• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:06
December 2018 heb ik bij een bekende Nederlandse Televisie & Audio zaak een Marantz SR7012 gekocht. Deze heb ik gekocht samen met een LG OLED televisie (65 inch). Deze combinatie gaf wat meer onderhandelingsruimte tijdens de aankoop. Hierdoor is de SR7012 voor 998,- euro op de factuur terechtgekomen. Dit zal zijn geweest in de periode dat ie in de pricewatch dipte naar 1098,- euro (pricewatch: Marantz SR7012 (Zwart) Daarna is de receiver weer gestegen in prijs en is vandaag de dag op alle locaties van deze winkel beschikbaar voor 1331,- euro, maar Marantz zelf fabriceert dit exemplaar niet meer.

Het garantieproces is vreemd (en eigenlijk slecht) verlopen, waarbij ik na 1 maand aan radiostilte contact heb opgenomen en ze hebben aangegeven te gaan uitzoeken hoe het ervoor staat. 2 dagen later werd ik gebeld dat de receiver aan 't eind van de week kon worden opgehaald in hetzelfde filiaal waar ik deze heb gebracht voor reparatie. Diezelfde dag ben ik langsgereden en heb ik gevraagd wat er uiteindelijk mis bleek te zijn. De medewerker gaf aan dat het formulier zei dat er geen gebreken waren gevonden. Ik gaf aan dat ik dit wel naar vond om te horen, maar ik wilde het best even gaan proberen.

Eenmaal thuis gekomen bleek het product hetzelfde probleem te tonen en binnen enkele seconden van het opstarten weer te crashen en uit te vallen. Het probleem was makkelijk te reproduceren dus dit heb ik dan ook gedaan en er beeldmateriaal van opgenomen. Met dit materiaal en de receiver weer in de doos ben ik diezelfde dag weer teruggegaan naar de winkel (laatste week van maart). Dezelfde medewerker keek natuurlijk verbaasd en ik gaf aan dat het probleem niet was verholpen. Het beeldmateriaal getoond en erop aangedrongen dat ze hem lokaal eens zouden proberen zodat ik bevestiging had dat ie toch echt stuk was. Zo gezegd zo gedaan toonde ie direct dezelfde kuren op locatie. De medewerker heeft nog gevraagd of ik het beeldmateriaal even kon delen zodat ie het bij het 'dossier' kon stoppen. Toen heb ik nog aangedrongen op een tijdelijke oplossing, zodat ik niet nog eens een maand zonder receiver zou komen te zitten. Hier deden ze niet lastig over dus ik was tevreden met die tijdelijke oplossing.

Na nogmaals 2 maanden aan radiostilte heb ik de laatste 2 weken meermaals gevraagd om informatie over de reparatie. Naar eveneens meermaals te horen hebben gekregen dat de relevante afdeling(en) hiervan op de hoogte was gebracht bleef het stil. Gisteren kreeg ik dan eindelijk een bericht via WhatsApp:
Goedemorgen, Ik heb bericht gekregen van mijn reparatie afdeling. Het onderdeel is er met max 1.5 week. Er was vertraging opgelopen bij Marantz zelf voor het onderdeel. U hoort van ons wanneer het helemaal klaar is ;)
Vandaag werd ik gebeld dat ze over gaan tot creditering. Hierbij gaan ze over tot 'creditering' van de dagwaarde, waarbij er gestuurd wordt op een pricewatch: Marantz SR6014 Zwart gezien dit wel zou passen in hun marge. Dit is weliswaar een nieuwer exemplaar, maar de 7XXX serie is wel een andere lijn dan de 6XXX serie. Zo heeft deze serie geen scherm verwerkt achter de klep en bevat ie onderwater gewoon andere onderdelen met andere meetwaarden.

De desbetreffende winkel verkoopt zoals eerder gezegd nog altijd de SR7012 voor de prijs waar ie buiten de dip van 2018 voor het merendeel van de tijd werd aangeboden, oftewel 1331 euro. Is dit een fair aanbod van ze? Op een of andere manier vind ik het wel een zure nasmaak hebben dat ik niet gewoon een SR7012 of de nieuwere SR7013 van ze krijg, gezien dat de reeks is die ik heb aangeschaft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vipeax Je hebt recht op herstel of vervangen en je hoeft niet akkoord te gaan met geld retour, zeker niet als daar mindering in gebracht wordt, terwijl het gekochte goed niet conform is. Je moet aanspraak maken op conformiteit voor consument koper. Dat is wat anders dan verkopers- of fabrieksgarantie. Google maar, daar leer je zelf ook wat van ipv leden hier die je iets vertellen of in discussie gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vipeax
Hackus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:25:
@Vipeax Je hebt recht op herstel of vervangen en je hoeft niet akkoord te gaan met geld retour, zeker niet als daar mindering in gebracht wordt, terwijl het gekochte goed niet conform is. Je moet aanspraak maken op conformiteit voor consument koper. Dat is wat anders dan verkopers- of fabrieksgarantie. Google maar, daar leer je zelf ook wat van ipv leden hier die je iets vertellen of in discussie gaan.
Bedankt Hackus! Ik kreeg vandaag een mailtje dat een SR7013 met bijbetaling (< 100 euro) ook een optie is. Dat vind ik dan wel een eerlijk aanbod waar ik niet over zal zeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:25
Ik lees dat het apparaat gerepareerd wordt met een nieuw onderdeel - waar is de creditering dan voor nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:05
Garyu schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:13:
Ik lees dat het apparaat gerepareerd wordt met een nieuw onderdeel - waar is de creditering dan voor nodig?
Onderelen niet meer leverbaar. Anders zou er niet gecrediteerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Vipeax schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Bedankt Hackus! Ik kreeg vandaag een mailtje dat een SR7013 met bijbetaling (< 100 euro) ook een optie is. Dat vind ik dan wel een eerlijk aanbod waar ik niet over zal zeuren.
Als de upgrade van de SR7012 naar de SR7013 je die 100 euro waard is moet je het vooral doen.

Bedenk wel dat je recht hebt op een gratis SR7012 als ze die nog in de winkel hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Haruhi schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Onderelen niet meer leverbaar. Anders zou er niet gecrediteerd worden.
Deze ochtend kwam ook een mailtje binnen waar men zegt dat de reparatie is afgerond en het product morgen zal klaarliggen.
n3othebest schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Als de upgrade van de SR7012 naar de SR7013 je die 100 euro waard is moet je het vooral doen.

Bedenk wel dat je recht hebt op een gratis SR7012 als ze die nog in de winkel hebben.
Als ik een nieuw product koop heb ik ook weer recht op 2 jaar aan garantie en het zit tussen de 50 en 100 in. Daarom dat ik dit wel zou overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Vipeax schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Deze ochtend kwam ook een mailtje binnen waar men zegt dat de reparatie is afgerond en het product morgen zal klaarliggen.

[...]

Als ik een nieuw product koop heb ik ook weer recht op 2 jaar aan garantie en het zit tussen de 50 en 100 in. Daarom dat ik dit wel zou overwegen.
Zeker als je 2 jaar extra garantie krijgt is het wel de moeite waard ja. Zorg dus wel dat je echt een nieuwe factuur hebt dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
n3othebest schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:35:
[...]
Zeker als je 2 jaar extra garantie krijgt is het wel de moeite waard ja. Zorg dus wel dat je echt een nieuwe factuur hebt dan.
Ze gaan een nieuw ordernummer maken, dus dat gaat goed komen. Ik was daar inderdaad al heel duidelijk over in mijn communicatie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee