Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-07-2020
Mijn vraag
Beste mensen, ik heb gisteren mijn compu schoongemaakt en daarvoor de 2 fans, GPU en cpu-koeler gedemonteerd en weer teruggezet. Ook de GPU gedeeltelijk gedemonteerd om schoon te kunnen blazen. Na hermontage lstart de compu fysiek gewoon op, maar geeft 'ie geen beeld(monitor via hdmi verbonden), werken de muis, keyboard, joystick niet. Wél laadt 'ie m'n telefoon via USB op. Alles lijkt weer prima op z'n plek te zitten.
NB: ik heb het glaasje van de geforce gtx 1080 verwijderd om de koelribben meer direct aan de lucht te kunnen koelen, ik had de CPU(water) koeler een kwartslag gedraaid om de slangen prettiger te laten lopen, en de achterste fan omgedraaid om de lucht naar binnen te blazen, ik wil 'm nl een tijdje zonder zijpaneel laten draaien.
Dit lijken me allemaal dingen die geen invloed moeten hebben op output van het moederbord of GPU. Toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFjix76O0KsHMP-o0pBRYcZ9krI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCn9pRRRs6JAppKVsX0XBodn.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 17:44
Heb je de GPU al een keer opnieuw geplaatst? Dus nog een keer loshalen en weer plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Ehm, kleine tip, je hebt echt een hele matige voeding (zo niet mogelijk desastreus slecht)

https://forums.tomshardwa...-80-psu-any-good.3313668/

Die zou ik echt asap vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:01
Of probeer hem eens op te starten via de onboard GPU (dus zonder GTX 1080).
Soms wil het verplaatsen van de RAM ook nog wel eens werken, maar daar heb je volgens mij niet aan gezeten.
Het kan ook het gevolg zijn van statische elektriciteit tijdens het schoonmaken. In dat geval heb je waarschijnlijk een nieuw component (wss moederbord) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
GPU zit echt goed ,heb t net nog n keer gedaan en zelfde resultaat.
Het kan ook het gevolg zijn van statische elektriciteit tijdens het schoonmaken. In dat geval heb je waarschijnlijk een nieuw component (wss moederbord) nodig.
Dat is een antwoord wat ik al vreesde. Kan st.electr. ook de GPU output beinvloeden?

Ik heb één ramstickie even losgehad maar snel weer terug gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
418O2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:51:
Ehm, kleine tip, je hebt echt een hele matige voeding (zo niet mogelijk desastreus slecht)

Oef wtf, belachelijk dat Asus dat in een systeem van een euro of 3600 heeft gezet. Wat een BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
boe.i schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:51:
Of probeer hem eens op te starten via de onboard GPU (dus zonder GTX 1080).
zonder gpu er in kan ik geen beeldscherm aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54

br00ky

Moderator Harde Waren
TobeTobe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:21:
[...]

zonder gpu er in kan ik geen beeldscherm aansluiten
Dat zou wel gewoon moeten kunnen, want je processor heeft een iGPU aan boord. Monitor aansluiten op je moederbord en testen maar.
TobeTobe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Oef wtf, belachelijk dat Asus dat in een systeem van een euro of 3600 heeft gezet. Wat een BS
Doel je op de kwaliteit van die voeding of op de prijs van je systeem destijds :+

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 05-06-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:55
br00ky schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Dat zou wel gewoon moeten kunnen, want je processor heeft een iGPU aan boord. Monitor aansluiten op je moederbord en testen maar.

[...]

Doel je op de kwaliteit van die voeding of op de prijs van je systeem destijds :+
Volgens mij heeft het moederbord geen poort om aan te sluiten.
pricewatch: Asus ROG GT51CA-NL029T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed werk van Asus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

Ik zie op je foto een voedingskabel bungelen. Ik neem aan dat je wel alle voedingskabels weer aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Barrycade schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:36:
Ik zie op je foto een voedingskabel bungelen. Ik neem aan dat je wel alle voedingskabels weer aangesloten hebt?
jazeker alles. de gpu fan draait ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou de GPU en RAM er eens uithalen en weer opnieuw erin zetten en goed aandrukken. Misschien zit het toch niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Dat moederbord vervangen, hoeft niet per sé dezelfde Asus-specifieke te zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

Nee op zich niet, maar waarom verdenk je je moederbord terwijl je geen beeld hebt. Zou in eerste instantie toch je videokaart verdenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aazwart
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 20:09
Heb je wel de je videokaart van extra stroom voorzien. Volgens mij zie ik daar een pci stroom kabel los hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
De kans dat die rode zes-pins connector twee keer uit die voeding komt is inderdaad niet heel groot @aazwart @TobeTobe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07

ricardo246

Life's what you make it!

