Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 12:53
Hé mede-Tweakers,

De periode is weer aangebroken en mensen krijgen weer last van hooikoorts. Helaas ben ik één van deze mensen en als ik uit moet gaan van afgelopen week, dan lijkt dit één van mijn ergere jaren te worden, waarbij ik na het touren op zondag last kreeg van hooikoorts en de daarbij branderige ogen kreeg dat aan één stuk door ging tot en met woensdag middag.

Ik ben momenteel aan het kijken naar alternatieven die mij, in ieder geval binnenshuis, kunnen helpen om effecten van hooikoorts te beperken. Zo ben ik momenteel aan het kijken naar een luchtreiniger die voor mij een groot deel van de pollen uit de lucht kan filteren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel wordt je op de TV reclames al doodgegooid met een leuke Dyson Pure Cool. Lijkt het perfecte apparaat maar zit ook een leuk prijskaartje aan vast (549 euro). In principe prima, maar ben uiteraard ook aan het kijken naar alternatieven.

Een ander model dat ik zag was de Philips AC2887/10, deze kost 305 euro, waarbij de specificaties gerelateerd een filtering 2 keer beter lijkt dan die van Dyson (Dyson levert daarentegen ook een ventilator functie).

- Dyson Pure Cool: https://www.coolblue.nl/p...-cool-tower-wit-2018.html
- Philips AC2887/10: https://www.coolblue.nl/p...72/philips-ac2887-10.html

Eigenlijk is mijn vraag aan jullie, hebben jullie toevallig ook last van allergenen waarbij jullie een luchtreiniger gekocht hebben? Zo ja, wat is jullie advies qua apparatuur?

Groeten,
Lars

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Wij hebben nu deze en als we een paar uur alle ramen dichthouden heeft niemand meer last van hooikoorts. Dus wat mij betreft een aanrader! Ook fijn dat hij de lucht bevochtigd, in de zomer zorgt dat voor een beetje verkoeling en bloedneuzen komen daardoor ook vrijwel niet meer voor.

[ Voor 15% gewijzigd door TmcM op 05-06-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
Ik heb de Dyson Pure Cool.
Gekocht bij CB in alle hooikoorts paniek in 2018.

Ik heb er een prettige ervaring aan. Makkelijk in de onderhoud, zeer stil in de auto functie.
App erbij waarbij je hem op afstand aan kan zetten en een actieve registratie van alle vuilstoffen die hij binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 12:53
En hoe gaat het met je hooikoortsklachten momenteel @Haruhi ? Vele malen minder sinds de Dyson?
TmcM schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:
Wij hebben nu deze en als we een paar uur alle ramen dichthouden heeft niemand meer last van hooikoorts. Dus wat mij betreft een aanrader!
Ja, dat is dus eigenlijk het apparaat wat ik stuurde 2887/10, maar dan de variant met bevochtiger..
Ik vraag me dus af wat het grote verschil in performance verklaard. Het feit dat die van jullie 3x de hoeveelheid ruimte aan kan dan de Dyson.. vraag ik me af of dat iets betekent qua kwaliteit, of is het kwestie als PC / Apple waarbij je betaald voor het merk.

[ Voor 81% gewijzigd door Lt.Kraken op 05-06-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
Lt.Kraken schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:04:
En hoe gaat het met je hooikoortsklachten momenteel @Haruhi ? Vele malen minder sinds de Dyson?
Zodra ik thuis ben, nergens meer last van 8)
Echt een verschil met niks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit onderwerp wordt ook al uitgebreid besproken in Luchtreiniging, maar welk apparaat?. Gezien 2 topics over hetzelfde onderwerp wat overdreven is, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.