Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-06 12:55
Ik zoek een?
Mijn moeder zoekt een tablet die ze wil gaan gebruiken in de keuken. Maar ik neem aan ook voor andere dingen als ze eenmaal de smaak te pakken heeft. Geen dikke actiegame ofzo maar netflix, YouTube, candy crush achtig. Ook zou ze hem graag aan de Nas willen kunnen koppelen.

Scherm, batterij en laadtijd en snelheid vindt ze belangrijk. (lees: geen haperingen en spontaan afsluiten van apps, hoeft ook geen fortnite moeiteloos te kunnen runnen zegmaar.)

Wat is je budget?
400 vondt ze al duur, we hebben een tijd een Asus nexus gehad. Ze wil wel goed waar voor dr geld, maar super high end hoeft t allemaal niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk media consumption. Full HD netflix en dergelijke zou dus fijn zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf al de tab s6 en s5e gevonden met de voorkeur naar de s5e. S6 schijnt een erg slecht scherm te hebben. Vrienden van me stellen de ipad uit 2019 voor. Ook zagen we de tab 10.1 (3gb ram variant) maar dat komt toch wel dicht bij de s5e en iPad qua prijs.

FYI, we hebben geen andere Apple producten in huis.

Welke vragen heb je hier nog over?
De iPad schijnt echt superieur te zijn qua cpu en gpu tov de s5e, gaat ze daar met YouTube, webbrowser etc echt wat van merken?

Welke zou jullie voorkeur hebben?

Beste antwoord (via Pimmetjuuh op 06-06-2020 17:23)

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
iPad. En dat zeg ik omdat het gewoon werkt en moeders daar blij mee zal zijn.. Ik ben niemand tegen gekomen die een iPad voor z’n ouders gekocht heeft en daarna zei dat het niet goed werkte. Dingen gaan ook lang mee qua updates en er zijn veel apps voor te vinden.
En ook mensen die helemaal geen andere Apple dingen thuis hebben.
Disclaimer: Heb weinig ervaring met Android tablets.

[Voor 9% gewijzigd door Archie_T op 05-06-2020 18:15]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Archie_T
  • Nu online
iPad. En dat zeg ik omdat het gewoon werkt en moeders daar blij mee zal zijn.. Ik ben niemand tegen gekomen die een iPad voor z’n ouders gekocht heeft en daarna zei dat het niet goed werkte. Dingen gaan ook lang mee qua updates en er zijn veel apps voor te vinden.
En ook mensen die helemaal geen andere Apple dingen thuis hebben.
Disclaimer: Heb weinig ervaring met Android tablets.

[Voor 9% gewijzigd door Archie_T op 05-06-2020 18:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Yup, iPad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Zonder twijfel: IPad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:54
iPad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Heb zelf de tab s5e omdat ik er alleen maar streams/films/series op kijk. Mooi OLED scherm, betere schermverhouding voor video content en beter geluid.

Maar voor al het andere: iPad. Geen twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:54
Voor mediaconsumptie is een s5e in alle opzichten beter dan een iPad in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmetjuuh
@Archie_T @stin00 @hcQd

Heb het trouwens over deze iPad pricewatch: Apple iPad (2019) Wi-Fi 32GB Grijs
en niet de air.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Je kan ook nog kijken naar een refurbished exemplaar. Scheelt toch weer €50,- https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad

ZonPHP PVOutput

• Archie_T
  • Nu online
Prima apparaat lijkt mij.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Die discussie voor mijn moeder ook gehad. Uiteindelijk is het ook de iPad geworden. Voor haar dan de 64GB versie of wat die grotere is. Mijn dochter (6,5j) heeft dezelfde en dan de 32GB versie voor haar verjaardag gekregen van iedereen bij elkaar.

Ben zelf Android minded, maar als je niet hetzelfde neer legt als voor een iPad, krijg je toch ruim minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:37
Pimmetjuuh schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:43:

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Heb zelf al de tab s6 en s5e gevonden met de voorkeur naar de s5e. S6 schijnt een erg slecht scherm te hebben. Vrienden van me stellen de ipad uit 2019 voor. Ook zagen we de tab 10.1 (3gb ram variant) maar dat komt toch wel dicht bij de s5e en iPad qua prijs.
@Pimmetjuuh Wat is er mis met het scherm van de Tab S6? Wordt namelijk in diverse reviews als het beste scherm benoemd dat er te krijgen is. Hetgeen ook direct het grootste pluspunt is van Tab S modellen ten opzichte van iPads.

Overigens kost de Tab A 10.1 3GB 250 euro en komt niet in de buurt van de S5e die 400 kost en de iPad die 350 euro kost?

[Voor 54% gewijzigd door Arjant2 op 09-06-2020 13:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Arjant2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:40:
[...]

@Pimmetjuuh Wat is er mis met het scherm van de Tab S6? Wordt namelijk in diverse reviews als het beste scherm benoemd dat er te krijgen is. Hetgeen ook direct het grootste pluspunt is van Tab S modellen ten opzichte van iPads.

Overigens kost de Tab A 10.1 3GB 250 euro en komt niet in de buurt van de S5e die 400 kost en de iPad die 350 euro kost?
Dat betreft de s6 lite, niet de normale s6,

we zijn uiteindelijk voor de ipad gegaan en tot nu erg tevreden mee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True