TobeTobe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
[...]

jazeker alles. de gpu fan draait ook gewoon.
Je fan zal ook gewoon draaien vanuit de PCI-E voeding.
Zit de plug van je voeding naar je GPU er wel (ok) in?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
biomass schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:32:
De kans dat die rode zes-pins connector twee keer uit die voeding komt is inderdaad niet heel groot @aazwart @TobeTobe
En toch is het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:51:

En ik zou je zelf eerst inlezen over voedingen. AcBel is in hele grote serieuze fabrikant.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
-The_Mask- schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:53:
[...]

En ik zou je zelf eerst inlezen over voedingen. AcBel is in hele grote serieuze fabrikant.
Zou jij deze aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Die plug zit er echt prima in. Die stekkers die je ziet hangen zijn extra of voor sli of zo. En vergeet niet dat de Keyboard, muis en joystick niet meer aangedreven worden. Vandaar dat ik aan mobo denk

[ Voor 29% gewijzigd door TobeTobe op 05-06-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Zou jij deze aanraden?
Aanraden niet, dat kan sowieso niet aangezien AcBel geen retail doet. Je zult ze dan ook alleen onder hun eigen naam in OEM machines vinden.

Maar zeggen dat de voeding desastreus slecht is terwijl Asus er miljoenen van verkoopt klinkt natuurlijk al niet logisch. Dan besparen ze enkele euro's op de productiekosten die ze dan in honderdfout terug zien aan RMA kosten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Als je de fans niet hebt vastgehouden terwijl je ze hebt doorgeblazen, mag je vrezen voor het moederbord.

Als alle stekkers er goed in zitten, het moederbord goed op z'n plek zit en er niets lekt, zou je de CMOS batterij er uit kunnen halen terwijl je het moederbord in de kast laat zitten. Tijdje wachten en dan opnieuw plaatsen. Misschien is het BIOS corrupt geraakt en komt hij weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
biomass schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:47:
Als je de fans niet hebt vastgehouden terwijl je ze hebt doorgeblazen, mag je vrezen voor het moederbord.

Als alle stekkers er goed in zitten, het moederbord goed op z'n plek zit en er niets lekt, zou je de CMOS batterij er uit kunnen halen terwijl je het moederbord in de kast laat zitten. Tijdje wachten en dan opnieuw plaatsen. Misschien is het BIOS corrupt geraakt en komt hij weer tot leven.
Die fans heb ik gedemonteerd voor het blazen. Dat met die batterij ga ik proberen. Dat is gewoon die knoopcel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
-The_Mask- schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Aanraden niet, dat kan sowieso niet aangezien AcBel geen retail doet. Je zult ze dan ook alleen onder hun eigen naam in OEM machines vinden.

Maar zeggen dat de voeding desastreus slecht is terwijl Asus er miljoenen van verkoopt klinkt natuurlijk al niet logisch. Dan besparen ze enkele euro's op de productiekosten die ze dan in honderdfout terug zien aan RMA kosten.
Klinkt logisch. Ik heb er ook geen klachten over kunnen vinden, en als iets niet goed is zullen de negatieve reacties niet uitblijven. Klanten zijn mondig. En andersom, als iets niet voor particulieren te koop is zullen ze er ook niet zo snel positieve reviews over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
biomass schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:47:
Je kunt het moederbord niet slopen door de fans te laten draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Dat met de batterij heeft helaas niet geholpen. Iemand nog suggesties? Moet ik de bios gaan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Effe bump in de hoop dat er iemand nog een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Volgens mij gewoon even langs een lokale computerzaak gaan en vragen of ze ernaar kunnen kijken, zij hebben bijv. vaak wel een extra GPU liggen die ze dan even kunnen aansluiten om te kijken of je dan beeld hebt. Dan kunnen ze gaan uitsluiten waar het probleem zich voordoet. Of zelf een heel goedkoop kaartje (via V&A bijv.) op de kop tikken en gaan uitsluiten wat het is. Kan natuurlijk ook met een moederbord door die aan te sluiten en je GPU daarop aan te sluiten, net welke methode je als eerste wil testen :-)

Hoe weet je dat muis e.d. het niet doen gezien je aangeeft geen beeld te hebben? Hoe weet je dan dat die apparatuur het niet doet? En om daar op door te gaan: doen ze het wel als je de GPU eruithaalt?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobeTobe
Arjan90 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:54:
Hoe weet je dat muis e.d. het niet doen gezien je aangeeft geen beeld te hebben? Hoe weet je dan dat die apparatuur het niet doet? En om daar op door te gaan: doen ze het wel als je de GPU eruithaalt?
ik zal dat met die gpu verwijderen eens proberen. Al m'n peripherals hebben wel een lichtje, incl lichtje van de lasersensor, die doen niets meer nu. Wat ik vreemd vind is dat de usb poorten m'n telefoon dus wel opladen.
Pagina: 1