Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim van Duijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-06-2020
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar probeer het toch.

Mijn PS4 controller is kapot. Althans, dat denk ik. Heb m'n PS4 een tijdje in de kast gezet en wil hem nu weer gebruiken, maar de controller connect niet. De PS4 gaat niet meer via de PS button aan, maar reageert pas als de console handmatig is aangezet. Ik kan de PS4 niet bedienen met de controller, dus hij is niet geconnect.

Ik heb van alles geprobeerd: reset button aan de achterkant, share + PS Knop (dan gaat het licht flikkeren), de PS knop alleen (dan zoekt ie naar een console), maar ik kan niet connecten.

Weet iemand hoe ik dit evt zou kunnen fixen of moet ik gewoon een nieuwe controller kopen? Of ligt het aan m'n PS4?

Groeten,
...

Beste antwoord (via Tim van Duijn op 05-06-2020 17:28)

• SanderV.
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-03 13:08
Tim van Duijn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:47:
Niets, nada. Ik denk dat-ie kapot is, of ik zie echt iets over het hoofd. Het is niet de originele micro USB kabel die ik gebruik, maar dat kan het toch niet zijn?
Nee dat maakt niet zoveel uit. Maar wat wel kan zijn, is dat die micro usb kabel kapot is :P
Maar alle gekheid, als je nog een andere kabel probeert, dan heb je daarna vrijwel alles gehad.
En dan kan je misschien wel concluderen dat de controller toch kapot is.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SanderV.
Heb je al geprobeerd om de controller (eenmalig) te connecten met USB naar micro-usb naar de PS4? En zodra je dit hebt gedaan, moet je op de PS knop in het midden van de controller drukken. Als het goed is gaat het licht aan de voorkant knipperen en wordt daarna steady, meestal in de kleur blauw. Vanaf dat moment kan je de controller draadloos gebruiken, en ook de PS4 aanzetten via de controller

[Voor 60% gewijzigd door SanderV. op 05-06-2020 15:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim van Duijn
Heb ik gedaan. Werkt niet. Heb de PS4 ook een hard reset gegeven, nog steeds niets..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
Aangezien er licht is denk ik dat hij nog gekoppeld staat met een ander apparaat. Heb ik ook eens gehad nadat ik op m’n iPad heb zitten spelen met de controller.
https://support.playstati...leshooting?language=en_US
Doorloop deze stappen even, en dan bedoel ik niet alleen de eerste maar vooral het laatste stuk over controller reset.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim van Duijn
Niets, nada. Ik denk dat-ie kapot is, of ik zie echt iets over het hoofd. Het is niet de originele micro USB kabel die ik gebruik, maar dat kan het toch niet zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SanderV.
Tim van Duijn schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:47:
Nee dat maakt niet zoveel uit. Maar wat wel kan zijn, is dat die micro usb kabel kapot is :P
Maar alle gekheid, als je nog een andere kabel probeert, dan heb je daarna vrijwel alles gehad.
En dan kan je misschien wel concluderen dat de controller toch kapot is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tim van Duijn
Je raadt het nooit, dat was het dus! Heb een nieuw kabeltje besteld en nu werkt die dus gewoon!! Allemaal bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:47
Start je ps eens in safe mode en connect eens daarna wanneer de ps hier om vraagt

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee