Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:24
Ik probeer uit te zoeken of de stream van de Arlo baby camera lokaal te bekijken is.

Normaliter wordt de Arlo app gebruikt om het beeld van de 2 Arlo baby camera’s weer te geven op telefoon of tablet. Vorig jaar heeft deze service van Arlo er een aantal dagen achtereen uitgelegden na een app-update, minder handig bij een device die als babyfoon gebruikt wordt. Momenteel ligt het glasvezelnet er hier uit en daardoor werd ik weer even met m’n neus op de feiten gedrukt: ook dan werkt de app niet en is de babyfoon onbruikbaar.

Het thuisnetwerk waar de camera’s aan hangen werkt wel en ik vroeg me dus af of ik het beeld van de camera’s lokaal kan benaderen. Enerzijds als backup indien de Arlo service er nog een keer uit ligt of als het internet thuis niet functioneert. Anderzijds prettig om niet afhankelijk van de Arlo services te zijn als deze in de toekomst wellicht een keer beëindigd worden.

Ik heb op Tweakers, het Arlo KB + forum en via Google gezocht. Kan me namelijk niet voorstellen dat ik de 1e ben die deze vraag stelt. Helaas kom ik geen bruikbare resultaten tegen (of ik gebruik de verkeerde zoektermen natuurlijk).

Verder het ip-adres van de camera’s lokaal benaderd via de webbrowser om te zien of er een webinterface naar voren kwam. Helaas kreeg ik enkel de melding dat de pagina niet weergegeven kon worden.

Hier houdt het met mijn ‘kennis’ helaas op, vandaar dit topic waarmee ik samen met jullie wil nagaan of de stream lokaal te bekijken is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-06 21:27
Heb net de arlo ultra gekocht. Maar heb nog geen optie voor lokaal streamen gevonden. Erg ingewikkeld allemaal dat instellen was er avondje mee bezig. Veel mogelijkheden dus misschien kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Van wat ik zo snel op internet lees is de Arlo een security device en is de stream encrypted en dus niet zomaar uitleesbaar. De vraag voor de stream url is vaker gesteld, en negatief beantwoord. Anders zou je een reguliere webcam moeten kopen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze babyfoon lijkt niet zomaar een eenvoudige rtsp stream te hebben zoals veel ip cameras. Er lijken wel efforts te zijn om te integreren met de api: https://github.com/jeffreydwalter/arlo/blob/master/README.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @Admiral Freebee zegt is het eerste concrete wat ik lees om de Arlo Baby buiten het Netgear gebeuren te gebruiken.

Ik was één van de beta testers van de Arlo Baby en daar werd een beta app + firmware voor gebruikt die niet te gebruiken was met de normale app uit de App/Playstore. Dit zou aan het einde omgezet worden maar bij mij ging dat mis waardoor ik dus met een mooie niet werkende Arlo Baby zat. Heel wat maanden bezig geweest om hem nog ergens voor aan de praat te krijgen maar uiteindelijk niets geworden en weggegeven aan een medetweaker.

Dus ik zou weinig hoop hebben dat je hem buiten het Arlo ecosysteem kunt gebruiken :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:24
Dank voor jullie reacties. Vooralsnog lijkt het er helaas op dat het niet mogelijk is om de stream lokaal te benaderen. Mogelijk dat er op Github ontwikkelingen zijn, ik hou ze in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor die reden heb ik gewoon een goede babyfoon en daarnaast een eenvoudige ip camera met rtsp stream. Toegang tot het internet blokkeer ik op mijn router zodat er zeker geen gekke dingen gebeuren.

Werkt prima voor mij. Beeld heb ik maar af en toe nodig en bekijk ik via mijn telefoon. Grootste nadeel is dat je op verplaatsing enkel de babyfoon meeneemt en dan dus enkel audio hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 19:24
Admiral Freebee schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:55:
Voor die reden heb ik gewoon een goede babyfoon en daarnaast een eenvoudige ip camera met rtsp stream. Toegang tot het internet blokkeer ik op mijn router zodat er zeker geen gekke dingen gebeuren.

Werkt prima voor mij. Beeld heb ik maar af en toe nodig en bekijk ik via mijn telefoon. Grootste nadeel is dat je op verplaatsing enkel de babyfoon meeneemt en dan dus enkel audio hebt.
Heb je voorbeelden van eenvoudige ip camera's met rtsp stream?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1