Betonnen vloer egaal genoeg voor PVC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 08:54
Beste allen,

Allereerst kan ik mededelen dat mijn vriendin en ik een heel leuk appartement hebben gekregen om in te wonen. Super blij zijn wij hiermee.
Nu ben ik redelijk handig en kan ik zeggen dat mijn vriendenkring ook redelijk handig is. Wel heb ik wat advies nodig omtrent het leggen van PVC.

Wij willen graag een PVC vloer leggen op onze vloer. Het gaat om ongeveer 50 m2. Nu zitten wij op de eerste verdieping, de eis van een ondervloer bij PVC is dat het aan NEN-EN-ISO 717-2 norm moet voldoen voor geluidsdemping. Dit is opzich geen probleem, er zijn genoeg ondervloeren die hieraan voldoen. Vanwege de kosten willen wij alles zelf gaan doen.

De vloer is voorzien van vloerverwarming op water. De vloer is beton. Ons plan is om Click pvc te leggen van Flexxfloors (basic). De ondervloer die wij erbij gevonden hebben is Flexxfloors Silence 2,2 mm (van Karwei, kan eventueel linkjes geven als nodig).

De vraag:
Op internet zie ik verschillend advies wat betreft het egaliseren. Sommige websites en vloerleggers raden aan om de vloer te egaliseren en dit te laten uitbesteden, want ervaring is belangrijk hierin.
Ook zie ik instructievideo's waarin PVC gelegd kan worden door de gebruiker, en ik lees dat oneffenheden tot 2 mm niet heel erg zijn voor click PVC.

Mijn vraag is dus: Moet ik absoluut de vloer gaan egaliseren, of zou een ondervloer de oneffenheden kunnen opheffen en is dit voldoende om PVC te leggen?
Ik zoek dus advies bij het leggen van PVC op specifiek betonnen vloeren en/of ervaring van mensen met ondervloeren die ze gebruikt hebben (moet dus aan de geluidsdempende norm voldoen).

Ik kan morgen eventueel foto's plaatsen van de betonnen vloer. Voor zover ik gisteren bij de oplevering kon zien was deze zeer egaal.

Alvast bedankt voor het meedenken en advies!

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
dogtagz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:

Ik kan morgen eventueel foto's plaatsen van de betonnen vloer. Voor zover ik gisteren bij de oplevering kon zien was deze zeer egaal.
Vooral dit.

Ik heb betonvloeren gezien die eruit zagen of er een paar kuub puin gestort was maar er zijn ook betonvloeren die bijna zo glad als een biljartlaken zijn.

Mocht egaliseren nodig zijn dan kun je altijd nog overwegen aan de slag te gaan met egaline

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 05-06-2020 12:46 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Egaliseren is vooral belangrijk bij PVC wat je direct op de vloer gaat lijmen. Click-pvc kan je beschouwen als laminaat. Dan is vooral een goede ondervloer belangrijk.
Verder zou ik ver wegblijven bij flexxfloors, want dat is gewoon troep. Als je het vergelijkt met een stuk van een goed merk, begrijp je direct wat ik bedoel.
Als ik jou was zou ik kijken naar een mooie restpartij bij een outlet. Daar kan je a-merk vloeren kopen voor een mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dat zal er voornamelijk aan liggen hoe egaal de vloer is.

Volgens de beschrijving van jouw ondervloer: "Egaliserend vermogen 1.0 mm".

Je kan rondkijken om een groter egaliserend vermogen te krijgen, maar zal niet enorm worden. Rondkijken zal ook helpen met de kosten. Dit is bijvoorbeeld een stuk goedkoper per m2 dan de karwei optie en heeft een egaliserend vermogen van 2.0mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Bedankt voor het advies allemaal. Ik zal morgen even wat foto's uploaden.

