Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alihanonal
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 13-06-2020
Ik weet niet of het aan de laptop ligt maar het voelt alsof het niet volle fps geeft tijdens het gamen. Kunnen jullie mij helpen hierbij of tips geven aan mij.
...
Laptop is niet overgeclocked
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 1050 Ti
Processor: i5-8300H 2,30 GHz
8 GB RAM geheugen (misschien dat ik dit kan upgraden tips?)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Kan het zijn dat de cpu te warm wordt en zich daarom underclocked? Je zou eens de temperaturen kunnen bekijken tijdens het spelen van een spelletje (mbv bijvoorbeeld afterburner).

Ps ja je kan je ram upgraden de laptop kan tot 32 GB aan.
Vraag is of dat dat nuttig is,
Zit cpu , gpu, of ram op 100%

[Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 05-06-2020 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Welke games speel je?
Download bv een MSI Afterburner en kijk hoe hoog het CPU/GPU en geheugen gebruik is ingame

[Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 05-06-2020 17:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-06 19:02
Welke FPS zou je verwachten?
Bij welke instellingen is dat?
Waarom heb je die specifieke verwachting?
Welke FPS krijg je daadwerkelijk?
Hoe meet je dat?
Gaat het om gemiddeld, 0,1% low, max?

Zoals hierboven ook al: Wat is de temperatuur van CPU en GPU na een tijdje gamen?
Maakt het verschil als je een fanprofile instelt dat sneller een hogere fanspeed instelt? (als dat kan)

[Voor 7% gewijzigd door daan! op 05-06-2020 22:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Het ligt eraan wat je verwacht.

Hiermee ga je niet op maximale settings 60fps of meer halen in de zwaardere titels.

Een 4c/8t CPU is niet heel geweldig meer en een 1050Ti was een paar jaar terug heel redelijk voor een midrange kaartje, maar het is geen gaming wonder.

Een beetje fortnite, csgo of valorant gaat wel lukken, maar geen BFV of CoD Warzone op Ultra.

I reject your reality and substitute my own

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True