Gaming Desktop Advies alsook scherm frequentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen Minecraft vooral, en speel nu op een Nitro5 game laptop

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000€ of liefst minder

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Game Muis en eventueel dit oude IPS LED scherm LG IPS235V, is wel maar 60Hz deze montor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-premium-a110/

Beste ik wil gamen op een nieuw systeem omdat mijn Acer Nitro niet meer voldoet wat betreft FPS en lag.
Ik had onderstaande pc gezien op basis van de Ryzen3600 processor en de GTX1660 GPU met 6GB, in combinatie met een snelle SSD.

https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-premium-a110/

Is dit een goede opstelling voor op Full HD te spelen Minecraft, en zou ik het scherm LG IPS235V kunnen recupereren of koop ik beter een nieuw met bv 144Hz. zoals de MSI Optix G24C4?

Zijn er betere alternatieven? Ik ben al een paar maanden alles aan t uitpluizen en denk toch dat dit geen slechte keuze zal zijn als hobbygamer.

Alvast bedankt,

Wim

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:23
Aan de voeding kan je vaak zien of het prutsers zijn of niet. Bij Reduxgaming zijn het prutsers.
Het Gigabyte bord zou mijn laatste keuze zijn en Inno3D is ook niet alles.

Ga met onderstaand lijstje naar Azerty, dan heb je veel meer waar voor je geld. Windows installeer je zelf met een USB en een key koop je online voor weinig.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 255,05€ 255,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB311L ARGB (zonder ARGB controller)€ 56,-€ 56,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 81,60€ 81,60
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,55€ 67,55
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 125,04€ 125,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 823,14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Beste, bedankt voor de reactie.
Ik heb 25 jaar geleden nog pc's gemaakt voor mijzelf, maar volg de hw niet meer zo fanatiek.

De voeding zeg je, kan je iets meer uitleg geven. Ik zocht op efficiënter of meer vermogen maar die van redux moet zo te zien niet onder doen op uw lijstje? Dus zal het ergens anders zitten.
Wat denken jullie trouwens van een extra cpu cooler? Doen? De ssd hoeft voor mij niet speciaal groot van capaciteit, dus daar kan ik nog uitsparen...

Hoe zit dat trouwens met fps en die nieuwe monitors van vandaag? Vroeger was 60hz de norm, en ik geloof dat het menselijk ook niet veel meer dan 140hz kan waarnemen... Mss wel aanvoelen in een game als delay...

Azerty heb ik al goede ervaringen mee, voor kleine prulletjes tot nu toe.

Gr
Wim
Uszka schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:40:
Aan de voeding kan je vaak zien of het prutsers zijn of niet. Bij Reduxgaming zijn het prutsers.
Het Gigabyte bord zou mijn laatste keuze zijn en Inno3D is ook niet alles.

Ga met onderstaand lijstje naar Azerty, dan heb je veel meer waar voor je geld. Windows installeer je zelf met een USB en een key koop je online voor weinig.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 255,05€ 255,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB311L ARGB (zonder ARGB controller)€ 56,-€ 56,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 81,60€ 81,60
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,55€ 67,55
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 125,04€ 125,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 823,14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 12:12
@moenswim als je de hardware al een tijdje niet meer volgt, wat deed je dan de voorbije drie maand mbt deze pc 🙃😉?
Verder zou 'k persoonlijk mijden om online een goedkope Windows 10 key te kopen. Goedkoop, dat wel. Maar legaal? Op z'n best grijze zone. Heb je nog ergens een windows 8.1 of 7 key liggen? Zoniet, oem licentie via degene die je pc bouwt.

@Uszka speciale ervaringen opgedaan met Inno3D?

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Bedank Mortov, en goeie opmerking. Niet meer zo fanatiek.

Zijn er zoveel versies van een gtx1660 dan? Waar zitten de verschillen...

Iemand die mij iets meer over de combinatie van frequenties, zeg maar de hogere HZ van games en monitors kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Niemand die mij dit eens kan uitleggen?
Als ik Google lijkt mij een 144hz monitor nog de moeite om extra aan te schaffen...?
Thans de fps van de videokaarten gaan altijd veel hoger liggen dan de monitor aankan dacht ik... Dus als dat dan een 60hz of een 144hz monitor is...

Deze zag ik ook nog, is dat een optie of betere dan die redux?

https://gamingpcshop.nl/g...s/gaming-pc-high-rgb-info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:23
moenswim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:39:

Zijn er zoveel versies van een gtx1660 dan? Waar zitten de verschillen...
Vooral de kwaliteit van de koeling en het geluidsniveau.
Iemand die mij iets meer over de combinatie van frequenties, zeg maar de hogere HZ van games en monitors kan vertellen?
Als je snelle shooters speelt is 144Hz wel lekker en het zou dan mooi zijn als je dan een videokaart hebt die daar qua fps aardig dicht in de buurt komt maar noodzakelijk is het niet.
Is ook niks. Oud platform, kale 6 core, kleine ssd, prutvoeding, singlefan videokaart. Met €1100 ook veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Uszka schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:33:
[...]

Vooral de kwaliteit van de koeling en het geluidsniveau.

[...]

Als je snelle shooters speelt is 144Hz wel lekker en het zou dan mooi zijn als je dan een videokaart hebt die daar qua fps aardig dicht in de buurt komt maar noodzakelijk is het niet.

[...]

Is ook niks. Oud platform, kale 6 core, kleine ssd, prutvoeding, singlefan videokaart. Met €1100 ook veel te duur.
Ok. Das duidelijk. Eigenlijk zoek ik de ultieme Minecraft pc. Volgens mij kan dat zelfs wat goedkoper, maar het is de bedoeling om toch
5 00fps te halen op full HD. Enige suggeties? Ik denk dat de processor bv een ryzen 2600 voldoende is, en dat ik meer moet focussen op de grafische kaart. De ssd is denk ik voldoende met 250 GB, t is meer en meer steam en cloud gaming binnenkort...

Iemand die een samenstelling wil maken voor de ultimieme minecraft pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
moenswim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
[...]

Ok. Das duidelijk. Eigenlijk zoek ik de ultieme Minecraft pc. Volgens mij kan dat zelfs wat goedkoper, maar het is de bedoeling om toch
5 00fps te halen op full HD. Enige suggeties? Ik denk dat de processor bv een ryzen 2600 voldoende is, en dat ik meer moet focussen op de grafische kaart. De ssd is denk ik voldoende met 250 GB, t is meer en meer steam en cloud gaming binnenkort...

Iemand die een samenstelling wil maken voor de ultimieme minecraft pc?
500 fps op een 60 of 144hz beeldscherm? Boven de verversingsfrequentie van je monitor merk je het verschil niet echt (kortere frametimes, maar als je niet competitief speelt maakt dat niet veel uit.) Wat ben je van plan binnen Minecraft? Shaders, mods, drukke servers, (RTX?)? Want als je systeem veel krachtiger is dan je monitor kan weergeven, kan je beter besparen of een betere monitor, met bijvoorbeeld een hogere resolutie, kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Potenscia schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:17:
[...]

500 fps op een 60 of 144hz beeldscherm? Boven de verversingsfrequentie van je monitor merk je het verschil niet echt (kortere frametimes, maar als je niet competitief speelt maakt dat niet veel uit.) Wat ben je van plan binnen Minecraft? Shaders, mods, drukke servers, (RTX?)? Want als je systeem veel krachtiger is dan je monitor kan weergeven, kan je beter besparen of een betere monitor, met bijvoorbeeld een hogere resolutie, kopen.
Inderdaad P3ter, op die drukke servers momenteel hoge posities op de ranking list maar moet de laatste tijd geklopt worden door mindere spelers omdat ze een betere pc hebben nu.

Ivm de monitoren las ik net een artikel online, dat hoger dan 144hz eigenlijk niet uitmaakt voor een scherm. En als uw videokaart hogere fps heeft dat het nog steeds nuttig is om een 144hz monitor te nemen. Dus maw het omgekeerde bijna van wat jij in uw reactie zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Dat klopt voor een deel, omdat een betere gpu die nu bijvoorbeeld 200 FPS levert, later bij nog grotere spellen misschien toch wat inzakt.
Bovendien bestaat er niet zoiets als " te sterk".
Natuurlijk kan het wel zonde zijn van je geld op de geven moment (lees 2080 Ti )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenswim
Ik ga de BBG volgen maar ik weet dat Minecraft een speciaaltje is, de processor is volgens mij belangrijker dan de gpu. Nu is het wel iets om rekening te houden dat er naast Minecraft nog andere games CSGO of GTA mss gaan gespeeld worden. Dus denk toch de Ryzen 5 3600 de beste deal zal zijn.

De grootste twijfel blijft voor mij de GPU: RX5600XT of de GTX1660TI of GTX1660 S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Misschien de gewone 5700,weet niet of die nog net binnen budget valt
Pagina: 1