Simpel traineert nummerportering

Pagina: 1
Acties:
  • 1.138 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvdiggelen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06 08:00
Nadat ik dagenlang problemen had met bereikbaarheid (bellen en gebeld worden) èn tijdens gesprekken de verbinding er telkens uitvloog, heb ik de 'klantenservice' gebeld. Ze vertelden me dat er een storing was op hun netwerk.

Ok, dat verklaart een hoop, dacht ik....

De volgende dag eens gekeken op hun website èn allestoringen.nl: geen enkele storing te zien in de voorgaande dagen!

Nogmaals de 'klantenservice' gebeld waarom ze me zo hadden afgepoeierd. Kreeg geen fatsoenlijk antwoord. Sterker nog, tijdens het gesprek viel wéér de verbinding weg....

De maat was vol. Nieuw abonnement bij mijn vorige provider afgesloten, dag later sim-kaart binnen, mijn eigen nummer bij Simpel doorgeschakeld naar het tijdelijke nummer van de nieuwe provider, en sindsdien geen enkel probleem meer!
Vervolgens Simpel gebeld dat ik per direct het abonnement bij hen opzeg.

Maarrrr....

Omdat mijn contract pas halverwege de contracttermijn was mocht ik niet opzeggen. Niks mee te maken, zei ik. Jullie leveren immers geen dienst aan mij. Èn hebben me voorgelogen.
Ze wilden namelijk eerst onderzoek doen naar het probleem. Nee, zei ik, die kans hebben jullie jezelf ontnomen door te liegen over een storing.
Èn ik kan het me niet veroorloven om tijdens deze corona-crisis klanten kwijt te raken door wegvallen van de verbinding of helemaal niet bereikbaar te zijn!

Een impasse volgde, ik storneerde alle incasso's die ik nog kon storneren. Alleen maar om ze tot actie te dwingen!

Drie dagen geleden hebben ze mijn nummer zelfs geblokkeerd. Vele telefoontjes met de 'klantenservice' en zelfs contact via Whatsapp resulteerde in beloftes om mij te helpen. Nog steeds niets gehoord!

Morgen maar eens mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om via een kort geding mijn nummer vrij te geven voor portering....

wat een spijt heb ik ooit daar een abonnement af te sluiten!

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 05-06-2020 13:30 . Reden: Capslock probleem opgelost ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:07

Oekol

waka waka hey hey

Je vind het gek dat je nummer geblokkeerd is als je je rekeningen niet betaald? Je bent er nu in ieder geval achter dat je daar alleen je zelf mee hebt. Overigens heb ik ook wel eens (paar X per week, verschrikkelijk irritsnt ja) dat mijn gesprekken ineens verbroken worden, met Vodafone. Dus dat is een totaal ander netwerk dus hoeft niet per se aan simpel te liggen dunkt me.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Wauw!

- Een ondernemer die een abonnement afsluit bij Simpel - voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten - en dan vervolgens klaagt dat hij het zich niet kan permitteren wanneer er een storing is ?

- Het gek vinden dat je aan de overeenkomst wordt gehouden en wordt afgesloten bij uitblijven van betaling?

- Stampvoeten over voorgelogen zijn omtrent een storing, maar wel uitgaan van een storingspagina (die bij nagenoeg alle providers niet voor kleinschalige storingen wordt gebruikt) en allestoringen (die afhankelijk is van meldingen van andere mensen).

- Betalingen staken en terugdraaien en denken dat ze dan wel even doen wat je wilt.

Ben je echt zelfstandige ondernemer? Behandel je klanten eens zoals je Simpel behandeld, dan kun je zelfs met het beste en duurste telefoon abonnement en netwerk het wel vergeten klanten te behouden. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Even een stukje uitleg omtrent consument en recht - Jip en Janneke taal;
Voor ieder product of dienst ben je een geldbedrag verschuldigd. Als een dienst niet naar behoren functioneert stel je het bedrijf in de gelegenheid deze op te lossen. Doen ze dit niet, stuur je een e-mail of brief (deze laatste het liefst aangetekend) waarin je het bedrijf officieel in gebreke stelt. In deze correspondentie stel je ze in de gelegenheid het probleem binnen een acceptabele periode op te lossen. Acceptabel is wettelijk gezien ook wel binnen 14-21 dagen na ontvangst van de correspondentie. Als ze de storing niet binnen deze periode oplossen stel je dat de dienst niet bruikbaar is voor jou en je hierom de overeenkomst ontbind.

Let wel; Bij dekkingsproblemen geldt bovenstaande niet. Dit had je n.l. binnen 10-14 dagen kunnen constateren, tenzij er werkzaamheden hebben plaatsgevonden die in jou nadeel zijn. In dit geval is het aan jou om te bewijzen dat dit het geval is en je voorheen dus geen problemen had.

