Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik weet niet of dit de beste locatie voor dit topic is, maar als dit niet zo is dan moet een moderator dit topic maar even verplaatsen.

Sinds halverwege maart werk ik full time thuis en zoals het er nu naar uit ziet zal dit minimaal tot september duren. Op dit moment heb ik veel meetings (minimaal 50% van mijn tijd zit ik in meetings) en het is dus niet ongewoon dat ik 3 meetings van een uur achter elkaar heb. Tot op heden heb ik een headset (bedraad) gehad waar ik heel tevreden over ben, maar met deze lange meetings vind ik het fijn om tussendoor even op te kunnen staan om wat te drinken te halen of naar de toilet te kunnen. Nu moest ik hiervoor de meeting verlaten of wachten. Daarom heb ik sinds gisteren de Sony WH-1000X M3 aangeschaft op basis van de goede reviews. Echter het bereik wat ik met deze headset heb is niet afdoende om naar beneden te gaan en drinken te halen. Daarom wil ik graag het bereik vergroten. Het lijkt me dat ik hiervoor of het signaal moet verbeteren of de ontvangst. Aangezien ik dus een "goede" headset heb lijkt me dat ik de meeste kans maak door het signaal van de laptop te versterken. Dus wat zijn hier goede opties voor? Of is deze headset qua range niet heel super en kan ik deze beter inruilen voor een andere headset? Een derde optie is natuurlijk dat mijn wensen niet realistisch zijn qua bluetooth bereik (range van zolder naar benedenverdieping)? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Dat is inderdaad wel vrij ver en tenzij je papieren muren hebt, denk ik niet dat je dat gaat redden. Wat je kan proberen is een goede Bluetooth stick kopen, maar ik denk niet dat je het dan gaat redden.

https://www.amazon.com/Bl...r-Headphone/dp/B07D1JJBJR

Zoiets zou je kunnen proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Bluetooth is niet gemaakt voor dat soort afstanden.

Koptelefoons zitten meestal in Class 3 wat een officieel bereik heeft van een meter, met wat mazzel in Class 2 met een bereik van 10 meter line-of-sight (zodra er een muur tussen komt reken maar op een kwart daarvan, een plafond is nog erger)

Wat je ook doet, je gaat het niet voor elkaar krijgen dat dit fatsoenlijk gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Bovendien, zowel de usb als de headset moet zowel ontvangen als zenden (jij luistert en jij praat).
Wat je zou kunnen doen is een tablet, en daar de app op zetten voor wat jullie gebruiken (bijvoorbeeld teams ?)
Dan kan je wel een bluetooth koptelefoon opdoen, en gewoon de tablet meenemen.
Het zou ook op je mobiel kunnen, maar dan wordt het scherm wel erg klein, als er eens iets getoond wordt.