Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[T-Mobile Thuis] Willen niet leveren - kosten KPN te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:24
Na op 2 juni mijn Ziggo opgezegd te hebben T-Mobile thuis gebeld en abonnement af te hebben gesloten, wordt ik vandaag gebeld door T-Mobile, blijkbaar is het te duur mij aan te sluiten???

Mevrouw zegt: het is te duur u aan te sluiten, u kunt kosteloos op zeggen.

Ik antwoord: hoezo kan ik kostenloos opzeggen, jullie zeggen nu toch op?

Mevrouw zegt: Nee, KPN rekent te veel, T-mobile wil die kosten niet op zich nemen, dus u kunt kosteloos opzeggen.

Ik antwoord: En als ik niet wil opzeggen?

Mevrouw zegt: dan moet u wel betalen maar leveren wij geen dienst.

Ik antwoord: dus u kunt niet leveren, maar ik moet opzeggen? Zeg het dan maar op.

Mevrouw zegt: kan ik verder nog iets voor u beteken?

Heb het gesprek maar afgebroken, maar wat is dit voor gare manier van communiceren van Tmobile? Zeg dan gewoon dat je niet kunt leveren en zeg contract op?

En punt 2, wat moet ik nu? heb gewoon een telefoon aansluiting in de muur, maar krijg blijkbaar geen internet daar door via Tmobile?

Ga zo KPN zelf maar bellen, maar vind dit wel een erg rare gang van zaken.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:08
Waarom zeg je je internet op voordat je overstapt? Dat heb ik nog nooit gehoord. :P

Verder natuurlijk wel een heel raar verhaal.
Maar wat die vrouw zegt klopt in ieder geval niet.

Gewoon klant blijven, niet opzeggen en daarna klagen dat er niet geleverd wordt.

Je had in een betere positie gezetten als je gewoon de overstap had laten regelen door de oude en nieuwe provider. Nu heb je natuurlijk niet zoveel zin om het het spelletje met T-Mobile te gaan spelen, terwijl je thuis geen internet en TV hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-06 17:48
Vervelend, maar niet raar toch?
Voorbeeld: je woont in een buitenwijk, platteland of ergens achteraf waar schijnbaar niet het nodige is aangelegd om jou van snel internet te kunnen voorzien (of tv/telefonie).

Betreffende je vraag: volgensmij zijn er zat alternatieve aanbieders. Maar inderdaad, bel vooral zelf KPN even op. Anders terug naar Ziggo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:50
Mogelijk kunnen ze niet leveren via de telefoon lijn. Kans bestaat dat KPN ook zegt dat het te duur is om jou aan te sluiten via het telefoonnet.

[Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 05-06-2020 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
corporalnl schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:25:
Of het netjes is nee totaal niet.

Maar mogelijk kunnen ze niet leveren via de telefoon lijn. Kans bestaat dat KPN ook zegt dat het te duur is om jou aan te sluiten via het telefoonnet.
Daar moeten ze van te voren over nadenken. Als de overeenkomst er is, dan komen ze daar niet zomaar onderuit. Te duur betekent niet dat het niet kan, dat moeten ze dan maar weer terugverdienen op een ODF klant. Dat is niet het probleem van TS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:19:
Na op 2 juni mijn Ziggo opgezegd te hebben T-Mobile thuis gebeld en abonnement af te hebben gesloten, wordt ik vandaag gebeld door T-Mobile, blijkbaar is het te duur mij aan te sluiten???

Mevrouw zegt: het is te duur u aan te sluiten, u kunt kosteloos op zeggen.

Ik antwoord: hoezo kan ik kostenloos opzeggen, jullie zeggen nu toch op?

Mevrouw zegt: Nee, KPN rekent te veel, T-mobile wil die kosten niet op zich nemen, dus u kunt kosteloos opzeggen.

Ik antwoord: En als ik niet wil opzeggen?

Mevrouw zegt: dan moet u wel betalen maar leveren wij geen dienst.

