Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Router kapot, hulp gevraagd voor nieuwe!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
Vandaag heeft na een jaar of 6? mijn router (Asus AC-68U de geest gegeven.
Het internet klapte eruit en niet meer aan de praat te krijgen.
Ethernet LED 1 blijft knipperen terwijl er geen kabel meer in zit.
WRT-Merlin erop proberen te zetten (wat overigens wel lukte) maar gaf geen verbetering.

Ik zoek hierom een?
Een nieuwe router, wifi is geen vereiste aangezien wij thuis een Ubiquiti UniFi AP AC PRO hebben hangen.

Wat is je budget?
Het liefst redelijk goedkoop maar kwalitatief wel goed! Altijd met 'plezier" en gemak de ASUS 68U gebruikt maar zou dan graag een nieuwer model willen alleen kom je dan al snel boven de 100€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De router moet minimaal 4 1000Mbit ethernet aansluitingen hebben, een DNS kunnen configureren i.v.m. een ras-pi met hierop pi-hole zodat dit niet op elk nieuw apparaat los ingesteld moet worden (daarom is de ziggo connectbox blijven gebruiken geen optie omdat je daar geen DNS op kan instellen). DHCP statisch kunnen instellen. Wifi mogelijkheden geen vereiste (i.v.m. AP's).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Standaard netwerk met 1 Ubiquity AP (in de toekomst 2), een NAS, een Pi-hole en ziggo next box

Wat ik heb ik zelf gevonden
De Ubiquity Edgerouter X hiermee kan ik het AP dat in de meterkast hangt ook direct van stroom voorzien waardoor het weer een stekker scheelt en past het allemaal mooi bij elkaar. Ook zit er geen wifi op en is het niet een heel groot kastje.

Benieuwd naar jullie voorstellen _/-\o_ alvast bedankt! O+

Alle reacties

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Met een beetje zoeken kun je 2ehands makkelijk een AC-87U op de kop tikken voor 60-80 euro.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Cowamundo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:40:
Wat ik heb ik zelf gevonden
De Ubiquity Edgerouter X hiermee kan ik het AP dat in de meterkast hangt ook direct van stroom voorzien waardoor het weer een stekker scheelt en past het allemaal mooi bij elkaar. Ook zit er geen wifi op en is het niet een heel groot kastje.
Dat is een goede router met veel mogelijkheden, maar hij kan jouw AP niet van stroom voorzien (passive 24V). Daarnaast is het instellen niet heel eenvoudig.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True