Mijn vraag
Ik heb nu al een paar weken last van een vreemd probleem, sinds ik een overclock heb geprobeerd op mijn Hd 6970 (pricewatch: Gigabyte GV-R697UD-2GD) krijg ik pak hem beet 1x in de 2 uur voor een split second rare artifacts op mijn main screen (pricewatch: LG W2246S BF Zwart) Waar ligt dit aan? ik zou zeggen gpu, maar op mijn 2e scherm krijg ik deze artifacts niet te zien. ze worden trouwens ook steeds heviger, waar het in het begin ongeveer zo leek (excuseer mijn paint skills):
/f/image/Pg18kwaOP3r5PPZicnJMDNH1.png?f=fotoalbum_large)
Ziet het er nu zo uit:
/f/image/ZqZj8d5tAxzBYCcIDfmxlR4j.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen idee of het nog erger gaat worden, maar moet ik alvast gaan sparen voor een nieuwe gpu, of kan ik iets anders doen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Pc specs staan in mijn signature, maar toch nog even als lijstje
Cpu: pricewatch: Intel Core i5 2400 Tray
Moederbord: pricewatch: ASRock B75 Pro3
Ram: pricewatch: HyperX Fury red HX313C9FR/4 + een kingston 1333MHz stickje
GPU: pricewatch: Gigabyte GV-R697UD-2GD
SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
PSU: pricewatch: Cooler Master GX 750W
(als men meer nodig heeft laat het weten)
Randapperatuur:
Keyboard: pricewatch: Battletron Gaming Full Mechanical Keyboard (rood)
Muis: pricewatch: Sharkoon Drakonia Black
Scherm 1: (via hdmi > Hdmi naar DVI converter > naar kaart) pricewatch: Salora LED2226FHDVX Zwart
Scherm 2: (via VGA > Vga naar HDMi converter (https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000107470777/?s2a=) > Hdmi naar kaart) (Lag ergens in een container, maar dat was al een paar maanden terug)
Scherm 3: pricewatch: LG L2013P (20", 16ms, D-Sub/DVI-D) Via vga naar moederbord
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere VGA kabel
Andere monitor
Overlock er af gooien
Temps gecheckt, alles lijkt oké
Hopelijk kan iemand mij verder helpen zoeken, ik heb geen idee waar het aan ligt
Ik heb nu al een paar weken last van een vreemd probleem, sinds ik een overclock heb geprobeerd op mijn Hd 6970 (pricewatch: Gigabyte GV-R697UD-2GD) krijg ik pak hem beet 1x in de 2 uur voor een split second rare artifacts op mijn main screen (pricewatch: LG W2246S BF Zwart) Waar ligt dit aan? ik zou zeggen gpu, maar op mijn 2e scherm krijg ik deze artifacts niet te zien. ze worden trouwens ook steeds heviger, waar het in het begin ongeveer zo leek (excuseer mijn paint skills):
/f/image/Pg18kwaOP3r5PPZicnJMDNH1.png?f=fotoalbum_large)
Ziet het er nu zo uit:
/f/image/ZqZj8d5tAxzBYCcIDfmxlR4j.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen idee of het nog erger gaat worden, maar moet ik alvast gaan sparen voor een nieuwe gpu, of kan ik iets anders doen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Pc specs staan in mijn signature, maar toch nog even als lijstje
Cpu: pricewatch: Intel Core i5 2400 Tray
Moederbord: pricewatch: ASRock B75 Pro3
Ram: pricewatch: HyperX Fury red HX313C9FR/4 + een kingston 1333MHz stickje
GPU: pricewatch: Gigabyte GV-R697UD-2GD
SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
PSU: pricewatch: Cooler Master GX 750W
(als men meer nodig heeft laat het weten)
Randapperatuur:
Keyboard: pricewatch: Battletron Gaming Full Mechanical Keyboard (rood)
Muis: pricewatch: Sharkoon Drakonia Black
Scherm 1: (via hdmi > Hdmi naar DVI converter > naar kaart) pricewatch: Salora LED2226FHDVX Zwart
Scherm 2: (via VGA > Vga naar HDMi converter (https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000107470777/?s2a=) > Hdmi naar kaart) (Lag ergens in een container, maar dat was al een paar maanden terug)
Scherm 3: pricewatch: LG L2013P (20", 16ms, D-Sub/DVI-D) Via vga naar moederbord
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere VGA kabel
Andere monitor
Overlock er af gooien
Temps gecheckt, alles lijkt oké
Hopelijk kan iemand mij verder helpen zoeken, ik heb geen idee waar het aan ligt
i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X