Hallo iedereen!
Zoals de tittel al aangeeft ben ik op zoek om mijn huidige gaming PC te upgraden zodat die weer een tijdje mee kan met de nieuwste games.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient voornamelijk om te gamen. ik speel momenteel veel Call Of Duty MW (warzone) en daar heb ik vooral last van mijn processor die constant tegen 100% draait waardoor mijn discord voice vaak wegvalt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop onder de 1000 euro te blijven. afhankelijk van wat er geupgrade moet worden natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige build is :
Case : Cooler master Masterbox 5
Moederbord : msi z270a-pro
CPU: Intel Core I5-7600K
CPU cooling : CM masterliquid lite 120
Grafische Kaart : msi gtx 1080A 8gb
SSD : Samsung Evo 960 250 gb PCIE
HDD: Seagate B 1TB
RAM: Corsair LPX 8GB 3200 (2 stuks, dus 16 gb)
Voeding : Cooler Master G750M
en nog een dvd lezer
Verder gebruik ik als monitor een Dell S2417DG (1440p , 165hz, gsync)
Mijn grafische kaart lijkt me voorlopig nog voldoende en kan ik later nog upgraden.
En mijn SSD en HDD wil ik ook graag gewoon overzetten.
Ook mijn RAM als dat nog kan in het nieuwe moederbord natuurlijk..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus zowizo mijn CPU upgraden. en vermoedelijk zal ik dan ook mijn cpu cooler en moederbord moeten upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd intel core processoren gehad
, maar sta ook open voor andere merken...
Ga je overklokken?
Als dat niet nodig is liever niet. bij mijn vorige cpu heb ik nog maar recent overclocked om COD warzone nog te kunnen draaien. en dat hielp een beetje. maar als ik niet hoef te overklokken zal ik dat niet meteen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop wat wijzer te worden wat ik nu best kan upgraden om terug voor een aantal jaar verder te kunnen (grafische kaart upgrade niet meegerekend natuurlijk). het mag iets kosten, maar wil wel prijs/kwaliteit goed zitten.
Alvast bedankt aan iedereen die een nuttig antwoord kan geven op mijn vraag
Zoals de tittel al aangeeft ben ik op zoek om mijn huidige gaming PC te upgraden zodat die weer een tijdje mee kan met de nieuwste games.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient voornamelijk om te gamen. ik speel momenteel veel Call Of Duty MW (warzone) en daar heb ik vooral last van mijn processor die constant tegen 100% draait waardoor mijn discord voice vaak wegvalt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop onder de 1000 euro te blijven. afhankelijk van wat er geupgrade moet worden natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige build is :
Case : Cooler master Masterbox 5
Moederbord : msi z270a-pro
CPU: Intel Core I5-7600K
CPU cooling : CM masterliquid lite 120
Grafische Kaart : msi gtx 1080A 8gb
SSD : Samsung Evo 960 250 gb PCIE
HDD: Seagate B 1TB
RAM: Corsair LPX 8GB 3200 (2 stuks, dus 16 gb)
Voeding : Cooler Master G750M
en nog een dvd lezer
Verder gebruik ik als monitor een Dell S2417DG (1440p , 165hz, gsync)
Mijn grafische kaart lijkt me voorlopig nog voldoende en kan ik later nog upgraden.
En mijn SSD en HDD wil ik ook graag gewoon overzetten.
Ook mijn RAM als dat nog kan in het nieuwe moederbord natuurlijk..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus zowizo mijn CPU upgraden. en vermoedelijk zal ik dan ook mijn cpu cooler en moederbord moeten upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd intel core processoren gehad

Ga je overklokken?
Als dat niet nodig is liever niet. bij mijn vorige cpu heb ik nog maar recent overclocked om COD warzone nog te kunnen draaien. en dat hielp een beetje. maar als ik niet hoef te overklokken zal ik dat niet meteen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop wat wijzer te worden wat ik nu best kan upgraden om terug voor een aantal jaar verder te kunnen (grafische kaart upgrade niet meegerekend natuurlijk). het mag iets kosten, maar wil wel prijs/kwaliteit goed zitten.
Alvast bedankt aan iedereen die een nuttig antwoord kan geven op mijn vraag