Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung QLED zonder Dolby vision of een LG OLED mét DV?

Pagina: 1
Acties:

• rvb1960
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-09-2020
Hallo,

Ik heb nu 5 jaar een 55 inch LG curved oled tv. Ben toe aan een 65 inch model. Heb veel gelezen over de voor- en nadelen van OLED en QLED. Ik heb in mijn LG echt grote inbranders opgelopen. Dat heb je dus met QLED niet en dat tesamen met het feit dat de QLED van Samsung ook nog anti reflectie heeft én wellicht mooiere kleuren wil ik een QLED van Samsung. Een 2020 model.

Echter........Samsung ondersteund geen Dolby Vision en ik wil juist op Netflix en op de 4K Apple TV genieten van het beste van het beste. LG ondersteund wel Dolby Vision.

Heeft iemand ervaring met een vergelijk tussen beiden? Heeft iemand het verschil kunnen zien in kwaliteit tussen een film met Dolby Vision op een LG en dezelfde film op een QLED zonder Dolby Viosion?

Is er uberhaubt wel een verschil en zo ja, wat is dan dat verschil?

Wat raden de experts hier aan? Ik zou heel graag meer willen leren om de juiste keuze te maken. Dank.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30
Hier een Samsung Q80R en Netflix HDR is in sommige gevallen erg donker, te donker om te volgen vaak ... ben toevallig dat nu wat aan het uitzoeken, kom verschillende oplossingen tegen die over het algemeen zeggen ‘schakel HDR uit’

Ivm zonlicht was een OLED hier geen optie, behalve dit wel erg tevreden over het beeld de anti reflectie werkt ook goed

• rvb1960
Dankzij jouw link kwam ik op "stop the FOMO". Het is dus wachten op QD's ! De quantum dots. In 2022 komt Samsung met QNED technologie maar men verwacht dat "de chinezen" al eerder QD's gaan toepassen met LED. Ik wacht nog even 2 jaar !

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 11-07-2020
Ik heb boven een oled met dolby vision en beneden een oled zonder. Het is wel heel erg mooi maar niet doorslaggevend naar mijn mening in de keuze van een tv. Bovendien hebben maar weinig titels bij Netflix Dolby Vision.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvb1960
Toch maar een LG65CX gekocht. Bij Von Burg in Rotterdam bijna voor de prijs van een LG uit 2019 !
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True