Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluid nieuwe TV naar oude Tulp Pioneer receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOKO78
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11-2020
Mijn vraag: Weet iemand een handige manier om een nieuwe TV aan te sluiten op een oude maar goede receiver+boxen met tulp aansluitingen?

Mijn nieuwe Philips TV heeft HDMI, Component, HDMI Arc Component en 3.5 mm aansluiting
Mijn oude Pioneer receiver echter alleen tulp aansluitingen maar vind het zonde om die te vervangen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op kastjes die bijv HDMI signaal omzetten naar geluid maar ik heb geen idee of dit echt goed gaat.
Kan natuurlijk altijd 3.5 mm gebruiken maar dit is natuurlijk een vloek voor het geluid, toch?

Ik zou heel graag willen weten of iemand een mooie oplossing heeft gevonden voor eenzelfde probleem.
Hartelijke groet,

Erik

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:10

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

LOKO78 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:55:
Kan natuurlijk altijd 3.5 mm gebruiken maar dit is natuurlijk een vloek voor het geluid, toch?
Leg eens uit? Digitaal is beter als het gaat om gevoeligheid voor storingen dan wel welke signalen (tracks, kanalen) er over de kabel heen kunnen. Maar onder de streep zal je altijd naar een analoog signaal gaan wat maximaal 2.0 stereo is omdat je receiver niet meer aan kan. Al zou je met exotische converters gaan werken, je zal altijd moeten eindigen met stereo RCA.

Ik zou eens beginnen met een kabel van 3,5 mm jack naar stereo RCA. Kost letterlijk een paar euro en zou moeten werken.

Edit:
Welke TV heb je? Component zal sowieso geen uitgang zijn en HDMI is dat ook niet. Je kan audio met HDMI ARC wel terugvoeren naar een receiver maar in deze situatie heb je daar niets aan. Dan houd je maar weinig andere opties over dan de 3,5 mm Headphone Jack.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 05-06-2020 20:01]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AderHamer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 06:38
Geen optische uitgang? Dan kun je namelijk een simpele optisch naar analoog converter kopen.
En een toslink en een tulpkabel en t werkt best aardig in mijn ervaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOKO78
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11-2020
Super, ik ga dit (toslink naar analoog) proberen. Dank voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 16:01
LOKO78 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:26:
Super, ik ga dit (toslink naar analoog) proberen. Dank voor jullie hulp!!
Zou ik niet doen... de makkelijkste manier is van 3,5mm naar tulp, hoeft er nergens wat (nogmaals) geconverteerd) te worden qua geluid, dus ook de minste kans op niet synchroon lopend geluid etc. Een dergelijke kabeltje kost ook maar enkele euro's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AderHamer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 06:38
Ik heb zelf een tv van Philips, en de hoofdtelefoonuitgang is in kwaliteit waarneembaar minder dan via de optische converter. Ook is het vervelend om het volume op 2 verschillende plekken (tv en versterker) te moeten regelen.

Toslink geniet IMO de voorkeur. Het is overigens ook nog mogelijk om het audiosignaal van de HDMI te gebruiken, hiervoor bestaan ook converters, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True