Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MonoPrice Select Mini Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Robskee_013
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Hey allen,

Ik heb sinds kort een Monoprice select mini pro, nu loop ik er constant tegen aan dat mijn print lijnen niet goed aan het oppverlak blijven kleven.

Ik heb ondertussen de temperaturen gecontroleerd (nozzle 190 tot 205, printbed 50 tot 70).
Maar zelfs dan blijft de eerste laag amper zitten, ook heb ik de aanpassing van de printkop meerdere malen gewijzigd, ik zit ondertussen op -0.80, terwijl de eerste print (de mee geleverde kat) recht vanuit levering op -0.32 printe.

Ik gebruik nu de PLA van Maertz.

Iemand nog suggesties voor wat ik gemist heb ?

(PS. er zit geen handmatig levellen op, zou automatisch moeten gaan, en dan met de afwijking fijnstellen denk ik, maar niet zoals de normale waar je met een stukje papier vooruit kunt).

Alle reacties


Acties:
  • +1Henk 'm!

  • Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:43
pritstift! wel die harde die geen grote klonten lijm achter laat, die van de hema werkt prima (:

Acties:
  • +1Henk 'm!

  • caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ja of iets van Buildtak op je buildplate aanbrengen.

Maar wat gebeurt er als je hem helemaal terugzet naar -0.32? Ben je buildplate niet telkens lager aan het draaien, waardoor de afstand tussen je printkop en je buildplate alleen maar groter maakt?

Als hij bij -0.32 niet lekker plakt, en meer zou moeten plakken, moet je buildplate dus omhoog, dus eerder naar -0.25 oid gaan, lijkt me...

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Robskee_013
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Jampot007 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:43:
pritstift! wel die harde die geen grote klonten lijm achter laat, die van de hema werkt prima (:
Bedankt voor je snelle reactie, was een beetje huiverig voor om lijm op die plaat te doen, maar misschien dan toch maar eens naar gaan kijken.
Het leek me gewoon raar dat dit ander materiaal plotseling niet gewoon vast blijft hangen.
caspervc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:50:
Ja of iets van Buildtak op je buildplate aanbrengen.

Maar wat gebeurt er als je hem helemaal terugzet naar -0.32? Ben je buildplate niet telkens lager aan het draaien, waardoor de afstand tussen je printkop en je buildplate alleen maar groter maakt?

Als hij bij -0.32 niet lekker plakt, en meer zou moeten plakken, moet je buildplate dus omhoog, dus eerder naar -0.25 oid gaan, lijkt me...
Voor zover ik het snap gaat het om de as van de printkop (de plaat blijft op dezelfde hoogte, de print kop gaat omhoog)

De min-waarde zou dus betekenen dat 'm dichter naar de plaat gaat.
Maar wat me zo iriteert is dat er dan "auto level" op zit, terwijl dat dan niet de juiste waarde is, zet er dan een semi mode bij, dat hij naar zn hoek gaat en je dan tik voor tik kunt stellen ofzo, leek me logischer.
Aangezien er ook geen stel schroef(ven) onder de plaat zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

  • Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:43
caspervc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:50:
Ja of iets van Buildtak op je buildplate aanbrengen.

Maar wat gebeurt er als je hem helemaal terugzet naar -0.32? Ben je buildplate niet telkens lager aan het draaien, waardoor de afstand tussen je printkop en je buildplate alleen maar groter maakt?

Als hij bij -0.32 niet lekker plakt, en meer zou moeten plakken, moet je buildplate dus omhoog, dus eerder naar -0.25 oid gaan, lijkt me...
Nee het bed beweegt helemaal niet. Hoe meer in de - hoe dichter bij elkaar.

Mijn 'live-z' staat op -1.025 ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Robskee_013
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Jampot007 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:14:
[...]


Nee het bed beweegt helemaal niet. Hoe meer in de - hoe dichter bij elkaar.

Mijn 'live-z' staat op -1.025 ofzo.
Het bed beweegt in de lengte van mijn MP select

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ah okee. Dan werkt het systeem anders.
Ik was getriggerd doordat ie op -0.32 wel goed printte en op -0.80 niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Robskee_013
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
caspervc schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:38:
Ah okee. Dan werkt het systeem anders.
Ik was getriggerd doordat ie op -0.32 wel goed printte en op -0.80 niet...
Anders ik wel 😂

Maar ik ga binnenkort proberen met zo'n prit stift, kijken of dat wat veranderd.

@Jampot007 moet ik dat een tijdje in laten werken of gewoon zsm na het aanbrengen printen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:43
Robskee_013 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:45:
[...]


Anders ik wel 😂

Maar ik ga binnenkort proberen met zo'n prit stift, kijken of dat wat veranderd.

@Jampot007 moet ik dat een tijdje in laten werken of gewoon zsm na het aanbrengen printen ?
Voor het printen aanbrengen. Kan je soms wel meerdere prints mee doen, is niet opeens weg.

Maar iedereen gebruikt wat anders, dr zijn er ook die haarlak pakken of een nog gekkere oplossing. Bij mij werkt prittstift het beste en het is ook nog wel makkelijk.

Alleen voor PLA, PETG plakt uit zichzelf.

[Voor 20% gewijzigd door Jampot007 op 05-06-2020 20:47]


  • Robskee_013
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 24-06-2020
Jampot007 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:46:
[...]


Voor het printen aanbrengen. Kan je soms wel meerdere prints mee doen, is niet opeens weg.

Maar iedereen gebruikt wat anders, dr zijn er ook die haarlak pakken of een nog gekkere oplossing. Bij mij werkt prittstift het beste en het is ook nog wel makkelijk.

Alleen voor PLA, PETG plakt uit zichzelf.
Toppie, ga ik binnenkort eens proberen, gek genoeg blijft het wel redelijk plakken als ik elke print met een raft doe ipv een skirt of brim.
Beetje zonde van de extra fillament maar voor nu de enige optie, een hoop extra knip werk na de print maar toch.

Bedankt all voor de reacties en tips,
goed weekend nog.
Pagina: 1


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True