Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Capaciteit voeding : 5v rail capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-06 10:41

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Wanneer ik de pricewatch bekijk op voedingen, kan ik via filters heel makkelijk aangeven wat de minimale stroomsterkte moet zijn op de 12v rail(s). Voor mij (en misschien anderen ook) is de 5v rail juist interessanter, omdat ik geregeld met vintage / retro systemen bezig ben.

Kan de capaciteit van de +5V rail worden toegevoegd aan de filterknoppen?
(en eventueel dan ook de +3.3v rail en de +5Vsb)

de reden hierachter:
De AGP bus en processor leunen bij pre-pentium 4 systemen vooral op de 5v rail, waar de 12v rail bijzaak is. Moderne voedingen zijn juist andersom: de 5v is bijzaak en 12v is belangrijker.
Een oud systeem vraagt soms makkelijk 20A op de 5v rail en dit is met moderne voedingen pas vanaf ca. 500W exemplaren. Maar dat is geen regel: soms kan een 700W voeding maar 15A leveren bij 5V, soms kan een voeding van 300W al 25A leveren op 5V.
De overhead op de 12v rail interesseert me verder niet, maar is juist het enige waarop nu te zoeken is.

Ook is wel eens een DC-DC converter aanwezig op voedingen om de 5v en 3.3v te verkrijgen. Kan interessant zijn, maar dat wordt wat meer uitzoekwerk vermoed ik.

Op 10 MHz blijven steken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07:58

Mooijekind

Manager Product Content
We gaan het onderzoeken of het mogelijk is om dit toe te voegen.
Een en ander is afhankelijk van de beschikbaarheid en volledigheid van deze data bij onze contentleverancier.
Ik kom er later nog op terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-06 10:41

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
helemaal super, ik ben benieuwd! :D

Op 10 MHz blijven steken...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True