Voor zover ik begrijp is het dus zeker mogelijk om zonder te egaliseren de vloer te leggen? (Tweakers die hier ervaring mee hebben?)
chrisborst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:49:
Egaliseren is vooral belangrijk bij PVC wat je direct op de vloer gaat lijmen. Click-pvc kan je beschouwen als laminaat. Dan is vooral een goede ondervloer belangrijk.
Verder zou ik ver wegblijven bij flexxfloors, want dat is gewoon troep. Als je het vergelijkt met een stuk van een goed merk, begrijp je direct wat ik bedoel.
Als ik jou was zou ik kijken naar een mooie restpartij bij een outlet. Daar kan je a-merk vloeren kopen voor een mooie prijs.
Heb jij andere merken in je hoofd die je zou aanraden in plaats van Flexxfloors?
Omni superens schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:53:
Dat zal er voornamelijk aan liggen hoe egaal de vloer is.

Volgens de beschrijving van jouw ondervloer: "Egaliserend vermogen 1.0 mm".

Je kan rondkijken om een groter egaliserend vermogen te krijgen, maar zal niet enorm worden. Rondkijken zal ook helpen met de kosten. Dit is bijvoorbeeld een stuk goedkoper per m2 dan de karwei optie en heeft een egaliserend vermogen van 2.0mm.
Bedankt voor de tip. Ik zie niet direct of het aan die norm voldoet. Of is dat die 19 dB Lw-norm?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vooral bij PVC wat geplakt wordt is egaliseren absoluut noodzakelijk.

Uit mijn hoofd is dat met Click-PVC minder gevoelig. Zeker met een ondervloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:00
Allereerst gefeliciteerd!

Bij lijmpvc is het zeker belangrijker om goed te egaliseren, maar vergis je niet. Click pvc is ook vrij dun (althans, dat van ons, Moduleo) en dat geldt ook voor de ondervloer. Dat is qua opvangen van oneffenheden absoluut niet te vergelijken met een laminaatvloer.

Hoe oud is je appartement? In onze vorige woning, een appartement uit 2011, was de dekvloer dusdanig vlak dat ik het daar wel aan had gedurfd om er direct click pvc op te leggen (met ondervloer natuurlijk). Ben benieuwd naar de foto’s, dan zullen we er wat meer over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
cryptapix schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:25:
Allereerst gefeliciteerd!

Bij lijmpvc is het zeker belangrijker om goed te egaliseren, maar vergis je niet. Click pvc is ook vrij dun (althans, dat van ons, Moduleo) en dat geldt ook voor de ondervloer. Dat is qua opvangen van oneffenheden absoluut niet te vergelijken met een laminaatvloer.

Hoe oud is je appartement? In onze vorige woning, een appartement uit 2011, was de dekvloer dusdanig vlak dat ik het daar wel aan had gedurfd om er direct click pvc op te leggen (met ondervloer natuurlijk). Ben benieuwd naar de foto’s, dan zullen we er wat meer over kunnen zeggen.
Dankjewel! Het appartementencomplex is gisteren opgeleverd en volledig nieuw. Dus ik denk daarom ook dat het egaal genoeg is. Helaas mis ik de ervaring om dat goed te beoordelen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:22

Osxy

Holy crap on a cracker

dogtagz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Dankjewel! Het appartementencomplex is gisteren opgeleverd en volledig nieuw. Dus ik denk daarom ook dat het egaal genoeg is. Helaas mis ik de ervaring om dat goed te beoordelen.
Nieuw betekend niet persee vlak, onze nieuwbouw woning had (welliswaar voor verlijmde PVC) een egaline laag nodig.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Wij hebben klikpvc in onze nieuwbouwwoning, niet geëgaliseerd maar wel even de hobbels opgeschuurd en de uitstekende deeltjes weggekapt met een plamuurmes.
Ligt er na een jaar nog prima in.

Zorg wel dat alles eerst goed droog is en je het opstookprotocol hebt uitgevoerd voordat je gaat leggen. Kan zomaar 1 tot 1,5 week duren voor je kan gaan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Wellicht helpt het. Ik heb goede ervaring met Heat-Foil als ondervloer. Ik weet zo even niet zeker of deze aan de geluidsreductie voldoet. Werkt bij ons i.c.m. Vvw en laminaat uitstekend.

https://benem.nl/unifloor-heat-foil.html

€3,93/m2

Zelfs nog een foto kunnen vinden toen ik dit 2 jaar geleden gebruikte. De enige foto helaas..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsoi9mh6fV19kCDLLHPZjr2UOXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sS7r4OMoYgfTtGTkMLeGBbC0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door colvano op 05-06-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
dogtagz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Ik denk het ook wel eigenlijk. Maar wat foto’s zijn wel nodig om het te kunnen beoordelen. Mijn appartement was ook nieuw toen ik erin kwam. Wel zoals @Hsb-3 zegt even alles nalopen en waar nodig eea wegsteken met een steekmes (plamuurmes kan ook maar is minder stijf)s. Als het te erg is, zul je helaas aan de egaline moeten.

