Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Mesh Router

Pagina: 1
Acties:

• arjan21
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 28-05 21:03
Goedendag,

Over een paar maanden ga ik verhuizen, daarom wil ik mijn netwerk ook weer een boost geven. Ik werk nu met apple routers, maar deze beginnen toch wel oud te worden.
Het huis is ongeveer 90m2 met 2 verdiepingen er liggen geen kabels door het huis verspreid dus draadloos verspreiden is belangrijk. Ik ben geen pro user, dus de enorme snelheid heb ik niet nodig. Ik wil gewoon snel met mijn Nas verbinden en goede wifi hebben. Wel gaan er steeds meer slimme apparaten worden toegevoegd om zo alles automatisch te kunnen regelen (veelal over zigbee en een klein gedeelte over wifi).

Nu is mijn oog gevallen op 2 routers namelijk de Linksys Velop Tri-band en de TP-link x60. Beide systemen hebben zo zijn voordelen. Bij de Linksys is de 3 band fijn en de samenwerking met homekit die er komt. De Tp-link heeft als grote voordeel wifi6, maar op dit moment nog niet veel apparaten (op 1 iPhone na).

Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met deze apparaten? en heeft de TP-link iets van nut zonder wifi6 apparaten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:14
Misschien is een beter advies, juist als je toch gaat verhuizen, bekabeling aanleggen. Al is het 1 of 2 kabels, daar een accespoint op en je hebt waarschijnlijk vrij goede en snelle wifi op alle belangrijke plekken. Vanuit zo'n ap kan je ook bekabeld aansluiten, mooi voor de laptop of pc gekoppeld met een NAS.

Ook daar waar snelheid niet zo nodig is, stabiliteit bereik je er ook mee mijn inziens.

[Voor 12% gewijzigd door ToFast op 04-06-2020 17:24]

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Na een verhuizing was mijn WiFi-dekking erg belabberd en heb ik e.e.a. ook vervangen voor een mesh-systeem. Alle reviews afwegend gekozen voor pricewatch: Netgear Orbi Router (router + satelliet). Deze staat al enkele jaren zeer goed aangeschreven. WiFi is nu perfect in het hele huis; zelfs op zolder.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:58
dus langs 1 kant zeg je : ik wil een betere situatie dan nu
langs de andere kant zeg je : ik wil wel meer dingen op de wifi gaan hangen ...

zolang je geen controle hebt over alles wat tot bij jou straalt (buren dus) , kan je wifi nooit als 100% betrouwbaar aanschouwen

mijn advies : laat aub minima op elk verdiep, op een centraal goede plaats een kabel aanleggen
voor de gelijkvloers word er vaak de telefoonlijn van de woonkamer vervangen naar een vaste internetkabel...
als je dan nog zou renoveren kan je misschien via de plinten een kabel leggen naar je tv hoekje)
voor boven kan je hopelijk een coax kabel ofzo laten vernieuwen

mesh KAN goed werken, maar niemand kan dat garanderen .. vaste bekabeling is het enige wat 100% betrouwbaar is

• arjan21
Wat jullie zeggen lijkt mij inderdaad beter en ik ga hier zeker achteraan om in ieder geval naar de tv een kabel te leggen (en hopelijk naar boven). Welk netwerk heeft jullie voorkeur hierbij? Qua prijs zoek ik een beetje vergelijkbaar met wat ik zei. rond de 300

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:05
In veel huizen ligt geen netwerk op de verschillende verdiepingen, maar wel coax voor de televisie. Bij een kennis van mij was dit ook het geval en extra kabels trekken werd lastig. Daar hebben we op de plek van de coax kabels overal UTP getrokken en zo een perfect dekkend WIFI netwerk weten te maken. Daar overigens gebruik gemaakt van Unifi.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• ijske
vooraleer je nieuwe centjes gaat uitgeven, als je beschikt over een airport extreme gen 6 (de toren), dan kan die nog prima mee...
alle anderen airports zijn outdated en kunnen beter vernieuwd worden.

een tp link eap225 v3 is een topper in zn prijscategorie , ubiquiti ac-lite komt daar net achter (tientje duurder ofzo)
ik zou eerder +- 100€ reserveren voor een doosje goede UTP kabel en een paar inbouwdozen

dus gewoon provider modem als router nemen
2 utp's naar woonkamer (1 in gebruik door accespoint woonkamer)
2 utp's naar slaapkamer (1 in gebruik door accespoint boven)

• arjan21
ijske schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:54:
[...]

vooraleer je nieuwe centjes gaat uitgeven, als je beschikt over een airport extreme gen 6 (de toren), dan kan die nog prima mee...
alle anderen airports zijn outdated en kunnen beter vernieuwd worden.

een tp link eap225 v3 is een topper in zn prijscategorie , ubiquiti ac-lite komt daar net achter (tientje duurder ofzo)
ik zou eerder +- 100€ reserveren voor een doosje goede UTP kabel en een paar inbouwdozen

dus gewoon provider modem als router nemen
2 utp's naar woonkamer (1 in gebruik door accespoint woonkamer)
2 utp's naar slaapkamer (1 in gebruik door accespoint boven)
Sorry voor de late reactie, ik was een tijdje druk bezig
Bedankt voor je inbreng, UTP gaat het zeker worden. Naar boven wordt nog even kijken hoe en wat, maar ik wil sowieso 2 CAT6 kabels naar de TV (via de plinten).

Ik heb inderdaad de AirPort Extreme (toren) en Airport Timecapsule (is eigenlijk hetzelfde als extreme, maar dan met hardeschijf). Daarnaast ook nog 2 airport express, deze gebruik ik alleen om airplay op oudere speakers te krijgen. Dus zal alleen aan het internet worden verbonden (draadloos of bedraad).

Nu heb ik eigenlijk niet meer dan problemen met de 2 airports. Ik heb de extreme als DCHP (geen NAT) en de andere in brug modus ingesteld. Bij de ziggo router heb ik wifi en dchp uitgezet, maar niet in brugmodus. Nu werkt het soms wel en soms niet, ikzelf heb veel problemen dat hij wordt overgezet naar IPv6 en dat ik dan geen internet heb. Soms wordt ik op het local ip adres gezet (169.254.x.x.). Nu weet ik er iets vanaf, maar mijn kennis houdt hier op een gegeven moment wel op.
Weten jullie misschien een oplossing voor het DCHP / IPv6 probleem?

• ijske
dus...zet ze gewoon beide als bridge , en laat de ziggo modem DHCP'en ?

want je probleem is dat je soms geen IPv4 lease krijgt .. dus een andere DHCP nemen zou fouten kunnen uitsluiten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True