Hallo!
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor dagelijks gebruik. Ik wil er graag mee kunnen studeren (geneeskunde, dus relatief hoge kwaliteit afbeeldingen kunnen bekijken zonder snel vermoeide ogen te krijgen) en tekstverwerken. Daarnaast wil ik wetenschappelijk onderzoek doen, waarvoor ik meestal IBM SPSS gebruik, dus ook dit moet ie goed aankunnen. Ten slotte wil ik op gemiddelde kwaliteit enkele games kunnen spelen, zoals Ori and the will of the wisps.
Wat is je budget?
600-700 euro, iets meer mag als het nodig is voor bv een betere videokaart. Ik zag ergens op het forum dat er binnenkort nieuwe rayzen cpu's zouden komen, dus kan eventueel wachten als dat aan te raden is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, en mocht ik hem mee moeten nemen dan is dat vrijwel altijd in een weekendtas of stevige rugzak. Een paar kilo extra vind ik niet heel erg.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Hieronder een kort lijstje met mijn voorkeuren:
Geheugen: minimal 8GB
Minimaal 500GB opslag, liefst de helft SSD
Mat scherm
Een dedicated videokaart
CPU moet een duidelijke upgrade zijn van mijn huidige (Intel i7-4500U 1.80ghz -2.4 GHz)
15 inch scherm
Een SD kaart lezer is niet nodig, wel minimaal 2 USB poorten en een HDMI. Een CD drive hoeft ook niet.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Ik heb momenteel een HP, ik vind de kwaliteit wel goed van de behuizing.
Suggesties:
Acer Swift 3 SF314-58-59KV, echter geen dedicated videokaart.
Lenovo IdeaPad L340-17IRH, maar iets boven mijn budget.
Alvast dank!
Jelle
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor dagelijks gebruik. Ik wil er graag mee kunnen studeren (geneeskunde, dus relatief hoge kwaliteit afbeeldingen kunnen bekijken zonder snel vermoeide ogen te krijgen) en tekstverwerken. Daarnaast wil ik wetenschappelijk onderzoek doen, waarvoor ik meestal IBM SPSS gebruik, dus ook dit moet ie goed aankunnen. Ten slotte wil ik op gemiddelde kwaliteit enkele games kunnen spelen, zoals Ori and the will of the wisps.
Wat is je budget?
600-700 euro, iets meer mag als het nodig is voor bv een betere videokaart. Ik zag ergens op het forum dat er binnenkort nieuwe rayzen cpu's zouden komen, dus kan eventueel wachten als dat aan te raden is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, en mocht ik hem mee moeten nemen dan is dat vrijwel altijd in een weekendtas of stevige rugzak. Een paar kilo extra vind ik niet heel erg.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Hieronder een kort lijstje met mijn voorkeuren:
Geheugen: minimal 8GB
Minimaal 500GB opslag, liefst de helft SSD
Mat scherm
Een dedicated videokaart
CPU moet een duidelijke upgrade zijn van mijn huidige (Intel i7-4500U 1.80ghz -2.4 GHz)
15 inch scherm
Een SD kaart lezer is niet nodig, wel minimaal 2 USB poorten en een HDMI. Een CD drive hoeft ook niet.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Ik heb momenteel een HP, ik vind de kwaliteit wel goed van de behuizing.
Suggesties:
Acer Swift 3 SF314-58-59KV, echter geen dedicated videokaart.
Lenovo IdeaPad L340-17IRH, maar iets boven mijn budget.
Alvast dank!
Jelle