Een vraag:
Via site van camping in NL hebben we een plek gereserveerd en 50% aanbetaald voor 14 dagen. Op de site staat nergens een link naar voorwaarden en deze kwamen pas na de boeking per email naar ons toe. Tijdens boeken heb ik dus ook geen akkoord gegeven op deze voorwaarden.
Ik wil graag annuleren en vind het kwijt zijn van de 50% aanbetaling prima. De camping is helemaal vol en ik denk dat ze de plek nog wel vol krijgen (is vanaf 26 juli). Nu willen ze nog 25% extra omdat dat in de voorwaarden staan. Ik denk dat ze niet sterk staan omdat we geen akkoord hebben gegeven tijdens boeken, ik wil daarom voorstellen het te laten bij de aanbetaling.
Ik heb gezocht maar kan geen regelgeving hierover vinden... Hebben jullie idee of ze ons mogen houden aan voorwaarden die na afsluiten overeenkomst worden toegestuurd?
Edit, deze link beschrijft precies wat ik al dacht: https://www.amsadvocaten....e-i-van-informatieplicht/
Via site van camping in NL hebben we een plek gereserveerd en 50% aanbetaald voor 14 dagen. Op de site staat nergens een link naar voorwaarden en deze kwamen pas na de boeking per email naar ons toe. Tijdens boeken heb ik dus ook geen akkoord gegeven op deze voorwaarden.
Ik wil graag annuleren en vind het kwijt zijn van de 50% aanbetaling prima. De camping is helemaal vol en ik denk dat ze de plek nog wel vol krijgen (is vanaf 26 juli). Nu willen ze nog 25% extra omdat dat in de voorwaarden staan. Ik denk dat ze niet sterk staan omdat we geen akkoord hebben gegeven tijdens boeken, ik wil daarom voorstellen het te laten bij de aanbetaling.
Ik heb gezocht maar kan geen regelgeving hierover vinden... Hebben jullie idee of ze ons mogen houden aan voorwaarden die na afsluiten overeenkomst worden toegestuurd?
Edit, deze link beschrijft precies wat ik al dacht: https://www.amsadvocaten....e-i-van-informatieplicht/
Volgens mij loont het te bellen en voor te stellen dat aanbetaling voldoende is om te annulerenOm aan de informatieplicht te voldoen, dient de gebruiker zijn algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand te stellen. Hieronder valt het overhandigen van een exemplaar, het vooraf toezenden van de algemene voorwaarden en het wijzen op de algemene voorwaarden op een bord waarbij de wederpartij direct de mogelijkheid heeft zelf een exemplaar van deze voorwaarden te pakken. Een bord met de mededeling: “Onze algemene voorwaarden zijn verkrijgbaar bij de afdeling klantenservice (2e etage)” is onvoldoende. Al met al mag van de wederpartij voor het bemachtigen van de algemene voorwaarden niet meer moeite worden verwacht dan de moeite die hij moet doen wanneer hij een exemplaar overhandigd krijgt.
[ Voor 38% gewijzigd door vandermark op 04-06-2020 18:38 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock