Toon posts:

Geschil met (particuliere) eBay verkoper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik alvast zeggen dat het geschil pas net heb ingeschoten, dus ik weet nog niet hoe de verkoper hiermee omgaat. Echter wil ik alvast deze vraag bij jullie neerleggen om zeker te weten dat ik niet onredelijk ben in dit geval.

Wat is er aan de hand?
Ik heb een tweedehands surround processor gekocht en deze is niet geleverd. In de advertentie op eBay werd aangegeven dat hij in mint staat was, maar er waren voor de rest geen eigen foto's te zien. Voor de rest was het een copy-paste van het marketing materiaal van de fabrikant, inclusief linkjes naar de handleiding en productpagina van de fabrikant. De handleiding vermeld expliciet dat deze microfoon standaard wordt meegeleverd. Verder maakt de pagina op eBay vermelding van de ingebouwde room equalisation van het product.

Bij levering blijkt de calibratie microfoon te ontbreken. Zonder deze microfoon kan je geen calibratie uitvoeren en verder heb je specifiek deze microfoon nodig en kan je geen andere gebruiken. Zonder dit kan je dus niet fatsoenlijk gebruik maken van de ingebouwde room equalisation.

Mijn eerste contact met de verkoper was niet hoopvol: deze gaf aan dat dit niet onderdeel was van de verkoop.

Mijn vraag
De advertentie maakte geen expliciete melding van wat er wel en niet meegeleverd zou zijn. Is het in dat geval onredelijk te verwachten dat de essentiële accessoires meegeleverd zouden zijn? Moet ik blij zijn dat ik tenminste een afstandbediening heb gehad, want die werd ook niet expliciet vermeld.

Los daarvan: de geschillen pagina bij eBay blijft mij doorsturen naar Paypal, maar daar heb ik niet mee betaald (ik heb bij aankoop alleen even bij Paypal gekeken wat voor wisselkoers ze hanteren). Uiteindelijk heb ik met een CC betaald, omdat de wisselkoers daar voordeliger was. Dit staat ook zo op de aankooppagina, maar de geschillenpagina weigert dit te tonen. Hoe is jullie ervaring met de eBay klantenservice? Is er eventueel een telefoonnummer (ik heb gezocht, maar kon niets vinden)? Tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:58
Wat kost je het terugsturen van het product naar het buitenland?
Wat kost je een nieuwe calibratie microfoon?

Dat risico loop je als je tweedehands apparatuur koopt.
Wonden likken, en een nieuwe calibratie microfoon kopen. Eventueel kan je ook een mailtje sturen naar de fabrikant en heb je kans dat ze eentje voor je opsturen.

Niet druk over maken over dit soort dingen, het is op te lossen. Vergeet niet om de verkoper nog een passende review te geven. Want een surround processor zonder microfoon is natuurlijk niet mint en neigt naar oplichting. Mint is zoals je het nieuw uit de doos haalt, zonder krasjes, beschadigingen, Helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Klantenservice van eBay is rampzalig. Daarom altijd met PayPal betalen dan wordt het in ieder geval nog serieus genomen. Kun je die kalibratiemicrofoon niet los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aljooge schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:42:
Wat kost je het terugsturen van het product naar het buitenland?
Wat kost je een nieuwe calibratie microfoon?
Dat risico loop je als je tweedehands apparatuur koopt.
Wonden likken, en een nieuwe calibratie microfoon kopen. Eventueel kan je ook een mailtje sturen naar de fabrikant en heb je kans dat ze eentje voor je opsturen.

Niet druk over maken over dit soort dingen, het is op te lossen. Vergeet niet om de verkoper nog een passende review te geven. Want een surround processor zonder microfoon is natuurlijk niet mint en neigt naar oplichting. Mint is zoals je het nieuw uit de doos haalt, zonder krasjes, beschadigingen, Helemaal perfect.
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:47:
Klantenservice van eBay is rampzalig. Daarom altijd met PayPal betalen dan wordt het in ieder geval nog serieus genomen. Kun je die kalibratiemicrofoon niet los kopen?
Dit zoek ik morgen uit, dan bel ik de fabrikant zelf op om te vragen hoeveel dat kost. Terugsturen wordt volgens mij door de verkoper gedekt wanneer het niet aan de beschrijving voldoet. Mijn vraag is dus denk ik vooral voornamelijk of het gek is een compleet product te verwachten. Zeker omdat je zonder calibratie microfoon je niet zoveel kan met een surround processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:49:
[...]

[...]

Dit zoek ik morgen uit, dan bel ik de fabrikant zelf op om te vragen hoeveel dat kost. Terugsturen wordt volgens mij door de verkoper gedekt wanneer het niet aan de beschrijving voldoet. Mijn vraag is dus denk ik vooral voornamelijk of het gek is een compleet product te verwachten. Zeker omdat je zonder calibratie microfoon je niet zoveel kan met een surround processor...
Hij moet dat gewoon vermelden als de microfoon standaard met de set komt of op de foto staat. Om welke set gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

de stond de microphone op de foto's de geplukte marketing foto's

Stond er in de advertentie dat die compleet was?

Ebay kun je niet bellen, deze moet je mailen.

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 04-06-2020 20:57 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Hij moet dat gewoon vermelden als de microfoon standaard met de set komt of op de foto staat. Om welke set gaat het?
De enige foto's waren degene die je hier ook vind:
https://www.iotaenterpris...home-theatre-av-processor
42dpi schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:57:
de stond de microphone op de foto's de geplukte marketing foto's

Stond er in de advertentie dat die compleet was?

