoon voor mijn nieuwsgierigheid ..
zou het minder zichtbaar zijn als nu op de foto in de startpost 2 waar je 2 verschillende soorten steen ziet ?

Roetschade / en zichtbaar kan ik me niet echt een voorstelling van maken ..ik hoop alleen door het "hergebruik v.d stenen .. misschien nieuw voegwerk .. en wellicht een schuurmachine / zandstralen of hogedruk spuit dat het geheel wat meer een geheel vormt .. maar ik heb niet te illusie dat het compleet onzichtbaar word ..

Let wel ik slaap er nog een paar nachtjes over en ga alsnog denk ik voor jou verhaal .. puur kosten/baten .. maar ja moet het ook aan het huisfront uitleggen, die wil net zoals ik compleet van de schoorsteen aan de buitenzijde af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08-07 22:26
Jaren '80?
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:50:
.. inpandig is er wel een structureel (ondersteunings) element maar dit zou ik niet weghalen
Zo'n stalen juk?

Als je alles zelf doet ben je met een paar honderd euro wel klaar als je het beperkt houdt tot alleen het deel boven het dak. Maar dan moet je wel echt alles zelf gaan doen. Je PV panelen (ze liggen er al?) zou ik er gewoon af halen voor je gaat slopen. Hier zijn iets van 4 dakpannen gesneuveld tijdens het schoorsteen slopen en die zijn nog wel wat steviger dan een PV paneel.

Je kunt ook zelf een houten steiger in niveau's aan de schoorsteen vastmaken.

Weet je hoe de constructie van gevel / schoorsteen van binnen is? Als dat ding dus ook een onderbreking van je isolatie is...

Hier zat een hele dot EPS parels in de afgebroken schoorsteen :+

[Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 05-06-2020 21:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Tja 1 a 2 dagen werk met steigeropbouw (inhuren van opbouwers/afbouwers van de steiger?) .. (vrijdag opbouw maandag afbouw ? ofzo ?

Zou ik dan moeten reken op 400/600 euro ?

gewoon voor mijn nieuwsgierigheid ..
zou het minder zichtbaar zijn als nu op de foto in de startpost 2 waar je 2 verschillende soorten steen ziet ?

Roetschade / en zichtbaar kan ik me niet echt een voorstelling van maken ..ik hoop alleen door het "hergebruik v.d stenen .. misschien nieuw voegwerk .. en wellicht een schuurmachine / zandstralen of hogedruk spuit dat het geheel wat meer een geheel vormt .. maar ik heb niet te illusie dat het compleet onzichtbaar word ..

Let wel ik slaap er nog een paar nachtjes over en ga alsnog denk ik voor jou verhaal .. puur kosten/baten .. maar ja moet het ook aan het huisfront uitleggen, die wil net zoals ik compleet van de schoorsteen aan de buitenzijde af.
Werkdagen zijn doorgaans ma/vrij en niet weekeinden
Huur steigers is tarief van je verhuurbedrijf, dito vervoer
Opbouw en afbraak van steigers moet je vaak zelf doen

Als je dit wilt laten doen dan is dit voorrijkosten, uurloon, weekeind tarief, gebruik aanhanger etc. van de partij dit dit voor je gaat regelen.

Ik gok op 3 uur opbouwen, 2 uur afbouwen, 2 personen, huur steigers 1 week, vervoer, huur puincontainer a 450 euro, 1200-1500 euro.

Dan moet je dus zelf nog het afdekken, het sloopwerk doen en opruimen.

Die gevel gaat je echt niet goed egaal krijgen als je die schoorsteen gaat slopen (schuren hogedrukspuit etc is kansloos), wellicht dat je de gehele gevel kan laten zandstralen en opnieuw voegen om het minder zichtbaar te krijgen maar zal lastig worden en je blijft het altijd zien.

De enige definitieve oplossing zou zijn om gewoon de gehele buitengevel te verwijderen en uniform met de dezelfde steen en voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
weet ik niet ..

het huis is 7m breed, (zie foto) tot de schoorsteen van links naar rechts is 4,5m restant is 2,5 natuurlijk ..
op 4,50 ligt 10 a 20cm (4,6/4,7) van achteren naar voor een "constructieve muur) .. op de 1ste verdieping welke ondersteund word door een paal ergens in de woonkamer op die lijn .. het zou kunnen zijn dat de schoorsteen paal 2 is die de muur op de 1ste verdieping ondersteunt .. (gok ik) .. dit is niet echt zichtbaar op de bouwtekening(en) .. hmm wacht die dingen heb ik nog .. digitaal .

"graaf graag* gevind :)

volgens de papieren is / was het een betonnen rookgasafvoerkanaal openhaard .. 180 alu
en een L vormige "constructuctieve' gedeelte .. dus die haard binnen .. tja .. erhm .. mooie kast ..
Als je alles zelf doet ben je met een paar honderd euro wel klaar als je het beperkt houdt tot alleen het deel boven het dak. Maar dan moet je wel echt alles zelf gaan doen. Je PV panelen (ze liggen er al?) zou ik er gewoon af halen voor je gaat slopen. Hier zijn iets van 4 dakpannen gesneuveld tijdens het schoorsteen slopen en die zijn nog wel wat steviger dan een PV paneel.

