Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje46
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2020
Mijn vraag
Ik heb een tafeltelefoon gekregen, met zo'n draaischijf erop. Helemaal leuk, maar ik wil hem wel graag boven aangesloten hebben. Is er een mogelijkheid om dat te doen? Dus zonder extra kabels te trekken, voor de duidelijkheid.
Zelf denk ik dat er dan een soort omvormer tussen moet, die het DECT-signaal omzet in iets wat de tafeltelefoon snapt. Hebben jullie hier ideeën voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
DECT-handsets voor de vaste lijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de tafeltelefoon ipv basisstation aansluit op de modem, werkt hij perfect. Maar ik wil het basisstation gewoon graag aan de modem laten hangen en met het basisstation ook de tafeltelefoon gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Als iemand zomaar een apparaatje aan een tafeltelefoon kon aansluiten en dan verbonden was met jouw basisstation, zou dat niet best zijn.

Als er iets voor is dan moet dat gekoppeld kunnen worden aan jouw set, maar voor zover mij bekend bestaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Je kunt die dingen gewoon samen aansluiten met een splitter. Kan je niet doorverbinden van handset naar vast toestel, maar je kunt met beide bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje46
_JGC_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:47:
Je kunt die dingen gewoon samen aansluiten met een splitter. Kan je niet doorverbinden van handset naar vast toestel, maar je kunt met beide bellen en gebeld worden.
Jaa, maar dan ben ik dus gebonden aan de plek van het basisstation. En dat wil ik met de tafeltelefoon niet, die moet op een andere plek kunnen staan, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 12:19
Zeker kan dat, maar het hangt wel af van je hoofdstation.
Bijvoorbeeld de “TIPTEL easyBOX 300”

//EDIT: Of deze : pricewatch: Wantec DTL DECT to LINE Converter 2.0

[ Voor 44% gewijzigd door BernardV op 04-06-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje46
BernardV schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:58:
Zeker kan dat, maar het hangt wel af van je hoofdstation.
Bijvoorbeeld de “TIPTEL easyBOX 300”

//EDIT: Of deze : pricewatch: Wantec DTL DECT to LINE Converter 2.0
Ah, dat is tof!
Het basisstation hoort bij de handset Gigaset A220 Duo.
De modem is een FritzBox 7560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor telefoon is het? Wat voor signaal stuurt die uit? Is dat een pulskiezer? Bestaan er draaischijf telefoons met dtmf? Kan je op het nederlandse netwerk een pulskiezer aansluiten, volgens mij wordt dat nergens meer ondersteund.

En met zo een easybox bv, kan je daar een oude analoge telefoon op aansluiten? Kan je dan zelf ermee bellen als dat een pulskiezer is. Volgens http://www.matilo.eu/technish/oude-telefoon-aansluiten/ kan je wel gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:02
Ik durf niet te zeggen of je zo nog kunt bestellen, en zo ja dan zul je nog wel wat moeten knutselen, maar je kunt een draaischijftoestel ombouwen naar dtmf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje46
@kluyze : Zo technisch ben ik nou ook weer niet ;) Maar ik kan er in ieder geval mee bellen! Dat heb ik uitgeprobeerd door de telefoon rechtstreeks aan te sluiten op de telefoonlijn van de modem.
Het is een nieuwe tafeltelefoon, maar wel met een draaischijf, dus denk dat ie aangepast is voor huidige standaarden.

@hcQd : Zie bovenstaande. Knutselen is dus denk ik niet nodig :)

Het gaat me puur om het omvormen van DECT signaal naar analoog (RJ11).
Pagina: 1