USB webcam met nachtzicht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Mijn vraag:
Ik heb een aantal webcams in mijn werkplaats als bewakingssysteem. Buiten het pand is een donker hoekje waar ik ook graag een beetje zicht op heb. Daarom ben ik op zoek naar een camera met nachtzicht functie.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
In het kantoor van mijn werkplaats staat een PC op basis van Ryzen 3 2200G.
Ik Gebruik Contacam https://www.contaware.com/contacam.html voor de aansturing van de webcams.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb flink lopen zoeken en ik kan alleen IP-camera's vinden met nachtzicht. Ik begin me sterk af te vragen of nachtzicht webcams überhaupt bestaan. Ik heb op aliexpress een aantal cameras gevonden die usb als voeding gebruiken maar vervolgens een ethernetkabel nodig hebben voor hun data.

Beste antwoord (via hanvandijk op 05-06-2020 01:08)

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Waarom wil je voor webcams gaan i.p.v. ip-camera's?
Behalve dat deze niet of nauwelijks gemaakt worden, zul je ook nog een exemplaar moeten vinden die voor buiten geschikt is.

Kies een ip-camera met PoE, hoef je alleen een power injector erbij aan te zetten en kun je de camera met alleen een ethernetkabel voorzien van stroom en data.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Waarom wil je voor webcams gaan i.p.v. ip-camera's?
Behalve dat deze niet of nauwelijks gemaakt worden, zul je ook nog een exemplaar moeten vinden die voor buiten geschikt is.

Kies een ip-camera met PoE, hoef je alleen een power injector erbij aan te zetten en kun je de camera met alleen een ethernetkabel voorzien van stroom en data.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 09:38
Ondanks dat ik het eens ben met @MaD_co dat het logischer om voor een IP camera te kiezen, zou je eventueel ook de IR-filter uit een goedkope webcam kunnen halen. Losschroeven, filter er uit, terug dichtmaken, klaar. Het beeld overdag zal mogelijks wel een tikkeltje verkleurd zijn, en misschien ook overbelicht.

Als je met een Raspberry Pi overweg kan, kan dat eventueel ook een alternatief zijn. Je kan de Raspberry Pi camera standaard kopen met, en zonder IR-filter.

Nu... in dat laatste geval snap ik al helemaal niet meer waarom je niet meteen voor de IP camera zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
misschien is een beetje verduidelijking handig :)
Ik heb op dit moment 3 webcams (2 gericht op de deuren, 1 op het enige raam) deze zijn rechtstreeks of via een USB-hub op de PC aangesloten. De PC staat op een bureau naast het enige raam. Mijn idee was om de nachtzicht camera in de vensterbank te zetten.

Ik moet zeggen dat ik PoE eigenlijk in mijn hoofd direct aan de kant geschoven heb omdat ik dacht dat dit best duur zou worden. Maar als ik dat eens goed bekijk valt het best mee.
Ik ga daar eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Je zou even kunnen zoeken bij ELP. Die verkopen diverse camera's voor USB en computer vision praktijken, maar dat werkt hier natuurlijk ook. Te koop o.a. via aliexpress.

Je gaat waarschijnlijk wel een bandbreedteprobleem krijgen op je USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats even :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1