Je rechtsbijstandverzekering hoef je niet in te schakelen, jij wilt je telefoonnummer vrij gegeven hebben? Heel eenvoudig! Bel Simpel en geef aan dat je, je abonnement wilt afkopen. Je betaalt dan alle openstaande bedragen inclusief alle resterende maanden. Wil je niet betalen? Helaas! Dan moet je eerdere stappen doorlopen.

Niets wijst erop dat jij Simpel in gebreke hebt gesteld en voldoende gelegenheid hebt geboden om het probleem op te lossen. In tegendeel zelfs, stampvoeten is geen storingsmelding. Iemand uitmaken voor leugenaar evenmin. Door voor eigen rechter te spelen en denken dat je door middel van storneren wel van ze af komt heb je alleen jezelf verder in de nesten gewerkt. Zelfs bij een rechter zul je bot vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:27
Anoniem: 52706 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Wauw!

- Een ondernemer die een abonnement afsluit bij Simpel - voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten - en dan vervolgens klaagt dat hij het zich niet kan permitteren wanneer er een storing is ?

- Het gek vinden dat je aan de overeenkomst wordt gehouden en wordt afgesloten bij uitblijven van betaling?

- Stampvoeten over voorgelogen zijn omtrent een storing, maar wel uitgaan van een storingspagina (die bij nagenoeg alle providers niet voor kleinschalige storingen wordt gebruikt) en allestoringen (die afhankelijk is van meldingen van andere mensen).

- Betalingen staken en terugdraaien en denken dat ze dan wel even doen wat je wilt.

Ben je echt zelfstandige ondernemer? Behandel je klanten eens zoals je Simpel behandeld, dan kun je zelfs met het beste en duurste telefoon abonnement en netwerk het wel vergeten klanten te behouden. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Even een stukje uitleg omtrent consument en recht - Jip en Janneke taal;
Voor ieder product of dienst ben je een geldbedrag verschuldigd. Als een dienst niet naar behoren functioneert stel je het bedrijf in de gelegenheid deze op te lossen. Doen ze dit niet, stuur je een e-mail of brief (deze laatste het liefst aangetekend) waarin je het bedrijf officieel in gebreke stelt. In deze correspondentie stel je ze in de gelegenheid het probleem binnen een acceptabele periode op te lossen. Acceptabel is wettelijk gezien ook wel binnen 14-21 dagen na ontvangst van de correspondentie. Als ze de storing niet binnen deze periode oplossen stel je dat de dienst niet bruikbaar is voor jou en je hierom de overeenkomst ontbind.

Let wel; Bij dekkingsproblemen geldt bovenstaande niet. Dit had je n.l. binnen 10-14 dagen kunnen constateren, tenzij er werkzaamheden hebben plaatsgevonden die in jou nadeel zijn. In dit geval is het aan jou om te bewijzen dat dit het geval is en je voorheen dus geen problemen had.

Je rechtsbijstandverzekering hoef je niet in te schakelen, jij wilt je telefoonnummer vrij gegeven hebben? Heel eenvoudig! Bel Simpel en geef aan dat je, je abonnement wilt afkopen. Je betaalt dan alle openstaande bedragen inclusief alle resterende maanden. Wil je niet betalen? Helaas! Dan moet je eerdere stappen doorlopen.

Niets wijst erop dat jij Simpel in gebreke hebt gesteld en voldoende gelegenheid hebt geboden om het probleem op te lossen. In tegendeel zelfs, stampvoeten is geen storingsmelding. Iemand uitmaken voor leugenaar evenmin. Door voor eigen rechter te spelen en denken dat je door middel van storneren wel van ze af komt heb je alleen jezelf verder in de nesten gewerkt. Zelfs bij een rechter zul je bot vangen.
Je kon het niet duidelijker uitleggen d:)b