Je kunt ook zelf een houten steiger in niveau's aan de schoorsteen vastmaken.

Weet je hoe de constructie van gevel / schoorsteen van binnen is? Als dat ding dus ook een onderbreking van je isolatie is...

Hier zat een hele dot EPS parels in de afgebroken schoorsteen :+
nee ik weet niks maar afbreken tot onder de dakgoot lijkt me inderdaad wel meest "handige" .. anderszijds afbreken totaal is voor de rest ook niet eens zo'n ramp ..

Wat ik wel weet is dat deze schoorstenen functioneel gezien hoger hadden moeten zijn en (boven het dak uit) ..best veel schoorsteenbranden in de huizen hier .. maar ja ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Breezers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:11:
De enige definitieve oplossing zou zijn om gewoon de gehele buitengevel te verwijderen en uniform met de dezelfde steen en voegen.
Tenzij het intressant word om die gevel als zonneboiler in te zetten of andere duurzamere oplossing

Dan blijf ik nog bij "het beste' antwoord .. en dat is "iffy"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:15:
[...]

weet ik niet ..

het huis is 7m breed, (zie foto) tot de schoorsteen van links naar rechts is 4,5m restant is 2,5 natuurlijk ..
op 4,50 ligt 10 a 20cm (4,6/4,7) van achteren naar voor een "constructieve muur) .. op de 1ste verdieping welke ondersteund word door een paal ergens in de woonkamer op die lijn .. het zou kunnen zijn dat de schoorsteen paal 2 is die de muur op de 1ste verdieping ondersteunt .. (gok ik) .. dit is niet echt zichtbaar op de bouwtekening(en) .. hmm wacht die dingen heb ik nog .. digitaal .

"graaf graag* gevind :)

volgens de papieren is / was het een betonnen rookgasafvoerkanaal openhaard .. 180 alu
en een L vormige "constructuctieve' gedeelte .. dus die haard binnen .. tja .. erhm .. mooie kast ..
Tja, als dat ding nog een dragende functie heeft (naast het dragen van zichzelf) wordt het toch een stukje lastiger. Wellicht te vervangen door een stalen kolom; dat is al een stuk compacter natuurlijk. Die muur boven zal ook wel op een stalen balk staan.

Bouwjaar weet je toch wel? :+
vso schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:15:

[...]

nee ik weet niks maar afbreken tot onder de dakgoot lijkt me inderdaad wel meest "handige" .. anderszijds afbreken totaal is voor de rest ook niet eens zo'n ramp ..

Wat ik wel weet is dat deze schoorstenen functioneel gezien hoger hadden moeten zijn en (boven het dak uit) ..best veel schoorsteenbranden in de huizen hier .. maar ja ...
Schoorsteenbrand anno nu komt gewoon door het gebruik van de verkeerde soort kachel. :P Maargoed, houtstokers op dit forum hebben vaak lange tenen en zo'n beetje alles wat ik daar over zeg wordt toch weer geknipt, dus laat ik het hier maar bij houden...

Staat er iets in die tekeningen of de buitenmuur doorloopt in dit schoorsteen? Zal wel niet namelijk. Dat bepaald namelijk hoeveel werk het gaat zijn om dat ding buiten in z'n geheel weg te halen.

Allermakkelijkste is het bovenste stuk er af en dan zo'n zinken plaat er op. Daarna nog iets lager afkappen en dak +goot doorleggen, maar dan moet je alsnog een stukje afdekken. Het deel wat buiten je buitengevel uitsteekt is natuurlijk sowieso niet dragend.

Kun je wellicht de tekeningen posten?

[Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 05-06-2020 22:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:32:
Tja, als dat ding nog een dragende functie heeft (naast het dragen van zichzelf) wordt het toch een stukje lastiger. Wellicht te vervangen door een stalen kolom; dat is al een stuk compacter natuurlijk. Die muur boven zal ook wel op een stalen balk staan.

Bouwjaar weet je toch wel? :+
tja is binnen .. ik stoor me er niet aan .. dat project staat medio 2023 oid ..

1976 is BJ sorry was ik vergeten ..
Schoorsteenbrand anno nu komt gewoon door het gebruik van de verkeerde soort kachel. :P Maargoed, houtstokers op dit forum hebben vaak lange tenen en zo'n beetje alles wat ik daar over zeg wordt toch weer geknipt, dus laat ik het hier maar bij houden...
ik kwam er laatst achter dat mijn buren niet enorm fan zijn van bbq/hout .. 8)7 |:( niet dat ik daarom erover denk om het weg te halen .. ik zou liever een buiten bbq aan de muur bouwen dan weg halen :)
maar ik krijg mijn eigen stookplek paar meter verder de tuin in :) dus tja ..