Ik antwoord: dus u kunt niet leveren, maar ik moet opzeggen? Zeg het dan maar op.

Mevrouw zegt: kan ik verder nog iets voor u beteken?

Heb het gesprek maar afgebroken, maar wat is dit voor gare manier van communiceren van Tmobile? Zeg dan gewoon dat je niet kunt leveren en zeg contract op?

En punt 2, wat moet ik nu? heb gewoon een telefoon aansluiting in de muur, maar krijg blijkbaar geen internet daar door via Tmobile?

Ga zo KPN zelf maar bellen, maar vind dit wel een erg rare gang van zaken.
Wat heeft KPN hiermee te maken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:50
dehardstyler schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Daar moeten ze van te voren over nadenken. Als de overeenkomst er is, dan komen ze daar niet zomaar onderuit. Te duur betekent niet dat het niet kan, dat moeten ze dan maar weer terugverdienen op een ODF klant. Dat is niet het probleem van TS.
In dit geval mag het wel, ze hebben de klant gebeld, situatie uitgelegd en die heeft akkoord gegeven voor het opzeggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dehardstyler
corporalnl schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:30:
[...]

In dit geval mag het wel, ze hebben de klant gebeld, situatie uitgelegd en die heeft akkoord gegeven voor het opzeggen.
Oops niet gezien! Je hebt helemaal gelijk!

Daar zijn ze makkelijk mee weggekomen, die lachen zich dood. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
diefightdie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:25:
Vervelend, maar niet raar toch?
Voorbeeld: je woont in een buitenwijk, platteland of ergens achteraf waar schijnbaar niet het nodige is aangelegd om jou van snel internet te kunnen voorzien (of tv/telefonie).

Betreffende je vraag: volgensmij zijn er zat alternatieve aanbieders. Maar inderdaad, bel vooral zelf KPN even op. Anders terug naar Ziggo?
Woon in het oude centrum van Roosendaal, volgens de postcode check wordt KPN geleverd 100 down, 30 up.
Hackus schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Wat heeft KPN hiermee te maken ?
dat is de netwerk aanbieder, om te begrijpen wat er aan de hand is.

Heb nu ook nog een mail van ze ontvangen: wat jammer dat u opzegt. stelletje malloten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:59
Waarschijnlijk zijn er extra werkzaamheden die uitgevoerd moeten gaan worden, en die moet T-Mobile dan inderdaad gaan betalen. Daar hebben ze geen zin in, en dan hoeven ze je niet aan te sluiten.

Zonder een duidelijk verhaal waarom T-Mobile je niet wil aansluiten, is het ook moeilijk om een vinger te wijzen naar KPN of T-Mobile. T-Mobile gebruikt wel vaker een argument om KPN de schuld te geven, terwijl T-Mobile zelf niks wil.

Je kan eventueel ook bij Oxxio of Budget Internet kijken. Is ook redelijk goedkoop internet, maar misschien willen die je wel aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
krakendmodem schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:59:
Waarschijnlijk zijn er extra werkzaamheden die uitgevoerd moeten gaan worden, en die moet T-Mobile dan inderdaad gaan betalen. Daar hebben ze geen zin in, en dan hoeven ze je niet aan te sluiten.

Zonder een duidelijk verhaal waarom T-Mobile je niet wil aansluiten, is het ook moeilijk om een vinger te wijzen naar KPN of T-Mobile. T-Mobile gebruikt wel vaker een argument om KPN de schuld te geven, terwijl T-Mobile zelf niks wil.

Je kan eventueel ook bij Oxxio of Budget Internet kijken. Is ook redelijk goedkoop internet, maar misschien willen die je wel aansluiten.
Zit nu te denken aan een maandelijks opzegbare versie van KPN te nemen... Dan zou je zeggen dat vanaf dan de koperlijn geschikt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-06 05:48
Hoewel de communicatie inderdaad niet bevredigend is, zit er wel een bepaalde logica achter. Indien T-Mobile, zonder bevestiging van de klant, eenzijdig opzegt, is dat ook niet helemaal netjes. Stel dat je als klant besluit, die aansluiting en de daarbij behorende kosten, die wil ik wel accepteren. Dan zou je als klant toch redelijk gepikeerd zijn als T-Mobile belt en zegt "Helaas, wij willen de kosten niet betalen dus zeggen we op, doei."

