Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Annulering] Voorwaarden niet op site en na boeking gestuurd

Pagina: 1
Acties:

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Een vraag:
Via site van camping in NL hebben we een plek gereserveerd en 50% aanbetaald voor 14 dagen. Op de site staat nergens een link naar voorwaarden en deze kwamen pas na de boeking per email naar ons toe. Tijdens boeken heb ik dus ook geen akkoord gegeven op deze voorwaarden.

Ik wil graag annuleren en vind het kwijt zijn van de 50% aanbetaling prima. De camping is helemaal vol en ik denk dat ze de plek nog wel vol krijgen (is vanaf 26 juli). Nu willen ze nog 25% extra omdat dat in de voorwaarden staan. Ik denk dat ze niet sterk staan omdat we geen akkoord hebben gegeven tijdens boeken, ik wil daarom voorstellen het te laten bij de aanbetaling.

Ik heb gezocht maar kan geen regelgeving hierover vinden... Hebben jullie idee of ze ons mogen houden aan voorwaarden die na afsluiten overeenkomst worden toegestuurd?

Edit, deze link beschrijft precies wat ik al dacht: https://www.amsadvocaten....e-i-van-informatieplicht/
Om aan de informatieplicht te voldoen, dient de gebruiker zijn algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand te stellen. Hieronder valt het overhandigen van een exemplaar, het vooraf toezenden van de algemene voorwaarden en het wijzen op de algemene voorwaarden op een bord waarbij de wederpartij direct de mogelijkheid heeft zelf een exemplaar van deze voorwaarden te pakken. Een bord met de mededeling: “Onze algemene voorwaarden zijn verkrijgbaar bij de afdeling klantenservice (2e etage)” is onvoldoende. Al met al mag van de wederpartij voor het bemachtigen van de algemene voorwaarden niet meer moeite worden verwacht dan de moeite die hij moet doen wanneer hij een exemplaar overhandigd krijgt.
Volgens mij loont het te bellen en voor te stellen dat aanbetaling voldoende is om te annuleren :)

[Voor 38% gewijzigd door vandermark op 04-06-2020 18:38]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:11
Je zou zelfs kunnen stellen dat je een deel van je aanbetaling terug wilt, als er niets op website stond over annulatie

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:23
Ik wens de camping veel succes. Achteraf voorwaarden stellen gaat echt nooit standhouden.

Woont in Helsinki

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

De hoofdregel (dus zonder algemene voorwaarden) is dat de camping de daadwerkelijke schade in rekening mag brengen. Als de camping niet volgeboekt is, hang je dus voor 100%. Als je dat risico wilt lopen, moet je doorzetten.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True