Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TV-ontvanger -> Wel menu op beamer, maar zender blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-05 13:56

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik mijn TV-ontvanger via HDMI aansluit op mijn beamer, zie ik wel het menu, maar het TV-beeld van de zenders blijft op zwart staan.

Als ik mijn TV-ontvanger via HDMI aansluit op mijn TV gaat het prima.

Ik ben nogal verrast dat het TV-beeld blijkbaar op een andere manier wordt doorgestuurd dan het menu van de TV-ontvanger..

Hoe kan dit? En hoe kan ik het oplossen?

Beamer: Acer H6521BD
TV-ontvanger: Budgetthuis.nl Alles-in-1 (gebruikt KPN)

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Welke resolutie wordt weergegeven? Misschien dat de beamer de resolutie niet aan kan en dus zwart blijft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:42
Je beamer ondersteunt dan geen HDCP, is dan helaas weinig aan te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:47
RadioAir schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:29:
Je beamer ondersteunt dan geen HDCP, is dan helaas weinig aan te doen.
Deze projector ondersteund wel HDCP, dus dat zou goed moeten gaan.
Maar je hebt gelijk, HDCP is de issue. De communicatie van HDCP tussen de ontvanger en de projector gaat mis.
@Masterdam Wat heb je voor kabel tussen de ontvanger en projector zitten? En heb je al een andere kabel geprobeerd? (vaak is afstand een issue, probeer een keer een korte kabel.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Lelletje schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:21:
Welke resolutie wordt weergegeven? Misschien dat de beamer de resolutie niet aan kan en dus zwart blijft?
Gewoon Full HD: 1920x1080. En hij geeft het menu van het TV-kastje dus wel gewoon weer. Enkel het beeld van de zenders/uitzendingen blijft volledig zwart..

[Voor 21% gewijzigd door Masterdam op 05-06-2020 18:42]

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Maarce schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Maar je hebt gelijk, HDCP is de issue. De communicatie van HDCP tussen de ontvanger en de projector gaat mis.
@Masterdam Wat heb je voor kabel tussen de ontvanger en projector zitten? En heb je al een andere kabel geprobeerd? (vaak is afstand een issue, probeer een keer een korte kabel.)
Twee kabels geprobeerd. Allebei zo'n ~2 meter, wat ook wel nodig is om zonder alles te verbouwen van mijn TV-kastje tot de beamer te komen.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:47
Masterdam schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Twee kabels geprobeerd. Allebei zo'n ~2 meter, wat ook wel nodig is om zonder alles te verbouwen van mijn TV-kastje tot de beamer te komen.
Ik heb zelf die ontvanger niet, dus kan het niet checken, maar er schijnt een hdmi test in te zitten. Die test ook HDCP. Dat zou je een stap dichterbij kunnen krijgen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:43
Hang er een SCART-naar-HDMI-converter van AliExpress tussen. "SCART?!" hoor ik je roepen... Zeker, want het ding heeft ook een HDMI-ingang. En het mooie is, hij sloopt de HDCP van het signaal af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Maarce schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Ik heb toch nog een ander HDMI kabeltje gevonden van zo'n 50cm en daarmee werkt het inderdaad toch wel. Bedankt!

Specs

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True