[Unmanaged VPS] Waar en welke VPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
Momenteel heb ik een VPS bij Strato. Type Linux V30. Hierbij maak ik gebruik van Plesk obsidion Webhost. Specs van de VPS zijn als volgt.
  • 4 CPU vCores
  • 8GB ram
  • 400 GB SSD
  • Unlimited Traffic
  • 500 Mbit/s
Hier betaal ik +- € 15,- incl. BTW per maand voor.

Op deze VPS draai ik zo'n 15 websites welke enkele 10-tallen bezoekers per dag hebben (afgezien van soms een uitschieter op een dag).

Qua specs niets te klagen en over de uptime het eerste jaar ook niet. De laatste maand heb ik echter al 3x een grote storing (meerdere uren) ervaren waarbij de communicatie vanuit Strato te wensen over laat.

Ik ben zodoende dan ook opzoek naar een alternatief. Er is echter zo ontzettend veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Want het aanbod kan wel leuk lijken maar als de snelheid vervolgens te wensen over laat of de support dan schiet het ook niet op. Ik heb gekeken naar partijen zoals Contabo, Hetzner, Contabo en een x-aantal anderen maar zoals gezegd; wat is goed en wat niet.

De wensen die ik heb:
  • Server in DLD of NL (Alle websites die ik draai zijn gericht op Nederlandse bezoekers. Servers dichtbij lijkt me dan ook handig.
  • Leverbaar met Plesk Pro of Host
  • Minimaal 50GB SSD
  • Minimaal 2 vCpu
  • Minimaal 4 GB ram
  • Fatsoenlijke support. Ik begrijp met een unmanaged server dat ik zelf verantwoordelijk ben en dat ik geen 24/7 support mag verwachten, maar antwoord op een e-mail binnen 4 uur moet toch mogelijk zijn
  • Root toegang middels SSH
  • Maandelijkse kosten van € 20,-/25,- per maand incl. BTW.
Iemand die een goede partij heeft (hoeft niet uit NL te komen) en hieraan kan voldoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 12:41
Dan kom je denk ik toch bij Contabo uit. En dan de VPS L SSD voor 14,99 per maand incl. BTW. Gevestigd in Duitsland en over het algemeen goede reviews.

(Type VPS gebasseerd op minimaal 500Mbit/s bandbreedte. Anders is een mindere ook voldoende).

[ Voor 21% gewijzigd door LukeS op 05-06-2020 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:45
Ik zit zelf al jaren bij TransIP. Mijn ervaring met ze is goed en begin dit jaar wisselend. In het verleden zou ik ze nog hebben aangeraden maar ik zou er nu echt wegblijven. Niet echt een tip maar hopelijk helpt het je zoekveld te versmallen.

Contabo zou ik niet zo gauw doen als je het service niveau van Strato niet aanstaat. Zelfde formule. Veel specs voor kleine prijsjes. Als het goed werkt is het prima en als het misgaat gaat het goed mis bij dat soort partijen

Ik houd je topic nog in de gaten. Ik wil zelf in de toekomst misschien Hetzner of Argeweb proberen maar ik wacht het nog even af. Bij TransIP is het nu weer een paar weken goed, hopelijk wordt het weer zo goed als voorgaande jaren.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:58
Ben erg tevreden met Digital Ocean. Richten zich meer op developers maar kan je volgens mij prima websites op hosten.

Hebben uitstekende documentatie en voorzover ik weet ook plesk. Maar persoonlijk zou ik plesk niet zo snel aanraden maar eerder naar iets als cpanel kijken. Of zelfs webmin als je perse grafisch wil.
Ik heb plesk 2 jaar gesupport en vond het niet echt bepaald stabiel om mee te werken gezien de vele vele vele support issues. Cpanel oogde een stuk stabieler en robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
Kasper1985 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:41:
Ben erg tevreden met Digital Ocean. Richten zich meer op developers maar kan je volgens mij prima websites op hosten.

Hebben uitstekende documentatie en voorzover ik weet ook plesk. Maar persoonlijk zou ik plesk niet zo snel aanraden maar eerder naar iets als cpanel kijken. Of zelfs webmin als je perse grafisch wil.
Ik heb plesk 2 jaar gesupport en vond het niet echt bepaald stabiel om mee te werken gezien de vele vele vele support issues. Cpanel oogde een stuk stabieler en robuuster.
Ik werk al enige tijd met Plesk en moet zeggen dat ik voor 99% tevreden ben. Wat waren de issues waar je tegen aanliep? Ik heb een aantal websites draaien waar anderen ook inloggen en die zijn plesk gewend. Vandaar dat ik niet wil switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:58
Voornamelijk vanuit support perspectief de manier waarop het is opgebouwd en hoe troubleshouten werkt bij problemen.

Het rapporteren van bugs was ook niet echt een water dicht en makkelijk proces.

Ik zie dat digital ocean een one click app droplet met plesk aanbiedt.

Kan ze echt aanraden.
Pagina: 1