Dat gezegd hebbende, ik zou in dit gesprek vanuit T-Mobile verwacht hebben dat ze duidelijk aan hadden gegeven wat de kosten zijn en dat ze, voor ontbinding, bevestiging nodig hebben vanuit de kant van de klant.

De informatie die de KPN levert over snelheid geeft alleen garantie over het feit dat het netwerk aanwezig is om die snelheid te leveren. Het geeft (helaas) geen 100% garantie dat de kabel ook vanaf de straat tot in de woning loopt. Bij nieuwbouw projecten kom je dit tegenwoordig tegen. Het betekend dat de kabel niet door is getrokken tot de meterkast om kosten te besparen. Enorm frustrerend, gigantisch vervelend en ik zou me er ook over opwinden. Helaas is er op dit moment niet zoveel aan te doen.
Ik heb dit gehad bij een familielid die een nieuwbouw huis had gekocht. Bij de onderhandelingen is de KPN aansluiting niet meegenomen (want kost extra en ik heb een mobiel dus waarom heb ik KPN nodig, oude zooi) waardoor internet via KPN of partijen die op haar netwerk leveren alleen kan indien de extra kosten worden betaald (in dit geval ging het ook om T-Mobile.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
dehardstyler schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:25:
Waarom zeg je je internet op voordat je overstapt? Dat heb ik nog nooit gehoord. :P

Verder natuurlijk wel een heel raar verhaal.
Maar wat die vrouw zegt klopt in ieder geval niet.

Gewoon klant blijven, niet opzeggen en daarna klagen dat er niet geleverd wordt.

Je had in een betere positie gezetten als je gewoon de overstap had laten regelen door de oude en nieuwe provider. Nu heb je natuurlijk niet zoveel zin om het het spelletje met T-Mobile te gaan spelen, terwijl je thuis geen internet en TV hebt.
Per 1 juli opgezegd, dus heb nog wel even om wat te regelen.. Maar kende deze versie nog niet van niet leveren van internet, nadat de vergelijkers zeggen dat er internet is :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:33
@Cyriel85
Als je een postcode huisnummer kan sturen kan ik wel kijken wat de oorzaak is. Vervolgens denk ik dat er ooh wel een oplossing gevonden kan worden

PS.
Werk niet bij T-mobile of KPN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
luxan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:02:
Hoewel de communicatie inderdaad niet bevredigend is, zit er wel een bepaalde logica achter. Indien T-Mobile, zonder bevestiging van de klant, eenzijdig opzegt, is dat ook niet helemaal netjes. Stel dat je als klant besluit, die aansluiting en de daarbij behorende kosten, die wil ik wel accepteren. Dan zou je als klant toch redelijk gepikeerd zijn als T-Mobile belt en zegt "Helaas, wij willen de kosten niet betalen dus zeggen we op, doei."

Dat gezegd hebbende, ik zou in dit gesprek vanuit T-Mobile verwacht hebben dat ze duidelijk aan hadden gegeven wat de kosten zijn en dat ze, voor ontbinding, bevestiging nodig hebben vanuit de kant van de klant.

