Raamrolhor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 00:38
Ik ben opzoek naar raamrolhor het word op het kozijn geplaatst. Er is best veel keuze en wie heeft goede of negatieve ervaringen hiermee?

Raam is 91,3cm breed en 143,5 cm hoog.

Heb zelf de volgende gevonden.
Bruynzeel raamrolhor s700
van https://horren.com/ de rolhor ro-100
van unilux de Super +

Wie heeft hier ervaring mee en welke raden jullie aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:46
Ik heb ervaring met de bruynzeel hor. Wel een type lager de s500 is dat volgens mij. Principe werkt hetzelfde, naar beneden rollen en hij klikt zich vast. Ik heb er zelf in huis 3 gemonteerd zitten.

Enige waar je echt rekening mee moet houden is dat de geleiding 90° staat op de bovenkant. Anders rolt de hor niet zo lekker of klikt hij niet aan beide kanten tegelijk vast....

Voor de rest een prima hor en kan best tegen een stootje wind😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:08
Wij hebben een Luxaflex inzetrolhor. Klemt zich in het kozijn, geen geboor dus. Wel vrij prijzig, maar we verwachten dan ook dat het jaren meegaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
gron74 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:00:
Wij hebben een Luxaflex inzetrolhor. Klemt zich in het kozijn, geen geboor dus. Wel vrij prijzig, maar we verwachten dan ook dat het jaren meegaat ...
Is dat niet vervelend dat je hem steeds in en uit moet doen? Als je raam open en dicht wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:29
Hier een Luxaflex rolhor - wel vast gemonteerd aan het houten kozijn vast. En ben er wel tevreden over, enkel moet je zorgen dat de uitzetijzers die je gebruikt dus niet 'naar binnen' steken als het raam open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:23
Ik heb het hele huis voorzien van Hamstra rolhorren, gekocht bij de Hornbach. Ze doen wat ze moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door B-lex op 07-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:08
@ppatrick nee hoor, deze kunnen gewoon blijven zitten. Je kunt het raam gewoon dicht doen. In onze vorige woning hadden we ook Hamstra inzethorren. Zitten er nu 12 jaar later nog steeds in. Dus dat is ook prima spul. Alleen wilden wij nu een rolhor die je omhoog kunt doen. Handig voor het ramen wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Mijn raam gaat naar buiten open dan moet je toch altijd een inzethor eruit halen wil je hem open of dicht kunnen doen? Daarom ben ik ook aan kijken naar rolhor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rolhor in of op de dag kan, plissehor in of op de dag ook. Inzethor wordt met een naar buiten draaiend raam wat lastig idd :P
Voor jouw maat zou je evt ook een scharnierende deurhor kunnen gebruiken trouwens.
Heb zelf goede ervaringen met http://www.jeroenshorrenshop.nl Zowel qua prijs als geleverde kwaliteit en service. Voordeel van hen is dat ze zelf gratis komen inmeten en je ook nog advies geven on site :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toevallig zojuist een Bruynzeel S500 rolhor gemonteerd. Prima tevreden. Wel het uitzetijzer moeten vervangen door een telescoop zodat ie indien het raam geopend is niet uitsteekt naar binnen en de rolhor niet volledig naar beneden kan.

Alleen vandaag nog, 25% korting bij Karwei, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 07-06-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Nog iets meer info van mijn kant.
Het hor komt op de dag anders past het niet doordat er nog een raamuitzetter telescopisch op kozijn zit. Voor raam zit ook nog een gordijn dus schaniende deur hoor is dan weer lastig.

@The Eagle
Heb gekeken naar Jeroen ik woon zelf in Brabant weet niet of hij voor 1 hor zo eind gaat rijden.

