Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NVR - DHCP server, kan die uitgezet worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc_Sway
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-03 10:09
Mensen,

Klopt het dat dedicated NVRs (dus draaiende op hun eigen hardware en software), altijd hun eigen ingebouwde DHCP server hebben? Dit om de IP adressen uit te geven voor de IP camera’s.

Kan je deze NVR DHCP server ook uitzetten en de camera’s IP adressen laten oppakken van de DHCP server in je normale router?

Bedankt, Marc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-06 21:13

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke NVR?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc_Sway
Het is een Foscam (met 8x POE)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc_Sway
De Foscam NVR assigned nu de IP adressen aan de POE ports.

Voor de WAN port van de NVR staat deze op ‘Static’ en komt daarmee het IP-adres van mijn router.

Eigenlijk wil ik ook voor de POE output ports de IP adressen static maken en van de DHCP server van mijn router betrekken.
Ik heb de indruk dat dit niet mogelijk is. Lijkt er op dat de Foscam dit niet toelaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 16:27

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marc_Sway schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:38:
...Voor de WAN port van de NVR staat deze op ‘Static’ en komt daarmee het IP-adres van mijn router...
Gewoon op "dynamic" zetten, dan gaat de dhcp server ook uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc_Sway
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik kan alleen ‘Static’ en ‘DHCP’ selecteren en ik denk dat dit alleen voor het IP adres is van de NVR zelf, die via zijn ‘WAN port’ aan mijn router hangt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 16:27

Brahiewahiewa

boelkloedig

Marc_Sway schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:21:
Dit begrijp ik niet helemaal. Ik kan alleen ‘Static’ en ‘DHCP’ selecteren en ik denk dat dit alleen voor het IP adres is van de NVR zelf, die via zijn ‘WAN port’ aan mijn router hangt.
dynamic == dhcp (dynamic host configuration protocol)
En als er al een dhcp server in het netwerk is, zal de nvr z'n eigen dhcp server toch wel uitzetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik laat mijn NVR (een Hikvision) op adressen uitdelen aan de camera’s die rechtstreeks op de NVR PoE uitgangen zitten. Die camera’s zitten in de 192.168.1.x range. Mijn normale netwerk zit in de 192.168.2.x range. Via een static route op mijn router kan ik vanuit mijn normale netwerk de camera’s gewoon benaderen op hun 192.168.1.x adres.

• Marc_Sway
Mannen, dit is interessant.

@ Brahiewahiewa: mijn DHCP server in mijn router staat gewoon aan en ik heb niet de indruk dat de Foscam NVR zijn eigen simpele DHCP servertje dan uit zet. Die blijft gewoon IP-adressen uitgeven (in zijn eigen IP range) aan de POE ports van de NVR. Ik kan die ook niet manipuleren / static maken voor zover ik weet.

@Wokschotel: interessant wat je hier uitlegt voor de Hikvision NVR. Klopt het dat de Hikvision met zijn DHCP servertje standaard IP adressen uitgeeft in de 192.168.1.x range of kan je dat als User zelf instellen op de NVR?
En hoe zit t precies met die static route van je router naar de NVR? Ik neem aan dat je de UTP kabel van de router naar de NVR in de WAN port van de NVR hebt gestopt of zit die in 1 van de andere POE (LAN) poorten?

Als ik vanaf mijn router de UTP kabel in een van de poorten van de Foscam NVR steek (WAN of 1 van de POE poorten) dan kan ik volgens mij vanuit mijn router niet direct 1 van de camera’s bereiken. Ik kan ze alleen zien via de Foscam web UI als ik via de IE browser inlog op de NVR.
Volgens Foscam (ik heb contact gehad met hun support team) zou dat zijn als extra beveiliging tegen inbraak op de camera’s door hackers.

(Trouwens debiel van Foscam dat hun NVR web UI niet de Chrome of Microsoft Edge browsers support maar alleen de oude IE).

[Voor 10% gewijzigd door Marc_Sway op 06-06-2020 09:23]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True