De informatie die de KPN levert over snelheid geeft alleen garantie over het feit dat het netwerk aanwezig is om die snelheid te leveren. Het geeft (helaas) geen 100% garantie dat de kabel ook vanaf de straat tot in de woning loopt. Bij nieuwbouw projecten kom je dit tegenwoordig tegen. Het betekend dat de kabel niet door is getrokken tot de meterkast om kosten te besparen. Enorm frustrerend, gigantisch vervelend en ik zou me er ook over opwinden. Helaas is er op dit moment niet zoveel aan te doen.
Ik heb dit gehad bij een familielid die een nieuwbouw huis had gekocht. Bij de onderhandelingen is de KPN aansluiting niet meegenomen (want kost extra en ik heb een mobiel dus waarom heb ik KPN nodig, oude zooi) waardoor internet via KPN of partijen die op haar netwerk leveren alleen kan indien de extra kosten worden betaald (in dit geval ging het ook om T-Mobile.)
Betreft in dit geval een jaren 30 woning met een een wandcontact doos voor telefoon aan de muur op een logische plek voor binnenkomst kabel (naast de coax). dus er is hier iets anders aan de hand.

Verder eens met bovenstaande, maar heel raar opgedrongen door klantenservice dat ik moest opzeggen, omdat ik anders moest gaan betalen maar geen internet zou krijgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Per 1 juli opgezegd, dus heb nog wel even om wat te regelen.. Maar kende deze versie nog niet van niet leveren van internet, nadat de vergelijkers zeggen dat er internet is :(
Bij Ziggo op 1 juli opgezegd? Dan is het probleem al een stuk kleiner toch?

Dan had je T-Mobile niet moeten opzeggen en moeten dwingen om te leveren.

[Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 05-06-2020 14:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
dehardstyler schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Bij Ziggo op 1 juli opgezegd? Dan is het probleem al een stuk kleiner toch?

Dan had je T-Mobile niet moeten opzeggen en moeten dwingen om te leveren.
Probleem is ook niet zozeer dat T-mobile niet levert. Het is de manier waarop ze niet leveren.

Zeg gewoon: het is te duur, we willen dit contract opzeggen. In plaats van: je moet annuleren, anders ga je maandelijks betalen maar krijg je geen internet.

voor de grap nogmaals T-mobile aangevraagd, ben benieuwd wat er gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dehardstyler
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Probleem is ook niet zozeer dat T-mobile niet levert. Het is de manier waarop ze niet leveren.

Zeg gewoon: het is te duur, we willen dit contract opzeggen. In plaats van: je moet annuleren, anders ga je maandelijks betalen maar krijg je geen internet.

voor de grap nogmaals T-mobile aangevraagd, ben benieuwd wat er gebeurd.
Tja, die vrouw wilde je gewoon wegjagen blijkbaar. Ze heeft wel succes zo blijkt. :P

Haha, ik ben benieuwd wat ze nu doen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 14:38
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Dat is niet "t-mobile" in die zin, maar vooral de verwoording van de persoon die contact met je heeft opgenomen... oftewel iemand die de training niet helemaal ter harte heeft genomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mad-dog
De reden dat T-Mobile niet levert is duidelijk op basis van postcode en huisnummer. Er is geen aderpaar aanwezig in de woning en deze zal volledig aangelegd moeten worden. Alleen KPN & XS4ALL doen dit kosteloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:22:
De reden dat T-Mobile niet levert is duidelijk op basis van postcode en huisnummer. Er is geen aderpaar aanwezig in de woning en deze zal volledig aangelegd moeten worden. Alleen KPN & XS4ALL doen dit kosteloos
apart, maar stel dat de TS nu een abbotje voor 1 maand bij KPN afsluit.. leggen die dan keurig de boel aan, en als de TS na 1 maand KPN weer opzegt en als nog bij T-mobile aanmeld, probleem toch opgelost?

of zouden ze er niet in trappen bij KPN met 1 maandje ? :-)

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
SMSfreakie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:28:
[...]

apart, maar stel dat de TS nu een abbotje voor 1 maand bij KPN afsluit.. leggen die dan keurig de boel aan, en als de TS na 1 maand KPN weer opzegt en als nog bij T-mobile aanmeld, probleem toch opgelost?

of zouden ze er niet in trappen bij KPN met 1 maandje ? :-)
Wat denk je wat ik de TS heb voorgesteld 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-06 18:53
mad-dog schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Kennelijk kun je 1 maand internet afnemen bij KPN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 14:38
Vinzz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Kennelijk kun je 1 maand internet afnemen bij KPN?
Dat kan, bij de meeste providers overigens... maar wel tegen een hoger tarief.