@JBS Goede kwaliteit ? Had zelf de 700 serie gezien binnenkort anders eens in bouwmarkt kijken hoe het er uit ziet ( gaat vandaag niet meer) Volgende week weer bij de Karwei in de aanbieding die hebben daar echt flink ingekocht denk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ppatrick op 07-06-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja die gaat zo ver rijden, ik woon ook in Brabant namelijk. Bovendien is de locatie niet jouw probleem maar het zijne, moet ie het niet aanbieden ;)
Bel of mail ze even zou ik zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
The Eagle schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:34:
Ja die gaat zo ver rijden, ik woon ook in Brabant namelijk. Bovendien is de locatie niet jouw probleem maar het zijne, moet ie het niet aanbieden ;)
Bel of mail ze even zou ik zeggen.
Ik ga komende week eens mailtje sturen. Moet wel zeggen een bedrijf wat geen adres gegeven op zijn site zet ik meestal vermijd. (misschien beetje te achterdochtig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik kende ze ook niet, maar wij hebben uiteindelijk met een hele blok huizen bij hem gekocht. Allemaal prima. Een van de buren had hem gevonden. Werkt ook onder meerdere namen. Dit is gewoon een klein bedrijfje. Geen verstand van webpages, wel van horren en aanverwanten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

ppatrick schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:23:
@JBS Goede kwaliteit ? Had zelf de 700 serie gezien binnenkort anders eens in bouwmarkt kijken hoe het er uit ziet ( gaat vandaag niet meer) Volgende week weer bij de Karwei in de aanbieding die hebben daar echt flink ingekocht denk ;)
Ja, ik vind ze prima. Niet dat ik me er echt ontzettend in verdiept heb, maar zowel montage als gebruik is naar tevredenheid. In de Karwei waar ik ze gehaald heb, hingen demo modellen gemonteerd, kun je ze makkelijk vergelijken.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 07-06-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:33
Hier ook de Bruynzeel S700 horen (3x) gemonteerd vorige maand. Zeer tevreden over!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ga eens naar die van de Bruynzeel kijken die kost 65 euro en de unilux is 200 euro meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:33
Ik heb de RO-100 van horren.com. Prima rolhor; ik heb er inmiddels 6. Zelf opgemeten, online besteld en zelf geinstalleerd (makkelijk te doen in 5 minuten en paste supernauwkeurig). Heel fijn dat deze ook langzaam oprolt en niet met een klap naar boven schiet. Kortom, aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Eindelijk een update sorry door voor. Wilde rustig te tijd hebben om hem te plaatsen het is S700 geworden kwaliteit zag er goed uit niet zo degelijk als de Unilux maar de meerprijs van 200 euro was mij het niet waard. Bedankt voor alle ervaringen en adviezen.

• Prikstra
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-10-2020
De horren van Bruynzeel zijn echt bagger, niet kopen. Een rolhor is binnen 1 zomer kapot.
Afmetingen komen niet overeen met de verpakking, kwaliteit is slapper dan slap.
Doe jezelf een plezier en spaar verder voor echt mooie kwaliteit, Bruynzeel geeft alleen frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:46
Prikstra schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:26:
De horren van Bruynzeel zijn echt bagger, niet kopen. Een rolhor is binnen 1 zomer kapot.
Afmetingen komen niet overeen met de verpakking, kwaliteit is slapper dan slap.
Doe jezelf een plezier en spaar verder voor echt mooie kwaliteit, Bruynzeel geeft alleen frustratie
Ben ik het zeker niet mee eens. Wij hebben er 3 hangen en deze zijn perfect. Ramen zijn ook gewoon open met harde wind etc, en de hor zit nog erin, en rolt netjes op. Heb je ze wel normaal behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:37
Heb onlangs 2 rolhorren besteld van het merk Grandeur. Zijn wel redelijk prijzig, maar zien en voelen zeer solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Hier de unilux, mooi spul. Laten inmeten en monteren
Erg tevreden over (+/- 1 jaar oud)

Ongeveer vergelijkbare afmetingen, maar ook voor de schuifpui. Allemaal erg degelijk tot nu toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Die Jeroen is die out off business? Site is down en heeft hele slechte reviews laatste tijd op trustpilot en Google.

Be fast .... Be furious....

Pagina: 1