Momenteel heb ik een VPS bij Strato. Type Linux V30. Hierbij maak ik gebruik van Plesk obsidion Webhost. Specs van de VPS zijn als volgt.
Op deze VPS draai ik zo'n 15 websites welke enkele 10-tallen bezoekers per dag hebben (afgezien van soms een uitschieter op een dag).
Qua specs niets te klagen en over de uptime het eerste jaar ook niet. De laatste maand heb ik echter al 3x een grote storing (meerdere uren) ervaren waarbij de communicatie vanuit Strato te wensen over laat.
Ik ben zodoende dan ook opzoek naar een alternatief. Er is echter zo ontzettend veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Want het aanbod kan wel leuk lijken maar als de snelheid vervolgens te wensen over laat of de support dan schiet het ook niet op. Ik heb gekeken naar partijen zoals Contabo, Hetzner, Contabo en een x-aantal anderen maar zoals gezegd; wat is goed en wat niet.
De wensen die ik heb:
- 4 CPU vCores
- 8GB ram
- 400 GB SSD
- Unlimited Traffic
- 500 Mbit/s
Op deze VPS draai ik zo'n 15 websites welke enkele 10-tallen bezoekers per dag hebben (afgezien van soms een uitschieter op een dag).
Qua specs niets te klagen en over de uptime het eerste jaar ook niet. De laatste maand heb ik echter al 3x een grote storing (meerdere uren) ervaren waarbij de communicatie vanuit Strato te wensen over laat.
Ik ben zodoende dan ook opzoek naar een alternatief. Er is echter zo ontzettend veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Want het aanbod kan wel leuk lijken maar als de snelheid vervolgens te wensen over laat of de support dan schiet het ook niet op. Ik heb gekeken naar partijen zoals Contabo, Hetzner, Contabo en een x-aantal anderen maar zoals gezegd; wat is goed en wat niet.
De wensen die ik heb:
- Server in DLD of NL (Alle websites die ik draai zijn gericht op Nederlandse bezoekers. Servers dichtbij lijkt me dan ook handig.
- Leverbaar met Plesk Pro of Host
- Minimaal 50GB SSD
- Minimaal 2 vCpu
- Minimaal 4 GB ram
- Fatsoenlijke support. Ik begrijp met een unmanaged server dat ik zelf verantwoordelijk ben en dat ik geen 24/7 support mag verwachten, maar antwoord op een e-mail binnen 4 uur moet toch mogelijk zijn
- Root toegang middels SSH
- Maandelijkse kosten van € 20,-/25,- per maand incl. BTW.