(uitbreidbare) Receiver en speakers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 09:38
Ik zoek een?
Receiver met speakers

Wat is je budget?
max 1000, liefst 600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, films kijken, muziek luisteren. Voorkeur gaat uit naar een receiver met twee speakers en die in de toekomst uitbreiden met een subwoover en mogelijk 2 speakers voor achter of dolby atmos opstelling. Dolby atmos is echter geen vereiste. Verder is een wens: wifi voor de receiver zodat we alles makkelijk kunnen koppelen aan de smartphone.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hiermee ben ik volgens mij al helemaal klaar wat betreft speakers (maar weet niet of dit goed is. https://doublepoint.nl/ja...1CwPR5eIEXexoCRMAQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:52
Dus eigenlijk zoek je een receiver en twee speakers voor 600 euro, met uitloop tot 1000 euro? Als dat zo is splits dan je budget in tweeën en kijk in pricewatch om te beginnen, voor receivers vind je dan bijvoorbeeld de Pricewatch:Denon AVR-X1600H als een goedkope optie. Zoek daarbij een paar goede boekenplank speakers via Pricewatch, en ga naar een winkel waar je naar een paar keuzes kan luisteren. Spaar verder voor center, sub, en rears. Of koop een set als de Jamo's met een receiver als de Denon, bedenk wel dat een hele snelle Google leert dat bijvoorbeeld What Hifi niet onverdeeld enthousiast is hierover - ik zou ze eerst even gaan beluisteren voor je tot aanschaf overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Wat zoek je nu precies? Eerst gaat het over een receiver en dat je er in eerste instantie twee speakers op aan wilt sluiten. En daarna link je naar een complete set 5.0 speakers. Er zit nogal een kwaliteitsverschil tussen een 2.0 set of 5.0 set voor die prijs. Als je kwaliteit van muziek belangrijk vindt, dan zou je beter kunnen investeren in een goed paar speakers en later uitbreiden voor surround. Of ga voor twee frontspeakers en een center, die wil je het liefst zoveel mogelijk op elkaar afgestemd hebben dus uit dezelfde serie. En Jamo zou trouwens niet mijn eerste (of tweede) keus zijn, zeker niet met een beperkt budget.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:56

Major_ton

Shoot!

De luidsprekers zou ik gewoon 2dehands kopen. Er staat zoveel moois voor weinig te koop omdat bijna iedereen een soundbar of Sonos wilt tegenwoordig.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
yodeluxe schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:27:
Wat zoek je nu precies? Eerst gaat het over een receiver en dat je er in eerste instantie twee speakers op aan wilt sluiten. En daarna link je naar een complete set 5.0 speakers. Er zit nogal een kwaliteitsverschil tussen een 2.0 set of 5.0 set voor die prijs. Als je kwaliteit van muziek belangrijk vindt, dan zou je beter kunnen investeren in een goed paar speakers en later uitbreiden voor surround. Of ga voor twee frontspeakers en een center, die wil je het liefst zoveel mogelijk op elkaar afgestemd hebben dus uit dezelfde serie. En Jamo zou trouwens niet mijn eerste (of tweede) keus zijn, zeker niet met een beperkt budget.
Ik zoek een receiver en sowieso twee speakers. Wat betreft de receiver wil ik de mogelijkheid om deze uit te breiden naar 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Speakers moet je horen, ieders geluidssmaak is anders. Dus ga luisteren.
Receivers in jouw klasse doen allemaal 5.1 of meer en kies je uit op uiterlijk en opties, want in de basis doen ze verder allemaal het zelfde en zijn ze van dezelfde kwaliteit.

Een TR was voldoende geweest, laat het midden maar aan ons over.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 09-06-2020 18:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
The Eagle schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Receivers in jouw klasse doen allemaal 5.1 of meer en kies je uit op uiterlijk en opties, want in de basis doen ze verder allemaal het zelfde en zijn ze van dezelfde kwaliteit.

Verder moet ik zeggen dat ik vind dat je erg weinig moeite zelf lijkt te doen. Das niet hoe het hier werkt.
Ik begrijp dat je dat zegt daar ik weinig opties in mijn openingspost heb staan maar geloof mij ik heb al zoveel bekeken en bedacht. Ga ik voor een soundbar of een setup met een AV receiver en speakers? Ik heb zo'n beetje alle soundbars wel geluisterd en onderzoek naar gedaan en kom tot de conclusie dat ik soundbars wat betreft muziek niet vind evenaren met degelijke speakers. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een AV receiver met een mooi speakersetje welke ik kan uitbreiden naar een zeg 5.1 set.

