Mannen, dit is interessant.
@ Brahiewahiewa: mijn DHCP server in mijn router staat gewoon aan en ik heb niet de indruk dat de Foscam NVR zijn eigen simpele DHCP servertje dan uit zet. Die blijft gewoon IP-adressen uitgeven (in zijn eigen IP range) aan de POE ports van de NVR. Ik kan die ook niet manipuleren / static maken voor zover ik weet.
@Wokschotel: interessant wat je hier uitlegt voor de Hikvision NVR. Klopt het dat de Hikvision met zijn DHCP servertje standaard IP adressen uitgeeft in de 192.168.1.x range of kan je dat als User zelf instellen op de NVR?
En hoe zit t precies met die static route van je router naar de NVR? Ik neem aan dat je de UTP kabel van de router naar de NVR in de WAN port van de NVR hebt gestopt of zit die in 1 van de andere POE (LAN) poorten?
Als ik vanaf mijn router de UTP kabel in een van de poorten van de Foscam NVR steek (WAN of 1 van de POE poorten) dan kan ik volgens mij vanuit mijn router niet direct 1 van de camera’s bereiken. Ik kan ze alleen zien via de Foscam web UI als ik via de IE browser inlog op de NVR.
Volgens Foscam (ik heb contact gehad met hun support team) zou dat zijn als extra beveiliging tegen inbraak op de camera’s door hackers.
(Trouwens debiel van Foscam dat hun NVR web UI niet de Chrome of Microsoft Edge browsers support maar alleen de oude IE).
[
Voor 10% gewijzigd door
Marc_Sway op 06-06-2020 09:23
]