Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop keuzehulp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sven02
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 31-05 16:32
Hey allemaal,

Omdat ik volgend jaar de HBO opleiding Cyber-Security ga doen heb ik een nieuwe laptop nodig. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb meerdere reviews en aankoop guides bekeken maar ik kom er nog steeds niet uit.

Naast mijn opleiding wil ik er ook op gamen ik speel vooral de nieuwste spellen: Warzone, Escape From Tarkov enzovoort.

Mijn budget is max 1600euro
1080p vind ik prima maar 120Hz+ zou wel fijn zijn
Naast het feit dat hij aardig krachtig moet zijn moet het uiteraard wel te tillen zijn :P Ik moet hem elke dag meenemen in de trein dus dat zou wel fijn zijn.

Ik heb al zitten kijken naar de volgende laptops:
pricewatch: Asus ROG Zephyrus M GU502GV-AZ037T
pricewatch: Asus ROG Zephyrus GA502IU-AL011T

De ryzen variant is onlangs uitgekomen en lijkt mij een goede keuze...
Hebben jullie misschien wat advies/tips?

Sven

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06:44
Gamen suggereert een videokaart, meenemen in trein suggereert kleiner en lichtgewicht. Meestal zijn dat 2 tegengestelden.

Wat is belangrijker voor jeis het een optie om thuis een los scherm erbij te zetten?
Wil je heel graag grotere spellen spelen op de laptop?

• Sven02
99ruud99 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:23:
Gamen suggereert een videokaart, meenemen in trein suggereert kleiner en lichtgewicht. Meestal zijn dat 2 tegengestelden.

Wat is belangrijker voor jeis het een optie om thuis een los scherm erbij te zetten?
Wil je heel graag grotere spellen spelen op de laptop?
Het is voor mij belangrijker om hem goed te kunnen meenemen. Een scherm zet ik er thuis makkelijk naast. Max 2.1kg leek mij wel goed?

• 99ruud99
dat is simpel: loop morgen uur lang met 2 bakstenen in je tas. Vaak heb je namelijk niet enkel je laptop maar ook nog collegedictaat / collegeblok / soms een boek mee.

Welke trein moet je pakken? Ik was vaak al blij als ik een zitplek had, laat staan dat je je laptop nog kan pakken (bij 4 zits sowieso onmogelijk, en bij 2 zits vaak ook niet heel relaxed voor degene naast je. De bewegingsvrijheid is erg... minimaal...

• Sven02
99ruud99 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:36:
dat is simpel: loop morgen uur lang met 2 bakstenen in je tas. Vaak heb je namelijk niet enkel je laptop maar ook nog collegedictaat / collegeblok / soms een boek mee.

Welke trein moet je pakken? Ik was vaak al blij als ik een zitplek had, laat staan dat je je laptop nog kan pakken (bij 4 zits sowieso onmogelijk, en bij 2 zits vaak ook niet heel relaxed voor degene naast je. De bewegingsvrijheid is erg... minimaal...
Trein richting Amsterdam dus dat zal wel druk zijn.

• 99ruud99
Yups, dat is een trein waar je niet moet denken op je laptop te zitten.
Dus je moet vooral nagaan: welke laptop kan ik makkelijk meenemen en op een college tafeltje (30x50) neerzetten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True