Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik ben mogelijk van plan om een 65 inch OLED te gaan kopen, die ik aan een muurbeugel wil monteren.

De muur die ik hiervoor wil gebruiken is echter geen solide stenen muur. Ik heb onlangs aan de andere kant van de muur een schilderij opgehangen en ik ging er met een boor als boter doorheen. Ik vermoed dat het gewoon een gipswand is.

Nu twijfel ik een beetje of het wel zo'n goed idee is om een grote t.v. te monteren op deze muur.

Is er een manier om er achter te komen of de muur het aan zou kunnen |:( ?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-06 17:12

Ragger

slopen. alles kapot maken.

En het plafond?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:25
Hoeveel cm hangt de tv van de muur af straks ? (hefboom) Als het ertegenaan "geplakt" wordt, zou het moeten goed gaan. Anders is het belangrijkste dat de schroeven in de muur blijven zitten. De kans dat heel de muur in elkaar zakt is niet zo groot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:30

technorabilia

(fka kraades)

De mijne (55") hangt ook aan een gipswand. Als deze vlak tegen de muur hangt is dit niet zo'n probleem. Kies wel het juiste bevestigingsmateriaal!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
Het plafond is ook gips met een houten constructie erboven.
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:51:
Hoeveel cm hangt de tv van de muur af straks ? (hefboom) Als het ertegenaan "geplakt" wordt, zou het moeten goed gaan. Anders is het belangrijkste dat de schroeven in de muur blijven zitten. De kans dat heel de muur in elkaar zakt is niet zo groot.
Ik zou hem strak tegen de muur hangen, en niet een beugel gebruiken die kan kantelen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 14:44
Je bedoelt dat de muur alleen een gipsplaat is? Of zijn het van die witte Ytong blokken?

In principe moet hij het prima kunnen houden, neem iig een beugel met 4 schroefgaten die niet te dicht bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
Hebben jullie een suggestie voor een goede muurbeugel? Het zou om de lg C9 65 inch gaan.

En ja volgensmij is de muur gewoon een gipsplaat.

[Voor 23% gewijzigd door Rixos op 05-06-2020 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Dan is het heel simpel: als je de bouten sterk genoeg bevestigd worden dan houdt hij die 34 kg wel.
Truc: laat je kind aan de bout hangen, als hij het spartelende kind houdt dan hodut hij de tv ook wel : )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:15
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:00:
Dan is het heel simpel: als je de bouten sterk genoeg bevestigd worden dan houdt hij die 34 kg wel.
Truc: laat je kind aan de bout hangen, als hij het spartelende kind houdt dan hodut hij de tv ook wel : )
Zo niet, dan sta je te kijken met een gat in de muur. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:00:
Hehe ik heb geen kind maar misschien kan ik er even 1 van de buren lenen ;)

34 kilo is overigens het gewicht met de standaard eronder. Zonder standaard is de tv 25 kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Ideale moment om een iets stevigere muur neer te zetten :)
muur kost 30 euro, nieuwe tv kost 3000.
Dan is de vraag hoeveel het kind waard is :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:55
Rixos schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:59:

En ja volgensmij is de muur gewoon een gipsplaat.
Gipsplaat gebruik je holle wand pluggen die trekken zich IN de wand tegen de achterwand.
Gaat echt wel houden.

[Voor 41% gewijzigd door Bad Brains op 05-06-2020 10:10]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 14:44
Ik heb deze voor een 65" OLED. In de bovenste rij heb ik 4 ipv 2 bouten gedaan voor de zekerheid. En dan met 10mm pluggen.

https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611

[Voor 44% gewijzigd door Bigfoot op 05-06-2020 10:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:38

Wootism

aaibaar

Heb hier mijn 56” opgehangen aan een gipsplaat muur middels hollewandpluggen.

4 flinke bouten erin en alles hangt perfect.
Ik heb er wel een zwenkarm aan zitten waardoor het qua hefboom nog wel zwaarder is dan jouw 65”.
Dus is gewoon mogelijk met de juiste pluggen.

Wel even checken of het nu een muur is van massieve gipsblokken of een muur van een gipsplaat waar het achter hol is. Dat maakt wel het verschil in de keuze in pluggen.

[Voor 6% gewijzigd door Wootism op 05-06-2020 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rixos
Volgen mij is er geen sprake van een holle ruimte, ik heb namelijk aan de andere kant ook een reguliere plug gebruikt om een schilderij op te hangen, en ik kon toch redelijk ver er in boren zonder dat ik een holle ruimte tegen kwam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:55
Als je op de wand klopt kun je horen of deze van gips is of niet, er zou ook elke 60cm? een regel moeten zitten die anders klinkt.
Wil je het zeker weten schrap dan schuin met een stanley mesje de top laag er af.
Als je papier tegenkomt is het plaat. Het verschil tussen misschien bouwbehang en papier dat over gipsplaten zit is makkelijk te maken.

Als je ytong hebt, kun je altijd voor alle zekerheid wat montagekit in je gat spuiten en dan de plug erin.
Moet je wel ff wachten met ophangen, de schroeven kunnen er wel in.
Dat komt nooit meer los iig.

[Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 05-06-2020 11:01]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rixos schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:53:
Volgen mij is er geen sprake van een holle ruimte, ik heb namelijk aan de andere kant ook een reguliere plug gebruikt om een schilderij op te hangen, en ik kon toch redelijk ver er in boren zonder dat ik een holle ruimte tegen kwam.
In dat geval zijn het natuurlijk geen gipsplaten. Die zijn maar een centimeter dik.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Ja, of hij zat met puur toeval in de houten balk, maar dan krijg je ineens heel veel hout uit je gat ;) (ehh... gat in de muur).

Als het massief is zou ik me niet zoveel zorgen maken, vooral rekening houdend met hoe ver je de tv van de muur hangt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True