Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe aanschaf een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gooferd
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-04 09:44
1 jaar en 9 maanden geleden heb ik een Asus Vivbook gekocht ter snelle vervanging van mijn oude laptop. In principe ben ik er nog tevreden mee, maar ik merk een grote barst of scheur op aan de achterkant van 4-5 cm die groter wordt. Ik ben helaas niet zo zuinig met laptops en bij de aankoop, kijk ik meestal naar de specs, terwijl ik de bouwkwaliteit (en batterij) enigszins negeer. Laptop was toenmalig in de sale bij bol.com en kostte iets meer dan 400 euro, dus met i3-processor, 8GB ram en 256 GB toen best een goede koop. De batterij is daarentegen vrij matig en het scherm ook niet super.
https://www.bol.com/nl/p/...ch/9200000092641792/?s2a=

Nu start ik binnenkort met een nieuwe baan en ben ik uit verveling rond gaan struinen op het internet. Mijn oog viel vandaag op de Lenovo Thinkbook 13s: een model met een beter scherm (belangrijk voor mijn baan en fijn bij thuiswerken) en veel robuuster dan mijn vorige laptop. Belangrijker nog: geen scheur.

Zou het de moeite waard zijn om mijn vorige laptop al te vervangen?

https://www.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/thinkbook-series/Lenovo-ThinkBook-13s-IML/p/XXTBXTM1335

Wat ga je met je laptop doen?
Browsen, programmeren, analyses maken, visualisaties, GiS data processing https://www.gislounge.com...bly%2016GB%20or%20higher.

Wat is je budget?
Max 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, in de trein

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen. Behuizing moet stevig zijn. Accu bovengemiddeld. Toetsenbordverlichting is ook een +

Ik ben op zoek naar advies over mijn behuizing. Kan dit kwaad en zijn daar mooie oplossingen voor? En wat vinden jullie van mijn laptopkeuze?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:24
Gooferd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:46:
Ik ben helaas niet zo zuinig met laptops
Ik pik deze zin er even tussenuit.

Als dat zo is, dan is je 'oude' laptop toch ideaal? Ik bedoel: Kapot is 'ie toch al! :)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• Gooferd
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-04 09:44
Ja klopt, maar ik dacht aan een laptop die bijna niet te slopen is dan. Misschien heb je gelijk. :P

edit: Hoe lang denk je dat de laptop nog mee zou gaan (bij normaal gebruik)?

[Voor 28% gewijzigd door Gooferd op 04-06-2020 19:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:10
Gooferd schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:52:
Ja klopt, maar ik dacht aan een laptop die bijna niet te slopen is dan. Misschien heb je gelijk. :P

edit: Hoe lang denk je dat de laptop nog mee zou gaan (bij normaal gebruik)?
Als die laptop met zo'n scheur er in het nog zonder problemen doet lijkt het nme dat je al een laptop hebt die bijna niet te slopen is :+

Ik heb zelf een laptop gehad die bij de scharnieren gescheurd was, die heeft het nog jaren gedaan alhoewel aan het eind het scherm niet echt meer open en dicht wilde. Weinig van te zeggen hoe lang het goed kan gaan, maar aangezien je zegt dat je hem veel voor je werk wilt gebruiken is een nieuwe waarschijnlijk geen slecht idee.

[removed]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True