@Osxy Klopt, maar voor clickpvc vaak wel vlak genoeg. Bij lijm pvc moet het echt helemaal vlak zijn, daar zie je echt alle oneffenheden doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:39
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Precies.

Ik moet zelf ook een vloer gaan egaliseren, als je vlug kijkt en op foto lijkt het aardig recht. Dan maar even gaan meten, niveauverschillen van 3 tot ruim 6 mm.

@dogtagz wil je zelf gaan egaliseren? Ik ga er even van uit van wel en volgende ook voor jou interessant is. Wil je topic niet kapen.

Ik wil AKKIT egalisatiemortel gebruiken , https://www.hornbach.nl/s...5-kg/8585842/artikel.html d
Is dat goed spul? Wat goedkoper dan Knauf en krijgt ook goede reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
Deleon78 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:02:
Op foto's kan je toch nooit zien of het vlak is?
Excuses voor niet mijn eigen belofte nakomen :+ . Hele weekend van 09:00 tot 21:00 geverfd en geklust. (helaas niet op de foto's te zien, haha)
Zoals je zegt. Het is niet goed zichtbaar op de foto.

Ik heb de vloer bekeken en ik ben eigenlijk wel overtuigd dat het moet gaan lukken zonder egaliseren.
Zie de eerste twee foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgejGSHt8kf1w9W79QG_4wpunHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoLeCuiahbwklu3CkVLK5qir.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3H4oAHlcnqb4qDZN7mrszmORZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ma1KYso1KkdqPmcFslLWHWC.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de rest zijn er kleine oneffenheden (wit, lijkt op opgedroogd verf of iets) die makkelijk weg geschuurd kunnen worden (bobbeltjes stucwerk denk ik?).
sloth schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:25:
Precies.

Ik moet zelf ook een vloer gaan egaliseren, als je vlug kijkt en op foto lijkt het aardig recht. Dan maar even gaan meten, niveauverschillen van 3 tot ruim 6 mm.
Ik ben benieuwd hoe jij dit accuraat hebt gemeten? Ik lees online over dat ze knikkers gebruiken en zien of ze wegrollen.. Nou nou, wat een professionele tip zeg 8)7

Ik ga dit weekend de vloer leggen met een ondervloer. Wel moet ik nog een ondervloer uitzoeken. Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 13% gewijzigd door dogtagz op 08-06-2020 22:10 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Laatst online: 28-06 11:40
dogtagz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
Beste allen,

Allereerst kan ik mededelen dat mijn vriendin en ik een heel leuk appartement hebben gekregen om in te wonen. Super blij zijn wij hiermee.
Nu ben ik redelijk handig en kan ik zeggen dat mijn vriendenkring ook redelijk handig is. Wel heb ik wat advies nodig omtrent het leggen van PVC.

Wij willen graag een PVC vloer leggen op onze vloer. Het gaat om ongeveer 50 m2. Nu zitten wij op de eerste verdieping, de eis van een ondervloer bij PVC is dat het aan NEN-EN-ISO 717-2 norm moet voldoen voor geluidsdemping. Dit is opzich geen probleem, er zijn genoeg ondervloeren die hieraan voldoen. Vanwege de kosten willen wij alles zelf gaan doen.

De vloer is voorzien van vloerverwarming op water. De vloer is beton. Ons plan is om Click pvc te leggen van Flexxfloors (basic). De ondervloer die wij erbij gevonden hebben is Flexxfloors Silence 2,2 mm (van Karwei, kan eventueel linkjes geven als nodig).