Punt is meer dat de kans bestaat dat je tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen en dat KPN voor die ene maand weigert de aanpassingen te doen.

Maar goed, nooit geschoten altijd mis! Nee heb je, ja kan je krijgen... en meer van dat soort uitspraken.

Overigens zijn dit soort dingen bekende problemen en waarom de uitspraak onlangs mbt het niet meer hoeven openstellen e.d. van de netwerken nergens op slaat. Ziggo en KPN hebben het overgrote gedeelte van alle bekabeling in handen... waar Ziggo het technisch onmogelijk maakt om concurrentie toe te laten, doet KPN dit met hoge tarieven waardoor andere providers die gebruik maken van hun lijnen al snel afhaken vanwege de hoge kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:29:
[...]

ja ik weet niet of ze zo gek zijn hehe :-)

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
Als 1 maand niet kan, neem je 1 jaar KPN, heb je vanaf dat moment de aansluiting en ben je volgend jaar free to go. Zoveel scheelt het nou ook niet met T-Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyriel85
Vinzz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:45:
Als 1 maand niet kan, neem je 1 jaar KPN, heb je vanaf dat moment de aansluiting en ben je volgend jaar free to go. Zoveel scheelt het nou ook niet met T-Mobile.
Vind het vooral niet zo netjes om het zo te doen. KPN op kosten jagen om vervolgens ergens anders weer af te nemen.

En ja, KPN krijgt weer geld van die partijen voor gebruik netwerk, maar toch...

Zojuist 15 minuten met KPN aan de lijn gehangen. Krijgt wel een melding dat er iets geks is, maar kan wel gewoon aansluiten. Die persoon kon helaas niet zien wat er dan was. Ook zijn "go to" had geen idee wat er mis was.

Probeer nu Volker Wessel te bereiken, maar kom niet voorbij de klantenservice. En mijn eigen contact neemt niet op.

Volgens ISRA is er geen aansluitpunt. Echter is er wel een aansluiting op de muur en een koperkabel naar de straat. Mijn vraag is nu dus vooral waar het fout gaat.

- geen aansluitkabel?
- wel kabel op perceel, maar niet aangesloten in de straat?
- niet aangesloten in kast?
- oude/slechte/kapotte kabel?

Dat terwijl de straat en stoep hier nu open ligt voor vervangen riool, dus ze kunnen zo een kabeltje uitrollen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Vind het vooral niet zo netjes om het zo te doen. KPN op kosten jagen om vervolgens ergens anders weer af te nemen.

Zojuist 15 minuten met KPN aan de lijn gehangen. Krijgt wel een melding dat er iets geks is, maar kan wel gewoon aansluiten. Die persoon kon helaas niet zien wat er dan was. Ook zijn "go to" had geen idee wat er mis was.

Probeer nu Volker Wessel te bereiken, maar kom niet voorbij de klantenservice. En mijn eigen contact neemt niet op.

Volgens ISRA is er geen aansluitpunt. Echter is er wel een aansluiting op de muur en een koperkabel naar de straat. Mijn vraag is nu dus vooral waar het fout gaat.

- geen aansluitkabel?

Dat terwijl de straat en stoep hier nu open ligt voor vervangen riool, dus ze kunnen zo een kabeltje uitrollen..
Dit hoort gewoon bij de aansluiting, heeft met netjes niets te maken. Elke aansluiting in NL heeft KPN ooit aangelegd, straks ook die van jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:00:
[...]

- geen aansluitkabel?

KPN gaat VWT of andere onderaannemer inschakelen om laswerkzaamheden uit te voeren. Houd er wel deftig rekening mee dat dit hele proces tot aansluiten een paar weken kan duren...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True