Die receiver gaat denk ik wel lukken met bovenstaande tips. Waarvoor dank! Alleen nu nog die speakers. En daar zijn er zo onwijs veel van. Begin ik me twee boekenplank speakers of twee zuil speakers als basis zodat ik die in de toekomst kan uitbreiden? Of ga ik voor dat JAMO S setje waar ik veel goede verhalen over lees?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@aaaido Lees ook dit lijstje nog even door alvorens je een receiver koopt: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

aaaido schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Ik begrijp dat je dat zegt daar ik weinig opties in mijn openingspost heb staan maar geloof mij ik heb al zoveel bekeken en bedacht. Ga ik voor een soundbar of een setup met een AV receiver en speakers? Ik heb zo'n beetje alle soundbars wel geluisterd en onderzoek naar gedaan en kom tot de conclusie dat ik soundbars wat betreft muziek niet vind evenaren met degelijke speakers. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een AV receiver met een mooi speakersetje welke ik kan uitbreiden naar een zeg 5.1 set.

Die receiver gaat denk ik wel lukken met bovenstaande tips. Waarvoor dank! Alleen nu nog die speakers. En daar zijn er zo onwijs veel van. Begin ik me twee boekenplank speakers of twee zuil speakers als basis zodat ik die in de toekomst kan uitbreiden? Of ga ik voor dat JAMO S setje waar ik veel goede verhalen over lees?
Wij kunnen niet ruiken wat je al gedaan en gezocht hebt, dus die vraag krijg je standaard juist daarom. De template is er niet voor niks ;)
Qua receivers: zie de link hierboven. Ik weet niet hoe vaak @Jorgen zichzelf al aangehaald heb maar ik zie die link bijna wekelijks voorbij komen. Snap dat ie niet iedere keer het verhaal opnieuw wil vertellen though :P

Nogmaals: speakers moet je horen. Zuilen gaan doorgaans van zichzelf iets lager, maar maakt niks uit voor de uitbreiding. Je kunt als rears ook prima zuilen hebben natuurlijk. Tenzij je nu al weet dat je ze op wilt hangen, dan wordt het anders, maar voor de rest heeft een bookshelve op een stand natuurlijk de zelfde footprint als een vloerstaander. Loop gewoon een hifizaak in en ga luisteren dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle ja klopt. Soms denk ik wel eens, vermoei ik niet iedereen met dat lijstje? Maar ik heb hem juist geschreven voor dit soort situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Jorgen kan dat stukje niet gewoon in de FAQ dan? Hoort ie wel thuis denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:20:
@Jorgen kan dat stukje niet gewoon in de FAQ dan? Hoort ie wel thuis denk ik :)
Dankjewel! Zou je denken hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

The Eagle schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Dat valt op zich wel mee als je fatsoenlijke metingen hebt om te beoordelen. Als je mensen blind laat luisteren blijkt dat vrijwel iedereen hetzelfde het beste vind klinken. Er zijn een aantal luidsprekers die je gewoon blind kan aanraden. Daartussen kan je nog voorkeuren hebben, maar dan heb je ondertussen de voorselectie al zo klein gemaakt op basis van budget, uiterlijk en prestaties dat je echt nog maar naar een fractie van de markt zit te kijken. Verder zijn er nog wat voorkeuren qua meer bass of meer hoog, maar dat hangt meestal samen met de leeftijd van de luisteraar (oudere luisteraars horen hogere tonen minder goed, heeft voor de rest weinig met muzieksmaak te maken).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-06-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
Anoniem: 159816 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:52:
[...]

Dat valt op zich wel mee als je fatsoenlijke metingen hebt om te beoordelen. Als je mensen blind laat luisteren blijkt dat vrijwel iedereen hetzelfde het beste vind klinken. Er zijn een aantal luidsprekers die je gewoon blind kan aanraden. Daartussen kan je nog voorkeuren hebben, maar dan heb je ondertussen de voorselectie al zo klein gemaakt op basis van budget, uiterlijk en prestaties dat je echt nog maar naar een fractie van de markt zit te kijken. Verder zijn er nog wat voorkeuren qua meer bass of meer hoog, maar dat hangt meestal samen met de leeftijd van de luisteraar (oudere luisteraars horen hogere tonen minder goed, heeft voor de rest weinig met muzieksmaak te maken).
Grotendeels eens, Het klopt dat je voor jezelf op basis van budget en uiterlijk al een mooie selectie kunt maken. Echter om vervolgens de keuze te maken welke je gaat nemen moet je ze simpelweg gaan horen. Zelf ben ik in een Hi-Fi winkel geweest, ik was er van overtuigd om met de Dali Zensor 1 naar huis te gaan, maar toch na het luisteren met de Q Acoustic 3020 naar huis gegaan..Zowel op basis van geluid als uiterlijk.

Het viel mij op hoe (bizar) veel verschil er toch in speakers zitten, althans hoe goed je het toch kunt horen. Het makkelijk switchen tussen diverse merken/types in een goede hifi winkel is echt ideaal, met name als je het blind doet waarbij je niet weet welke merk/type je eigenlijk hoort. Hierdoor ga je echt puur op basis van geluid een keuze maken en ben je niet bevooroordeeld omdat alle mensen zeggen dat merk X beter is dan Y etc.
Pagina: 1