Sonos beam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08 09:49
Ik overweeg een Sonos beam aan te schaffen om mijn oude soundbar te vervangen.
Ik twijfel ......omdat:
Ik wil hem in onze tv meubel kwijt. Voor de tv is niet mooi en de tv kan niet opgehangen worden ( holle wand)
De sneltoetsen kan ik dan niet gebruiken.....maar dat vind ik niet zo erg. De vraag is meer of het geluid minder/ belemmerd
als ik hem in het tussenstuk plaats ( zie foto)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyQNX2kaZfEm0RhWdR9zIN6vnKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpqMpnIMVdzeDFTixYSOMIpB.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
De speakers richten allemaal naar voren dus het lijkt mij geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08 08:19

..Christiaan..

..zwll..

Beam kan toch prima? Sonos play:1 erbij voor surround effect aan de andere kant van de kamer en klaar :).

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er zijn twee zaken waarom het minder goed kan klinken. Als je een luidspreker in een holle ruimte plaatst zoals een boekenkast of tv-meubel, heb je kans dat het geluid hol klinkt. Als je nu geen problemen hebt met dat je huidige sound bar hol klinkt, speelt dat hier blijkbaar geen rol. Daarnaast vergroot je de baffle van de luidspreker door hem in de kast te plaatsen, maar dat wordt een technisch verhaal. Dit heeft een minder groot effect.
418O2 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:01:
De speakers richten allemaal naar voren dus het lijkt mij geen probleem
Het geluid gaat niet alleen naar voren. Dat kan je zelf horen door naast of achter een luidspreker te luisteren hoeveel geluid er nog af komt.

[ Voor 107% gewijzigd door TBTL op 08-06-2020 20:03 ]