De vraag:
Op internet zie ik verschillend advies wat betreft het egaliseren. Sommige websites en vloerleggers raden aan om de vloer te egaliseren en dit te laten uitbesteden, want ervaring is belangrijk hierin.
Ook zie ik instructievideo's waarin PVC gelegd kan worden door de gebruiker, en ik lees dat oneffenheden tot 2 mm niet heel erg zijn voor click PVC.

Mijn vraag is dus: Moet ik absoluut de vloer gaan egaliseren, of zou een ondervloer de oneffenheden kunnen opheffen en is dit voldoende om PVC te leggen?
Ik zoek dus advies bij het leggen van PVC op specifiek betonnen vloeren en/of ervaring van mensen met ondervloeren die ze gebruikt hebben (moet dus aan de geluidsdempende norm voldoen).

Alvast bedankt voor het meedenken en advies!
1 tip: koop nooit iets van flexxfloors. Wij hebben de luxe liggen en die kraste al voordat hij uit de doos is, is gewoon niet bruikbaar als vloer in woonkamer. En flexxfloors doet net of Het onze schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Simply_jeroen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:12:
[...]

1 tip: koop nooit iets van flexxfloors. Wij hebben de luxe liggen en die kraste al voordat hij uit de doos is, is gewoon niet bruikbaar als vloer in woonkamer. En flexxfloors doet net of Het onze schuld is.
Oh meen je... Nu begin ik toch wel echt te twijfelen. Ik zit nu met 22 pakken gereed om te leggen aankomend weekend.
Wat zijn wél goede merken pvc dan? Al dit geneuzel qua egaliseren / krassen trekt mij richting laminaat...

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij hebben Le Noir & Blanc klik pvc van de Karwei (beton look tegels) op zolder (45m2). In de aanbieding te krijgen voor €30 p m2.
Ligt nu een aantal maanden en prima tevreden over, leggen was ook goed te doen.
Er zit een soort ondervloer aan vast en hebben direct op de dekvloer gelegd.
Denk in een appartement wel beter om er een “echte” ondervloer onder te doen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
dogtagz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:06:

[...]
Ik ben benieuwd hoe jij dit accuraat hebt gemeten? Ik lees online over dat ze knikkers gebruiken en zien of ze wegrollen.. Nou nou, wat een professionele tip zeg 8)7

Ik ga dit weekend de vloer leggen met een ondervloer. Wel moet ik nog een ondervloer uitzoeken. Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Niet erg wetenschappelijk of accuraat, maar met een rei en een vouwmeter. De vouwmeter onder de rei aanhouden waar je gaten ziet. 1 vouw is ongeveer 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@dogtagz Of het nou marmoleum of pvc is, je gaat iedere oneffenheid en korrel zien en voelen onder die vloer. Ik ken geen professional die zichzelf zo durft te noemen en die niet egaliseert onder dit soort vloeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij worden er twee dingen door elkaar gehaald:
- Hoe recht de vloer is
- Hoe vlak/glad de vloer is

Voor pvc zal zien is het naar mijn weten vooral belangrijk dat de vloer vlak is. Dit omdat het materiaal erg dun is en je oneffenheden in het pvc zal zien. Daarom wordt vaak geëgaliseerd (zeker bij verlijmen noodzakelijk). Egaliseren heeft echter niet als doel om de vloer recht te maken. Een oneffenheid van 2mm is iets anders dan een afwijking van 2mm. Het eerste is erg, het tweede niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:32
Een vloer hoeft niet recht/waterpas te zijn voor pvc maar hij moet glad en egaal zijn. Kijk even goed wat voor vloer je hebt want een afgewerkte vloer met vloerverwarming is nooit uitgevoerd in beton, waarschijnlijk is het anhydriet en anders zandcement. Voor beide afwerkingen heb je een ander soort verwerking dan wel product nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:50
Click pvc kan wat hebben qua egalisatie icm ondervloer. Wil je lang een mooie vloer hebben, geen flexxfloors..!

