Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

mijn gaming pc heeft een upgrade nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caip
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-07-2020
Hallo iedereen!

Zoals de tittel al aangeeft ben ik op zoek om mijn huidige gaming PC te upgraden zodat die weer een tijdje mee kan met de nieuwste games.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient voornamelijk om te gamen. ik speel momenteel veel Call Of Duty MW (warzone) en daar heb ik vooral last van mijn processor die constant tegen 100% draait waardoor mijn discord voice vaak wegvalt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop onder de 1000 euro te blijven. afhankelijk van wat er geupgrade moet worden natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Mijn huidige build is :
Case : Cooler master Masterbox 5
Moederbord : msi z270a-pro
CPU: Intel Core I5-7600K
CPU cooling : CM masterliquid lite 120
Grafische Kaart : msi gtx 1080A 8gb
SSD : Samsung Evo 960 250 gb PCIE
HDD: Seagate B 1TB
RAM: Corsair LPX 8GB 3200 (2 stuks, dus 16 gb)
Voeding : Cooler Master G750M
en nog een dvd lezer

Verder gebruik ik als monitor een Dell S2417DG (1440p , 165hz, gsync)

Mijn grafische kaart lijkt me voorlopig nog voldoende en kan ik later nog upgraden.
En mijn SSD en HDD wil ik ook graag gewoon overzetten.
Ook mijn RAM als dat nog kan in het nieuwe moederbord natuurlijk..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus zowizo mijn CPU upgraden. en vermoedelijk zal ik dan ook mijn cpu cooler en moederbord moeten upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd intel core processoren gehad O-) , maar sta ook open voor andere merken...

Ga je overklokken?
Als dat niet nodig is liever niet. bij mijn vorige cpu heb ik nog maar recent overclocked om COD warzone nog te kunnen draaien. en dat hielp een beetje. maar als ik niet hoef te overklokken zal ik dat niet meteen doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop wat wijzer te worden wat ik nu best kan upgraden om terug voor een aantal jaar verder te kunnen (grafische kaart upgrade niet meegerekend natuurlijk). het mag iets kosten, maar wil wel prijs/kwaliteit goed zitten.

Alvast bedankt aan iedereen die een nuttig antwoord kan geven op mijn vraag _/-\o_

Beste antwoord (via Caip op 06-06-2020 15:00)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08:13
Dan zou je op zoiets uit kunnen komen. Heb je AM4 brackets bij je AIO?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-F Gaming€ 117,90€ 117,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 81,60€ 81,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,50

Je zou het eerst kunnen proberen met je huidige ram om dat op 3200 te krijgen of dat het überhaupt werkt. Mocht dat niet het geval zijn kan je alsnog het Crucial ram bestellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Aangezien je Corsair LPX ram hebt en Ryzen daar niet heel lekker mee werkt zou je een Intel 10xxx kunnen nemen. pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed op pricewatch unsorted: Asrock MB ASRock B460 Pro4 1200 ATX HDMI/VGA DDR4 retail bijvoorbeeld. De rest kan je dan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caip
ok ,merci voor de reply!

en zou mijn cpu cooling daar dan op passen? of kan ik dat zelf op 1 of andere manier checken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Caip schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:00:
ok ,merci voor de reply!

en zou mijn cpu cooling daar dan op passen? of kan ik dat zelf op 1 of andere manier checken.
pricewatch: Gigabyte Z490M
Anders heb je niets aan je 3200 RAM. in prestatie op dit moederbord werkt de 10400 ook beter, ook icm 3200MT/s ipv 2666.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:09:
[...]

pricewatch: Gigabyte Z490M
Anders heb je niets aan je 3200 RAM. in prestatie op dit moederbord werkt de 10400 ook beter, ook icm 3200MT/s ipv 2666.
B460 doet 2933 MT/s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Maar dan is de cpu beperkt, op Z490 niet. Dan kun je er meer uithalen (gaat verbruik wel omhoog)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Door het tdp te verhogen in het bios alleen is de stroomvoorziening van het door jou voorgestelde bordje nogal zwak. Niet Z490 waardig.

• Caip
ik wil gerust ook mijn ram vervangen als ik daardoor een beter moederbord/cpu kan plaatsen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Dan zou je op zoiets uit kunnen komen. Heb je AM4 brackets bij je AIO?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-F Gaming€ 117,90€ 117,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 81,60€ 81,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,50

Je zou het eerst kunnen proberen met je huidige ram om dat op 3200 te krijgen of dat het überhaupt werkt. Mocht dat niet het geval zijn kan je alsnog het Crucial ram bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Caip schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:57:
ik wil gerust ook mijn ram vervangen als ik daardoor een beter moederbord/cpu kan plaatsen.
Dat hoeft in 1e instantie nog niet. je kunt je huidige RAM uitlezen welke Dies/Chips er gebruik zijn bij deze set.

[met oa Thaiphoon]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True