Ebay kun je niet bellen, deze moet je mailen.
Nee, die stond niet op die foto's. De afstandsbediening staat ook niet op die foto's, maar die zat er wel bij. In de advertentie stond niet dat hij compleet was, er stond ook niet dat hij niet compleet was. Het enige wat er stond was dat hij in *mint* conditie was. Ik heb de advertentie een paar gelezen voor aankoop om te zien of er haken of ogen waren. Maar bij *mint* verwacht je toch iets compleets...
aljooge schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Ik vind dat je dit gewoon mag verwachten, zeker omdat het als mint wordt aangeprezen. Maar het is Ebay, de tweedehands markt. Zo heb ik ook wel een keer een kat in de zak gekocht in 8 van de 10 gevallen ben je spekkoper, maar het gaat weleens mis en dan kun je niet zoveel. In jouw geval is het misschien nog op te lossen door een nieuwe microfoon erbij te kopen, valt je verlies waarschijnlijk mee.
Heb ondertussen via de chat op de UK site contact gehad met eBay, die zeggen dat ik gelijk heb. Dus de verkoper heeft een deadline gekregen. We gaan het zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:49:
[...]

[...]

Ik vind dat je dit gewoon mag verwachten, zeker omdat het als mint wordt aangeprezen. Maar het is Ebay, de tweedehands markt. Zo heb ik ook wel een keer een kat in de zak gekocht in 8 van de 10 gevallen ben je spekkoper, maar het gaat weleens mis en dan kun je niet zoveel. In jouw geval is het misschien nog op te lossen door een nieuwe microfoon erbij te kopen, valt je verlies waarschijnlijk mee.
Verwijderd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:59:
[...]

De enige foto's waren degene die je hier ook vind:
https://www.iotaenterpris...home-theatre-av-processor

[...]

Nee, die stond niet op die foto's. De afstandsbediening staat ook niet op die foto's, maar die zat er wel bij. In de advertentie stond niet dat hij compleet was, er stond ook niet dat hij niet compleet was. Het enige wat er stond was dat hij in *mint* conditie was. Ik heb de advertentie een paar gelezen voor aankoop om te zien of er haken of ogen waren. Maar bij *mint* verwacht je toch iets compleets...

[...]

Heb ondertussen via de chat op de UK site contact gehad met eBay, die zeggen dat ik gelijk heb. Dus de verkoper heeft een deadline gekregen. We gaan het zien.
Wel een gaaf ding trouwens.

[ Voor 33% gewijzigd door aljooge op 04-06-2020 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mint wil al zeggen dat die compleet moet zijn anders is die zeker niet in "mint condition"

Dan maak de rest niet uit, sowieso heb je al op de foto's te kunnen beroepen want dat mag ook niet tenzij je het erbij zet ter illustratie of extra bij eigen foto's

Je kan ook checken wat vervanging van de microphone kost en dit in mindering brengen bij de verkoper die optie is er ook.

Als ik de goeie advertentie lees staat er ook
A wide selection of advanced features, including our latest generation EQFlex automatic room correction and loudspeaker equalization system
Dus dan kan je er vanuit gaan als koper dat die functie er ook maar die kun je ook niet uitvoeren nu..

Lekker dom ook van 'm dat dit ook er nog bijzet
we back that up with a full two-year warranty.
Daarom nooit standaard tekst van de fabrikant gebruiken.

Hele advertentie leest zo'n beetje dat je er vanuit moet gaan dat die helemaal nieuw en compleet is.
Niet conform advertentie geleverd.

[ Voor 65% gewijzigd door 42dpi op 04-06-2020 21:17 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:53
Ik lees dat je via CC heb betaald? In dat geval wellicht eens contact opnemen met je CC maatschappij of zij nog wat kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ligt het aan mij of zie ik die microfoon nergens in de omschrijving staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:26:
Ligt het aan mij of zie ik die microfoon nergens in de omschrijving staan?
Klopt, maar wel in de handleiding. En zonder een microfoon heb je niets aan de AutoEQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Vind hem wel lastig.. heb je verkoper gevraagd of hij compleet is ? Zo ja, dan mag je verwachten dat deze er bij zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Typisch voorbeeld van dwaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:24

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zo heb ik een vergelijkbare case als koper verloren via PayPal. Er stond niet expliciet bij dat het compleet was, terwijl ik er vanuit ging dat het wel compleet was: claim afgewezen. Bij mij ging het duidelijk over tweedehands.

Als verkoper zet ik er wel eens bij: What you see is what you get. Altijd eigen foto's.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is geworden dat we beiden ongeveer de helft betalen van een nieuwe microfoon. Ik had van te voren moeten vragen of het compleet was, en de verkoper had het beter moeten aangeven. Kost me uiteindelijk 25,- meer, maar leek mij een oplossing waarmee we beiden tevreden konden zijn (dit was mijn voorstel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:13:
De oplossing is geworden dat we beiden ongeveer de helft betalen van een nieuwe microfoon. Ik had van te voren moeten vragen of het compleet was, en de verkoper had het beter moeten aangeven. Kost me uiteindelijk 25,- meer, maar leek mij een oplossing waarmee we beiden tevreden konden zijn (dit was mijn voorstel).
Bij "mint" en klakkeloos alle fabrikanten info overnemen zou ik er juist niet vanuit gaan dat je moet vragen of het compleet is. Dit zou juist de standaard moeten zijn (net zoals iets moet werken etc.), en mocht er afgeweken worden van de standaard dan zou dat vereld moeten worden in de beschrijving.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
'mint condition' zegt iets over de staat van datgene dat geleverd wordt, niet over wát er geleverd wordt.

maar netjes opgelost denk ik zo.
Pagina: 1