Als je een bedrijf hebt snap ik echt niet dat je hier zoveel mogelijk op wil besparen als je zo afhankelijk bent van een goede verbinding.
Dan neem je toch altijd zakelijk? Genoeg zakelijke abonnementen. @Bvdiggelen Zelfs simpel biedt zakelijke abonnementen aan... https://www.simpel.nl/zakelijk
Hiermee had je een eigen persoon toegewezen kunnen krijgen en de service was "stuk" beter geweest. Qua prijs was het nihil geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Je kon het niet duidelijker uitleggen d:)b
Als iemand fout op fout maakt en zich als kleuter gedraagt en uitspreekt kun je het natuurlijk op een zelfde duidelijke manier uitgelegd krijgen.
dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:01:
Als je een bedrijf hebt snap ik echt niet dat je hier zoveel mogelijk op wil besparen als je zo afhankelijk bent van een goede verbinding.
Inderdaad
dutchnltweaker schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:01:Dan neem je toch altijd zakelijk? Genoeg zakelijke abonnementen. @Bvdiggelen Zelfs simpel biedt zakelijke abonnementen aan... https://www.simpel.nl/zakelijk
Hiermee had je een eigen persoon toegewezen kunnen krijgen en de service was "stuk" beter geweest. Qua prijs was het nihil geweest.
Het nadeel bij Simpel maar ook veel andere "goedkopere" virtuele providers is echter wel dat ze je alsnog niet altijd goed kunnen helpen bij een storing of dekkingsproblemen. Als zakelijke contractant heb je dan wel je eigen account manager, maar die stuurt een ticket uit naar een interne afdeling die het vervolgens weer moet doorsturen naar de account manager van de fysieke provider waarmee ze zaken doen. En die account manager moet het vervolgens weer doorsturen naar de netwerk afdeling.

Ik denk dat in geval van de TS Telpa Mobile beter zou zijn geweest. Een zakelijke provider die haar diensten biedt via de drie fysieke providers in Nederland waardoor je dus altijd een goede dekking zou moeten hebben. Als je bedrijf zo afhankelijk is van bereikbaarheid ............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat is precies de bedoeling van dit topic?

Hij lijkt er sterk op 1 lange klacht en ik zie geen discussiepunt of vraag die je stelt. Dus wat is je doel?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:32
offtopic:
@janvanduschoten vermoedelijk probeert TS dmv dit topic Simpel te "dwingen" tot meewerken. Het online equivalent van het stampvoetend "Mama! Ik Moet nu een IJSJE!"-kind. (ofwel wraakreview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 22:31

Gertjuhjan

Software Engineer

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 21:23
Account gisteren aangemaakt, ook gisteren bij Kassa en Klachtenkompas z'n verhaal gepost.
Lijkt me een stukje social media shaming, OP is enkel uit op aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 21:54

Kek

3flix

sorry hoor, maar een consumenten abo afsluiten voor je ondernemen. en dan verwachten dat je als ondernemen geholpen wordt is al helemaal simpel..

en als je dan ook nog alle betalingen terugvordert.. wat verwacht je zelf dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bvdiggelen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:39:
Nadat ik dagenlang problemen had met bereikbaarheid (bellen en gebeld worden) èn tijdens gesprekken de verbinding er telkens uitvloog, heb ik de 'klantenservice' gebeld. Ze vertelden me dat er een storing was op hun netwerk.

Ok, dat verklaart een hoop, dacht ik....

De volgende dag eens gekeken op hun website èn allestoringen.nl: geen enkele storing te zien in de voorgaande dagen!

Nogmaals de 'klantenservice' gebeld waarom ze me zo hadden afgepoeierd. Kreeg geen fatsoenlijk antwoord. Sterker nog, tijdens het gesprek viel wéér de verbinding weg....

De maat was vol. Nieuw abonnement bij mijn vorige provider afgesloten, dag later sim-kaart binnen, mijn eigen nummer bij Simpel doorgeschakeld naar het tijdelijke nummer van de nieuwe provider, en sindsdien geen enkel probleem meer!
Vervolgens Simpel gebeld dat ik per direct het abonnement bij hen opzeg.

Maarrrr....

Omdat mijn contract pas halverwege de contracttermijn was mocht ik niet opzeggen. Niks mee te maken, zei ik. Jullie leveren immers geen dienst aan mij. Èn hebben me voorgelogen.
Ze wilden namelijk eerst onderzoek doen naar het probleem. Nee, zei ik, die kans hebben jullie jezelf ontnomen door te liegen over een storing.
Èn ik kan het me niet veroorloven om tijdens deze corona-crisis klanten kwijt te raken door wegvallen van de verbinding of helemaal niet bereikbaar te zijn!

Een impasse volgde, ik storneerde alle incasso's die ik nog kon storneren. Alleen maar om ze tot actie te dwingen!

Drie dagen geleden hebben ze mijn nummer zelfs geblokkeerd. Vele telefoontjes met de 'klantenservice' en zelfs contact via Whatsapp resulteerde in beloftes om mij te helpen. Nog steeds niets gehoord!

Morgen maar eens mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen om via een kort geding mijn nummer vrij te geven voor portering....

wat een spijt heb ik ooit daar een abonnement af te sluiten!
Ha! Je rechtsbijstand ziet je al aankomen :+

Ik zou ze snel bellen zodat je eens van je eigen rechts"hulp" kan horen hoe fout je zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Hier gaat een slotje op, het is hier geen rant platform.

Mocht hier een discussie of vraag in verscholen zitten die ik niet zie, stuur mij dan een berichtje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.