Mooiste resultaat, egaline en pvc plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Laatst online: 30-06 09:16
chrisborst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:49:
ik breek even in op dit topic. Bij mij wordt een nieuwe cement dekvloer gestort. en mijn vloeren boer wil perse egaliseren ivm de hechting op een cementdekvloer. is dit correct?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
maartentmm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:27:
[...]

ik breek even in op dit topic. Bij mij wordt een nieuwe cement dekvloer gestort. en mijn vloeren boer wil perse egaliseren ivm de hechting op een cementdekvloer. is dit correct?
Welke vloer wil hij gaan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
chrisborst schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Welke vloer wil hij gaan plaatsen?
PVC visgraat Hebeta 197276 met bies en border

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
maartentmm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:29:
[...]

PVC visgraat Hebeta 197276 met bies en border
zoals hierboven al besproken, moet je je vloer egaliseren bij plak pvc. Zonder egaline heb je een slechte hechting en zal je elke bobbel voelen en zien.
Dus gewoon doen.
En anders voor klik-pvc gaan, maar dan heb je een goede ondervloer nodig. Qua kosten zal het niet veel elkaar ontlopen. Als kan je klik-pvc gemakkelijk zelf plaatsen en daarom vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
chrisborst schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:32:
[...]

zoals hierboven al besproken, moet je je vloer egaliseren bij plak pvc. Zonder egaline heb je een slechte hechting en zal je elke bobbel voelen en zien.
Dus gewoon doen.
En anders voor klik-pvc gaan, maar dan heb je een goede ondervloer nodig. Qua kosten zal het niet veel elkaar ontlopen. Als kan je klik-pvc gemakkelijk zelf plaatsen en daarom vaak goedkoper.
die nieuwe cement dekvloer wordt vloeibaar gestort en is 100% egaal.
Ik vraag wel of hij dan 1mm kan egaliseren dat moet goedkoper zijn dan dikker egaliseren.
Het gaat mij erom of die lijm echt niet hecht op een cementdekvloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
maartentmm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:35:
[...]

die nieuwe cement dekvloer wordt vloeibaar gestort en is 100% egaal.
Ik vraag wel of hij dan 1mm kan egaliseren dat moet goedkoper zijn dan dikker egaliseren.
Het gaat mij erom of die lijm echt niet hecht op een cementdekvloer
Waarom zou je wel naar mij luisteren en niet naar de professional die je betaald om je vloer te plaatsen?
Een dekvloer zal nooit zo egaal zijn als met egaline.
En heb je ooit wel een zandcement dekvloer gezien? Dat spul is echt niet geschikt om pvc op te plakken.
Dus als je het geld er niet aan wil uitgeven, kies dan een gewone laminaatvloer en leg het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
chrisborst schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Waarom zou je wel naar mij luisteren en niet naar de professional die je betaald om je vloer te plaatsen?
Een dekvloer zal nooit zo egaal zijn als met egaline.
En heb je ooit wel een zandcement dekvloer gezien? Dat spul is echt niet geschikt om pvc op te plakken.
Dus als je het geld er niet aan wil uitgeven, kies dan een gewone laminaatvloer en leg het zelf.
ik ben heel eigenwijs en zuinig. ik begrijp wat je bedoeld. Egaliseren is dan wel een must.
hij kan wel dunner egaliseren. nu wordt er gewoon 20,- per m2 berekend dat is bijna net zo duur als een nieuwe dekvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
maartentmm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:41:
[...]
ik ben heel eigenwijs en zuinig. ik begrijp wat je bedoeld. Egaliseren is dan wel een must.
hij kan wel dunner egaliseren. nu wordt er gewoon 20,- per m2 berekend dat is bijna net zo duur als een nieuwe dekvloer.
Alle vloerenboeren willen egaliseren bij plak pvc en dat is niet voor niets. Ze egaliseren ook niet meer dan nodig, vaak sowieso maar 1-3mm. Als jij per se minder egaline wil dan de vloerenboer adviseert zijn er twee opties: 1. hij geeft je geen enkele garantie of 2. hij wil de opdracht niet uitvoeren. Bij beide opties ben jij waarschijnlijk de (grote) verliezer. En over je prijs: egaliseren is altijd vrij prijzig. Overigens, 1mm of 2mm verschilt echt geen 50% in je m2 prijs.

Als je de vloerenboer niet vertrouwt, wat let je dan om elders een offerte op te vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 12-06-2020 17:20 ]

Pagina: 1