Toon posts:

ROG STRIX Z390-E GAMING Dram amber led probleem

Pagina: 1
Acties:

• MD_DeeBee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-05 11:30
beste Tweakers,

Mijn machine ge upgrade naar:
- ROG STRIX Z390-E GAMING
- Intel i9 9900K

Ik maak gebruik van mijn, voorheen perfect werkende geheugen
- Corsair Vengeance LPX - Geheugen
DDR4 - 64 GB: 4 x 16 GB - DIMM 288-PIN - 2666 MHz / PC4-21300 - CL16 - 1.2 V - niet-gebufferd
CMK64GX4M4A2666C16

Ik krijg het alleen niet werkend......
Alles nagekeken. cpu heeft geen gebogen pinnetjes. Memory is volgens de lijst compatible. diverse setup geprobeerd (1 dimm, 2 en 4) maar de QLED functie blijft maar aangeven dat er iets mis is met DRAM.

Ook al geprobeerd om de CMOS te resetten.

Niks helpt! Hij boot gewoon niet. Komt niet eens in de BIOS

Iemand enig idee??

[Voor 3% gewijzigd door MD_DeeBee op 04-06-2020 22:36]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:28
MD_DeeBee schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:35:
cpu heeft geen gebogen pinnetjes.
Kan ook niet anders want de cpu heeft geen pinnen. Het is geen AMD. Kijk eens in het socket.

Waarom eigenlijk 9e gen als er inmiddels de 10e verkrijgbaar is? Goedkoper en betere prijs/prestatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HomeLate
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-08 09:14
Corsair is een hit-or-miss bij Asus Z390 moederborden. Ik had gelijkaardige problemen met een Asus Z390 Maximus moederbord en Corsair Vengeance geheugen. Uiteindelijk vervangen door G.Skill en geen problemen meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 23:10
HomeLate schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:02:
Corsair is een hit-or-miss bij Asus Z390 moederborden. Ik had gelijkaardige problemen met een Asus Z390 Maximus moederbord en Corsair Vengeance geheugen. Uiteindelijk vervangen door G.Skill en geen problemen meer.
Corsair heeft op het AMD platform ook al geen beste naam.
Kennelijk is het een beetje "net-aan" geheugen die het niet zo nauw neemt met de specificaties.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee