Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024

[Realme X3 SuperZoom] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXuEgmAxwuwbeJaT6Hpvx-NFD74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tt46zHIuOvB6tt70A60q65x3.png?f=fotoalbum_large

Introductie

Realme heeft op 26 mei 2020 de Realme X3 Superzoom gepresenteerd. Vanaf 2 juni 2020 is dit toestel te koop voor €499. Voor dat geld krijgt men een toestel met een toestel zonder 5G maar voor de rest specificaties welke met de huidige top range modellen kan concurreren zoals 12/256 GB, 120 Hz scherm (LCD), 6 camera's met maximaal 60x zoom (waarvan maximaal 20x bruikbaar).

Zie de video review van Techtablets.com voor een review van dit toestel.

Specificaties

Zie de website Realme X3 Superzoom voor volledige specificatie en meer informatie.

Dimensies163.8 x 75,8 x 8,9 mm (hxbxd)
Gewicht: 202g
Scherm6.6” LCD 2400x1080 FHD+ 120 Hz
Screen-to-body ratio:90.5%
Corning Gorilla Glass 5
SocQualcomm Snapdragon 855+
Adreno 640
RAM / Opslag12 GB LPDDR4x
256 GB UFS 3.0 Boost
Camera's (achter)Samsung 64MP Ultra high-resolution wide-angle camera
8MP Periscope lens
8MP Ultra wide-angle lens
2MP Macro lens
Camera's (voor)Sony 32MP high-resolution camera
8MP ultra wide-angle camera
Batterij / laden30W Dart Charge
4200 mAh
Draadloze verbindingenWi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac | dual-band | Wi-Fi Direct
Bluetooth: 5.0
GPS: Dual Frequency GPS, GLONSS, BEIDOU, GALILEO, QZSS
Overig: NFC: Ja
Software bij topicstartAndroid 10 (2x major versie update Android)
Realme UI 1.0

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
Zelf heb ik dit toestel op 28 mei 2020 besteld bij Realme en is dit toestel geleverd op 3 juni 2020.

Eerste ervaringen zijn zoals te verwachten, veel sneller als mijn oude toestel (Motorola G6 Plus), groot scherm, batterij welke lang meegaat (heb net 5 uur achter elkaar zitten gamen met nog >30% accu over).

Het toestel voelt relatief zwaar in de hand en is een stuk dikker als mijn oude toestel. Op zich niet vervelend dik of zwaar, maar wel iets wat opvalt.

Realme UI 1.0 bevalt tot nu toe prima, zoals bij elke telefoon is het even zoeken waar alles zit. Instellingen menu is iets minder compact als dat ik gewend ben.

Camera neemt goede foto's, vergrotingen tot ongeveer 20 keer zijn bruikbaar. Ik ben ook niet super verwend met mijn oude toestel (Motorola G6 Plus), maar wel een zeer grote vooruitgang.

Enkele kritiek puntjes:
- Dubbele pinchhole geeft bij een licht beeld een soort van schaduw.
- Onderkant scherm is gebogen (radius ongeveer 0,5 cm of zo), hierdoor ontbreekt een klein beetje informatie links en rechts onderin het beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door LPEspecial op 04-06-2020 20:42 ]

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskep
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:39
Zijn er nog tweakers met ervaringen van dit toestel?
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de batterij-duur met dit LCD scherm ipv een amoled (X2 Pro) en waarom Realme een stapje terug (50W X2 Pro-->30W X3 SZ) in laadtechniek besloten heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
Mijn ervaring is dat de batterij met enkele uren screen-on tijd per dag relatief makkelijk een dag mee kan. Ik heb geen uitgebreide testen voor de batterij gedaan, maar mijn ervaringen betreffen gewoon real-life gebruik.

Natuurlijk als je zware spellen gaat spelen met maximale performance instellingen dan kan ik mij voorstellen dat de batterij ook in enkele uurtjes leeg te krijgen is.

Waarom er gekozen is voor de 30W techniek i.p.v. de 50W techniek weet ik niet.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ik zal een tip delen voor iedereen die een krachtige telefoon zoekt die jaren meekan en geweldige prestaties levert in mobiele games: https://www.amazon.it/dp/B088XP1DM6?th=1&tag=coa_it-21 Nu voor 299 euro te koop bij de amazon.it in twee kleuren.