Van mij mag je alles zeggen .. of ik het er mee eens ben tja .. ach .. ;)
Staat er iets in die tekeningen of de buitenmuur doorloopt in dit schoorsteen? Zal wel niet namelijk. Dat bepaald namelijk hoeveel werk het gaat zijn om dat ding buiten in z'n geheel weg te halen.
klopt loopt niet door
Allermakkelijkste is het bovenste stuk er af en dan zo'n zinken plaat er op. Daarna nog iets lager afkappen en dak +goot doorleggen, maar dan moet je alsnog een stukje afdekken. Het deel wat buiten je buitengevel uitsteekt is natuurlijk sowieso niet dragend.

Kun je wellicht de tekeningen posten?
Alstu
geel = binnen (duh)
blauw = het object in kwestie
rood = draag paal
links zie je begane grond, rechts 1ste verdieping

FYI orgineel stond er een kast en die zie je op de tekening .. daarom heb ik voor het gemak 1ste verdieping erbij .. want zo breed is hij nu (vandaar de nieuwe stenen in de schoorsteen) ..

Onder het terras ligt dus een hele betonnen draagconstructie (ter grote v.d kast) .. die durfde ik (nog) niet weg te breken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-07 22:25
[...]

dan kan je het beter zelf doen, ik ken maar weinig professionals die hulp willen van hun klanten bij het werk.
daar zal je dan ook weinig mee besparen denk ik tenzij de werkzaamheden gescheiden uitgevoerd kunnen worden.
en niet om denigrerend/beledigend te doen, maar het feit dat je hier zoveel vragen komt stellen doet mij vermoeden dat je er niet veel ervaring in hebt.

en nee, ik bedoel dat het eigen risico van de verzekering van de aannemer waarschijnlijk hoger ligt als wat 3 nieuwe zonnepanelen kosten, dus die moet de aannemer dan sowieso uit eigen zak betalen.

maar waarom vraag je niet gewoon een paar offertes op, bij gerenommeerde partijen is een offerte altijd vrijblijvend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Denniz0229 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:52:
[...]

dan kan je het beter zelf doen, ik ken maar weinig professionals die hulp willen van hun klanten bij het werk.
daar zal je dan ook weinig mee besparen denk ik tenzij de werkzaamheden gescheiden uitgevoerd kunnen worden.
en niet om denigrerend/beledigend te doen, maar het feit dat je hier zoveel vragen komt stellen doet mij vermoeden dat je er niet veel ervaring in hebt.

en nee, ik bedoel dat het eigen risico van de verzekering van de aannemer waarschijnlijk hoger ligt als wat 3 nieuwe zonnepanelen kosten, dus die moet de aannemer dan sowieso uit eigen zak betalen.

maar waarom vraag je niet gewoon een paar offertes op, bij gerenommeerde partijen is een offerte altijd vrijblijvend.
Nee ik heb 0,0 ervaring met gevel werk of mensen in mijn omgeving die kennis/ervaring ermee hebben

en ik vind het niet denigerend/beledigend .. om dat op te merken. er zijn mensen die nachten wakker liggen .. daar ben ik er niet 1 van

ik kan in deze corona tijd wellicht een leuke deal krijgen .. maar het is ook een beetje kosten/baten plaatje ..

Voor 600,- ben ik best bereid (mits het kan) om zelf ff aan de klus te gaan en levert me wel wat PV / ruimte op op zolder .. lees in PV/zonneboiler capaciteit .. nieuwe dak goot moet er meteen bij dus wat extra centjes maar dan is de buitenboel weer kantje ravantje ..

voor 600,- de rest v.d 2 verdiepingen bv "dicht' te metselen nadat ik het gesloopt heb .. mag iemand ook aan de slag ..

maar met 0,0 ervaring weet ik gewoon niet wat ik op mijn hals haal ... en wat wijsheid is met jullie opmerkingen en idee-en .. ben ik ook erg blij _/-\o_ en denk ik gewoon even 3x na ..

Scheelt ook enorm ALS aannemers langskomen met jullie advies .. kan ik al wat kaf van het koren scheiden .. in iedergeval gaan we er over discussieren en laten bezinken . het heeft geen haast ..

is wel leuk dat mijn PV meer rendement oplevert maar ik lig er eerlijk gezegd ook niet wakker van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
Denniz0229 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:52:
[...]

[...]
De klus die de TS dan aanbiedt is alleen het fixen van de gevel; het slopen is al gedaan dan. Ik zie het probleem daar niet van. Denk niet dat een metselaar er op zit te wachten een stijger te bouwen en een schoorsteen af te breken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Ik zou hem afbreken tot net aan het dak. Dus binnen (en buiten) alles laten zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

_Arthur schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:41:
Ik zou hem afbreken tot net aan het dak. Dus binnen (en buiten) alles laten zitten.
Dat zou ik ook doen; minste ellende/werk, je hebt het dak vrij voor de PV's en je kijkt niet meer tegen die lelijke lange slurf aan :Y

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:46
Let er ook op dat met een bouwjaar van 1976 er misschien asbest in de schoorsteen kan zitten!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True