Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannicwkp
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-05 15:24
Hi allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop aangezien mijn MacBook van 11 jaar oud er nu echt de geest aan het geven is.

Wat ga je met je laptop doen?
Met name zal dit zijn om met name strategy games op te spelen (EU 4, Total War, AoE 3). Daarnaast doe ik af en toe iets van fotobewerking met Photoshop, dit doe ik nu met name op een desktop bij mijn ouders (hun PC) en zou ik graag ook wat verder willen oppakken. Ook zal de laptop af en toe voor werk worden gebruikt, mee naar klanten of voor thuiswerken.

Wat is je budget?
Zo rond de €1300,00, kan eventueel iets meer als dit echt een stap vooruit is. Iets minder kan ook

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal af en toe meegaan naar werk of naar klant vanuit werk. Ook als ik bij mijn ouders langs gaat zou het fijn zijn dat hij makkelijk mee kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Misschien goed om te weten, ik heb een externe muis en een Hdmi poort is ook wel een vereiste om dingen te delen. Ik heb ook nog een los scherm aangezien ik het wel prettig vind om op 2 schermen te werken.

Heb na flink wat rondgekeken te hebben op de forum en pricewatch de volgende mogelijke opties:

pricewatch: Acer Aspire 7 A715-74G-7602
pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y6003QMH)
pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IU-BQ290T
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0979nd

[Voor 18% gewijzigd door yannicwkp op 05-06-2020 13:49]

Alle reacties

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 22:34
Ik zou even wachten en 100€ bijleggen voor deze:

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Die heeft een 100% sRGB scherm namelijk en dat is wel aan te raden voor je foto en video bewerking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannicwkp
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-05 15:24
Bedankt voor de tip.
Is het eigenlijk aan te raden het budget op te trekken naar €1500 en dan voor deze te gaan die ik in een vergelijkbaar topic langs zag komen

pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-09 22:34
yannicwkp schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:14:
Bedankt voor de tip.
Is het eigenlijk aan te raden het budget op te trekken naar €1500 en dan voor deze te gaan die ik in een vergelijkbaar topic langs zag komen

pricewatch: Lenovo Legion Y740-15IRHg (81UH004KMH)
Ja de Y740 is top. Maar dan moet je snel zijn want ze zijn bijna op ! ( dat rijmt _/-\o_ )

de Y740-15 heeft een heel helder scherm (500 nits ) met HDR400, G-Sync. RTX2070.

Je gaat alleen terug naar 9th gen intel core i7 ipv 10th gen zoals in de nieuwe notebooks.

En de Y740 15inch heeft geen numeriek keypad. Als je dus zakelijk of prive heel veel met cijfers doet is dat niet aan te raden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee