Toon posts:

Laptop voor 3D Game Development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djeanos
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-08-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een opleiding en baan gaan doen met 3D Game Development, het liefste iets waarmee ik dus ook de zwaardere spellen kan maken en runnen. Zal af en toe ook op gegamed worden, ik heb er geen verstand van maar een Quadro lijkt mij wellicht niet de beste optie, gezien het gamen.

Wat is je budget?
Het liefste niet meer dan 2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar de opleiding en wellicht werk..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, als het allemaal maar goed genoeg werkt :)

[Voor 19% gewijzigd door Djeanos op 05-06-2020 14:22]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 11:35
Wat voor werk in games wil je doen want de specificaties veranderen een beetje voor programmeur, designer, artist of producer?

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:21

jdh009

FP ProMod
Welke programma's gebruik je/moet je gaan gebruiken bij het ontwikkelen? Er is nogal een verschil in eisen bij Unreal Engine, Photoshop, Maya, 3D Studio Max of Unity en zelfs wat je er mee doet en hoe groot het project is.

[Voor 51% gewijzigd door jdh009 op 05-06-2020 17:05]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 11:23
Eventueel deze?
https://www.lenovo.com/nl...20QNCTO1WWNLNL1/customize?

Gebruik coupon FLASHSALE voor 300 euro aan korting trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
Haruhi schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:56:
Eventueel deze?

Zo lang je geen CAD werk hoeft te doen heb je die quadro kaart niet nodig, ik heb uiterst zeldzaam een quadro kaart gezien in de PC configurties van games developers./

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djeanos
NC83 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:
Wat voor werk in games wil je doen want de specificaties veranderen een beetje voor programmeur, designer, artist of producer?
Een beetje een mix van het design en programmeren. Ben er nog niet helemaal over uit, maar ik wil beiden kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djeanos
jdh009 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:02:
Welke programma's gebruik je/moet je gaan gebruiken bij het ontwikkelen? Er is nogal een verschil in eisen bij Unreal Engine, Photoshop, Maya, 3D Studio Max of Unity en zelfs wat je er mee doet en hoe groot het project is.
Vooral Unreal en ik ga er van uit 3D Studio Max.

[Voor 4% gewijzigd door Djeanos op 05-06-2020 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djeanos
Haruhi schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:56:
Eventueel deze?

Zoiets zat ik inderdaad naar te kijken, krijg alleen van veel kanten te horen dat de quadro's een beetje overpriced zijn. (En overbodig)

• NC83
Dan kom je dus bij een programmer config uit waarbij je een xx60 of xx50 kaart will hebben met 16 GB of meer Ram en een snelle processors met een SSD voornamelijk.

• Djeanos
NC83 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:03:
Dan kom je dus bij een programmer config uit waarbij je een xx60 of xx50 kaart will hebben met 16 GB of meer Ram en een snelle processors met een SSD voornamelijk.
Hmm oké, ik had de ASUS ROG Zephyrus gevonden, heeft 16GB Ram, een RTX 2060, i7-9750H en 512 GB SSD. Heeft een prijskaartje van € 1700,- . Lijkt mij wel een goede keuze.

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 11:23
Weer wel bereid een downtime te hebben van 3~6 weken als er iets misgaat met de notebook.
Niet ideaal als je hem zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik zou voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)

En na aankoop via de Lenovo site de garantie uitbreiden naar premium care. Is iets van 100€ ofzo voor 3 jaar next business day onsite plus helpdesk voor software vragen,

1500€ voor een full metal highend gaming notebook met rtx2070 , gsync en HDR Scherm is een koopje. En als er iets mis is heb je lage down time met die garantie en zit je nog ruim onder budget 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djeanos
Cinemaskoop schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:23:
Ik zou voor deze gaan:

pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)

En na aankoop via de Lenovo site de garantie uitbreiden naar premium care. Is iets van 100€ ofzo voor 3 jaar next business day onsite plus helpdesk voor software vragen,

1500€ voor een full metal highend gaming notebook met rtx2070 , gsync en HDR Scherm is een koopje. En als er iets mis is heb je lage down time met die garantie en zit je nog ruim onder budget 😊
Bedankt! Dit lijkt mij ook het beste voor de prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Djeanos schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Bedankt! Dit lijkt mij ook het beste voor de prijs.
Zou wel niet te lang wachten want hij gaat hard. Had ze gister in m’n mandje gegooid en toen kon ik zien hoeveel er nog waren en dat was 31. Nu staat ie op 24..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee