Hallo allemaal,
Wat wil je bereiken?
Ik zoek een upgrade voor mijn videokaart. Momenteel heb ik een Radeon RX 480. Dit gebruik ik vooral voor iRacing in VR, i.c.m. een Oculus Rift. Dit werkt prima met de grafische settings wat lager ingesteld, maar ik zou wel wat meer speling hebben op dat gebied. Volgens de framerate widget in iRacing zelf is mijn videokaart de bottleneck die mijn grafische prestaties tegenhoud. Dus ik wil beginnen om die te vervangen. Vervolgens zal waarschijnlijk de CPU de nieuwe bottleneck zijn, maar dan kan ik altijd nog zien of ik die wil vervangen.
Wat mag het gaan kosten?
Rond de €400, mag wat meer of minder. Kan ook tweedehands zijn.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
iRacing ondersteunt SPS (Single Pass Stereo). Dit zou een significante prestatieboost moeten geven in VR. Voorzover ik weet is dit specifiek voor NVidia kaarten bedoeld. Ik zoek dan ook een kaart met een NVidia chip.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn huidige systeem is als volgt:
Waar ik over zit te twijfelen:
Ik heb al een aantal opties onderzocht met mijn budget van ~€400. Ik kwam op de volgende uit:
Is hier iemand die toevallig ook ervaring heeft met iRacing in VR, en kennis over videokaarten met mij wil delen? Heb ik de goede / verkeerde keuze gemaakt, of zie ik een goed alternatief over het hoofd?
Roel
Wat wil je bereiken?
Ik zoek een upgrade voor mijn videokaart. Momenteel heb ik een Radeon RX 480. Dit gebruik ik vooral voor iRacing in VR, i.c.m. een Oculus Rift. Dit werkt prima met de grafische settings wat lager ingesteld, maar ik zou wel wat meer speling hebben op dat gebied. Volgens de framerate widget in iRacing zelf is mijn videokaart de bottleneck die mijn grafische prestaties tegenhoud. Dus ik wil beginnen om die te vervangen. Vervolgens zal waarschijnlijk de CPU de nieuwe bottleneck zijn, maar dan kan ik altijd nog zien of ik die wil vervangen.
Wat mag het gaan kosten?
Rond de €400, mag wat meer of minder. Kan ook tweedehands zijn.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
iRacing ondersteunt SPS (Single Pass Stereo). Dit zou een significante prestatieboost moeten geven in VR. Voorzover ik weet is dit specifiek voor NVidia kaarten bedoeld. Ik zoek dan ook een kaart met een NVidia chip.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn huidige systeem is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,79 | € 218,79 |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 76,16 | € 76,16 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 68,11 | € 68,11 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,96 |
Waar ik over zit te twijfelen:
Ik heb al een aantal opties onderzocht met mijn budget van ~€400. Ik kwam op de volgende uit:
- Gigabyte GeForce RTX 2060 - €349
Erg voordelig, zit zeker onder mijn budget. - Gigabyte GeForce RTX 2060 Super - €465
Stuk duurder dan de 'gewone' 2060, maar dan wel de Super variant. Kan het kloppen dat deze in prestaties vergelijk baar is met een 2070? Of kan ik dan toch beter voor een 2070 blijven sparen? - Tweedehands Geforce GTX 1080
De vraagprijzen liggen hier vaak rond de €350 - €400. Paar jaar terug was dit de beste kaart die je kon krijgen. Nu voordelig verkrijgbaar, maar al wel wat ouder.
Is hier iemand die toevallig ook ervaring heeft met iRacing in VR, en kennis over videokaarten met mij wil delen? Heb ik de goede / verkeerde keuze gemaakt, of zie ik een goed alternatief over het hoofd?
Roel