Toon posts:

TV signaal door DVD film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 DVD spelers, eentje boven en een beneden, bij alletwee de spelers komt het TV signaal tijdens een DVD film er gewoon doorheen, boven is het niet storend maar beneden gaat dit veel harder. Dus als ik de tv op nederland 2 heb staan en ik zet de DVD speler aan dan schakelt hij automatisch over naar de DVD speler toch hoor ik dan Nederland 2 er nog gewoon zacht doorheen, dit is vooral irritant bij stille stukjes in een DVD film.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Heeft dit iets met de scart kabel te maken?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 11:47
Klopt heeft met SCART te maken
Als je een link hebt tussen dvd en vcr haal die dan weg. Ik heb ook door die link
dat ie als ik er bijv. een disc instop
mijn tv over gaat naar VID1 IN (daT is een van de 3 die staat voor VCR) dus het signaal gaat dan van dvd ->vcr -> tv. Zonder de link dvd-vcr geen last van. Echter ik hoor dan niet meer de zender die je het laatst zag zachtjes. Dus dat is wel een erger nadeel.
Probeer anders even Composiet en Super Video signaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik de vcr er tussenuit haal heb ik dit nog steeds, zelfs als ik alleen de DVD speler op de tv aansluit met de scart heb ik dit nog.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Wildfire
  • Laatst online: 09-03 20:38

Wildfire

Joy to the world!

Komt me bekend voor... heeft mijn vader ook. Zodra hij DVD opzet kun je zachtjes het geluid van de laatst bekeken TV-zender horen. Erg irri.

De video zit op SCART I, de DVD op SCART II. Maar geen idee waarom dit zo raar stoort.

<edit> Ik bedenk me net iets... kun je misschien je TV op het DVD-kanaal zetten, dan je TV uitzetten en weer aanzetten. Misschien helpt dat... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik post net iets soortgelijks in deze [topic=199490] topic.

Probeer es je scart kabels in je TV om te wisselen...;)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 15:53
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn videorecorder... als ik een band afspeel zie de zender waar de TV op staat er een beetje doorheen komen... ik denk dat ik er gewoon mee terug ga, want in de winkel zeiden ze dat je dat kon oplossen met de fijnafstelling van je TV zender, maar dat heeft helemaal niets met scart te maken! |:(

Edit: (toch nog ff wat toevoegen)

Ik heb ook vanalles geprobeerd om het op te lossen...
- alles losgooien behalve de scart (dan zie de ruis er doorheen) :(
- andere scartkabels = nul effect

Ook dat EasyLink gebeuren werkt niet... :r

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik ken het, wat ik altijd ff doe is een kanaal aanklikken die geen station/zender ingeprogammeerd heeft staan, daarna naar het videokanaal en spelen maar, zonder dat je op de achtergrond dat gegoezemoes hoort. :)
Pagina: 1